شبکه‌ های هرمی استخراج ارز دیجیتال

عضویت در شبکه‌ های هرمی استخراج ارز دیجیتال خطر امنیتی دارد

در چند روز گذشته پیام‌هایی مبنی بر عضویت در شبکه‌ های هرمی استخراج ارز دیجیتال (بیت‌ کوین) برای بسیاری از مردم ارسال شده است. به همین منظور سازمان ماهر اطلاعیه‌ای با عنوان خطرهای عضویت در شبکه‌های استخراج ارزهای رمزپایه منتشر کرده‌ است.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ (ماهر) در خصوص خطرهای عضویت در شبکه‌ های هرمی استخراج ارز دیجیتال در اطلاعیه‌ای عنوان کرد بر اساس بررسی‌های اخیر با ارسال پیام‌هایی مبنی بر دعوت مردم به نصب یا اجرای برنامه‌هایی با ویژگی استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) مواجه بوده‌ایم. این شرکت‌ها از ساختار بازاریابی هرمی بهره می‌برند تا بتوانند از ارتباطات افراد جهت افزایش نفوذ خود استفاده کنند.

تحقیقاتی که انجام داده‌ایم به خوبی نشان می‌دهد وعده‌هایی که مطرح شده است دروغین بوده و خطرهایی نظیر آسیب رساندن به سخت افزار کامپیوتر و نفوذ امنینی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین به کاربران و مدیران به طور جدی توصیه می‌شود که از عضویت در این شبکه‌های هرمی خودداری کنند.

استخراج ارز دیجیتال

عضویت در شبکه‌‌ استخراج ارز دیجیتال صرفه اقتصادی ندارد

بر اساس تحقیقات انجام شده متوجه می‌شویم که اجرا یا نصب چنین برنامه‌هایی صرفه اقتصادی نداشته و با توجه به انرژی الکتریکی که مصرف می‌شود، اقدام چنین عملی با کامپیوترهای معمولی که اگر حتی سهمی از درآمد خود را به عوامل بالادستی ندهید، باز هم کاری معقول و اقتصادی نخواهد بود. در واقع جهت استخراج ارز دیجیتالی در سطح جهانی، این کار به صورت قانونی انجام شده و بدون سرقت منابع کاربران و با استفاده از سخت افزارهای ویژه‌ای که به پردازنده‌های گرافیکی فوق پیشرفته مجهز هستند، صورت می‌گیرد.

استخراج ارز دیجیتال با شدت محاسباتی پردازنده‌ها همراه است که موجب افزایش مصرف و دمای سیستم در کامپیوترهای معمولی شده و خرابی این سیستم‌ها را در پی خواهد داشت. بر این اساس اگر حتی به صورت تست نیز بخواهید در چنین شبکه‌های هرمی عضو شوید، عملی منطقی نخواهد بود.

استخراج ارز دیجیتال

خطر امنیتی شبکه‌ های هرمی استخراج ارز دیجیتال

با توجه به تنوع ابزارهای شبکه های هرمی استخراج ارز دیجیتال فرصتی برای تحلیل آن‌ها وجود ندارد، اما خطر نگران کننده‌ای که حائز اهمیت خواهد بود، دسترسی مهاجمان به منابع سیستم کاربران عضو شونده است. چرا که اگر یک کاربر بخواهد چه به صورت اجرای برنامه یا نصب آن به روی مرورگر خود اقدام کند در واقع دریچه‌ای از منابع سیستم خود و شبکه میزبان را در دسترس سازندگان این ابزارها و سایر مهاجمان قرار می‌دهد که خطرات امنیتی زیادی را به همراه خواهد داشت.

کاربرانی که با کامپیوترها و بستر شبکه‌ای که مالک آن نیستند به عضویت در این شبکه های هرمی اقدام می‌کنند، می‌توانند به جرایمی همچون سوءاستفاده از منابع عمومی و خیانت در امانت محکوم شوند. بنابراین به تمامی کاربران و مدیران بار دیگر به طور جدی توصیه می‌شود در چنین شبکه‌هایی عضو نشوند و به اجرا یا نصب برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال اقدام نکنند.

استخراج ارز دیجیتال