کشتی تایتانیک 2

کشتی تایتانیک 2 سال 2022 از همان مسیر غم‌انگیز اقیانوس اطلس خواهد گذشت

کشتی تایتانیک 2 تا کمتر از چهار سال دیگر به آب افتاده و بین همان مسیری که کشتی آر ام‌ اس تایتانیک غرق شد، به جابه‌جایی مسافران خواهد پرداخت. کشتی تایتانیک 2 دقیقا 110 سال بعد از حادثه غرق شدن تایتانیک قرار است شروع به کار کند.


کلایو پالمر، میلیارد معروف استرالیایی، تصمیم گرفته مشابه کشتی تایتانیک را ساخته و آن را در صد و دهمین سالگرد غرق شدن نسخه اورجینال، به آب بیندازد. صد و شش سال پیش، وقتی که کشتی آرام‌اس تایتانیک در حال طی مسیر بین ساوت‌همپتون انگلیس و نیویورک آمریکا بود، با یک کوه یخ برخورد کرد و هرگز نتوانست سفرش را به پایان برساند. با گذشت بیش از یک قرن، اکنون باید منتظر کشتی تایتانیک 2 باشیم.

در صبح روز پانزدهم آوریل (بیست و ششم فروردین) سال 1912، در شمال اقیانوس بسیار سرد اطلس، نزدیک به 1500 نفر جان خود را از دست دادند. در این حادثه، بزرگترین کشتی که در آن زمان در دل این اقیانوس سفر می‌کرد، با یک کوه یخ عظیم برخورد کرد و سبب شد سرنشینانش، آرام آرام مرگ خود و عزیزانشان را شاهد باشند. بین مسافران و خدمه کشتی، روی هم رفته فقط 700 نفر زنده ماندند و دو سوم سرنشینان در آب‌های سرد شمال اقیانوس اطلس دفن شدند. در این حادثه، ادوارد اسمیت (Edward Smith) کاپیتان کشتی آرام‌اس تایتانیک بود و همراه با بی‌شمار فرد دیگر به اعماق آب‌های اقیانوس فرو رفت. روی آب افتادن و حرکت کردن کشتی کشتی تایتانیک 2 در سال 2022، با وجود گذشت 110 سال از این حادثه، یادآور خاطرات تلخی خواهد بود.

کشتی تایتانیک

در کشتی آرام‌اس تایتانیک تعداد زیادی از ثروتمندترین افراد کره زمین و همچنین تعداد زیادی مهاجر از بریتانیای بزرگ، ایرلند، اسکاندیناوی و دیگر نقاط اروپا حضور داشتند. این افراد می‌خواستند با سفر به ایالات متحده آمریکا زندگی جدیدی را شروع کنند، اما هرگز به این فرصت دست پیدا نکردند. واژه “Unsinkable” (غرق نشدنی) طی کل قرن بیستم در ذهن بی‌شماری از مردمان دنیا باقی مانده بود، اما یاد و خاطره کشته شدگان این کشتی زمانی جاودانه شد که 85 سال بعد از غرق شدنش، جمیز کامرون فیلمی پیرامون حادثه ساخت، فیلمی که توانست 11 اسکار در زمینه‌های مختلف به دست بیاورد!

کشتی تایتانیک 2 از همان مسیری عبور خواهد کرد که کشتی آرام‌اس تایتانیک در آخرین سفرش عبور کرده بود. البته این مرتبه همه امیدوارند سفر، به خوبی و خوشی به پایان برسد. شرکت Blue Star Line، که با احترام به نام شرکت سازنده آرام‌اس تایتانیک یعنی White Star Line این چنین نام‌گذاری شده است، برنامه خود به منظور ساخت کشتی تایتانیک 2 را اعلام کرده و تصمیم دارد در سال 2022 آن را به منظور انجام اولین سفرش به آب بیندازد. اگرچه نخستین سفر از همان مسیری انجام خواهد شد که کشتی آرام‌اس تایتانیک هرگز توانست به پایان برساند، اما این غول اقیانوس‌ها، ابتدا در شهر دبی رونمایی می‌شود.

کشتی تایتانیک

در ادامه کشتی به ساوت‌همپتون انگلیس بازگشته و در طول تابستان، به طور مستمر بین آمریکا و این کشور رفت و‌ آمد خواهد کرد. بر اساس گفته‌های سازنده، کشتی تایتانیک 2 در دیگر زمان‌های سال به جز تابستان، در دیگر نقاط دنیا گشت‌زنی می‌کند. بر اساس بررسی‌ها، هزینه کل پروژه حدود 500 میلیون دلار تخمین زده شده است، چرا که متخصصان در نظر دارند کشتی تایتانیک 2 را دقیقا شبیه به آرام‌اس تایتانیک بسازند. تنها تفاوت نسخه جدید، مدرن‌تر بودن و داشتن ظرفیت بیشتر خواهد بود. کشتی تایتانیک جدید قادر به حمل 900 نفر خدمه در کنار 2400 نفر مسافر خواهد بود و روی هم رفته برای 3300 نفر درونش ظرفیت در نظر گرفته شده است!

ویدیویی از کشتی تایتانیک 2

امکانات درون کشتی تایتانیک 2 به سه کلاس مختلف تقسیم می‌شود تا هر فرد بتواند در حد خود از قابلیت‌های کشتی بهره ببرد. ایده ساخت این کشتی جدید نبوده و شرکت Blue Star Line، که به کلایو پالمر تعلق دارد، در سال 2012 در پی ساخت کشتی تایتانیک 2 بود، اما وجود مشکلات مالی و برخورد به مشکل با دولت چین، محل ساخت کشتی، سبب شد پروژه در سال 2016 متوقف شود. این مرتبه قرار است کشتی تایتانیک 2 در شهر پاریس ساخته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. خیلی غم انگیز بود

  2. 3 سال دیگه اگه زنده موندم حتما با هاش سفر میکنم من تو دبی زندگی میکنم‌اگه بشه باهاش سفر میکنم

  3. خیلی بیشعوری واقعا که

  4. اینکه 1500 آدم تو اقیانوس سرد یخ بزنن خنده داره حالا تو آرزو میکنی دوباره این اتفاق بیفته خیلی آدم بیشعوری هستی اگه خانواده خودت هم تو کشتی بودن همین حرف رو میزدی؟

  5. این یکی هم بخوره کوه بخندیم