مک لارن اسپیدتیل

سوپرکار مک لارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail)؛ سرعت 400 کیلومتر بر ساعتی و طراحی چشم‌نواز

مک لارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail) نام جدیدترین سوپرکار این کمپانی است. خودروی مک لارن Speedtail دارای قیمت 2.25 میلیون دلار بوده و قادر است به بیشینه سرعت 250 مایل بر ساعت (400 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند!

مک لارن در زمینه‌ی ابرخودروهای قدرتمند، مشهور است. جدیدترین محصول این شرکت یک سوپرکار وحشی با نام مک لارن اسپیدتیل بوده و قرار است به قیمت فضایی 2.25 میلیون دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. البته خریدار با پرداخت چنین مبلغی، قابلیت‌های بسیار زیادی در اختیار خواهد داشت که امکان دست پیدا کردن به بیشینه سرعت 400 کیلومتر بر ثانیه یکی از آن‌ها است.

مک لارن اسپیدتیل

طراحی و سرعت مک لارن اسپیدتیل

در ساخت مک لارن اسپیدتیل بیش از همه بر روی آیرودینامیک بودن آن تمرکز شده و ترکیبی از تکنولوژی‌های مدرن در کنار دی ان ای خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک مک لارن درونش به کار رفته است. بر اساس گفته‌های سازنده، مک لارن اسپیدتیل می‌تواند به حداکثر سرعت 250 مایل بر ساعت، معادل 400 کیلومتر بر ساعت، دست پیدا کند. مک لارن اسپیدتیل همچنین قادر است طی 12.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد. اگر این شتاب واقعا در عمل به دست بیاید، مک لارن اسپیدتیل را باید نسبت به ابرخودروی چند سال قبل این شرکت یعنی مک لارن پی 1، حدود 4 ثانیه سریع‌تر بدانیم.

مک لارن اسپیدتیل

سبک طراحی سوپرکار قدیمی، اما تاریخی و به یادماندنی مک لارن اف 1، در مک لارن اسپیدتیل نیز رعایت شده است، چرا که صندلی راننده درست در مرکز قرار داشته و در دو طرفش دو صندلی دیگر برای سایر سرنشینان در نظر گرفته شده است. در این خودرو خبری از آینه بغل‌های متداول نبوده و در عوض درون خودرو نمایشگرهایی به کار رفته است که با تکیه بر دوربین‌های کناری، به راننده کمک می‌کنند به خوبی به اطراف و پشت سرش تسلط داشته باشد.

مک لارن اسپیدتیل

در مک لارن Speedtail تلاش شده ساده‌ترین و جزیی‌ترین چیزهایی که ساختار آیرودینامیکی آن را مختل می‌کنند از بین بروند، به همین دلیل حتی به نحوه طراحی آینه بغل نیز توجه شده است تا کشش کمتری ایجاد شود. به عبارت دیگر، آینه بغل‌های متداول، در زمان بالا رفتن سرعت سبب می‌شوند کمی فشار حتی به میزان جزیی به بدنه وارد شده و به همین دلیل کمی در برابر افزایش سرعت مقاومت نشان می‌دهند، اما در مک لارن اسپیدتیل چنین اتفاقی رخ نداده و خودرو می‌تواند با کمترین فشار وارد شده تا حد ممکن از سوی محیط، در مسیرش پرواز کند!

مک لارن اسپیدتیل

مایک فلوویت (Mike Flewitt) مدیر عامل McLaren Automotive گفت مک لارن اسپیدتیل به عنوان نخستین هایپر جی تی (Hyper-GT) این شرکت، یک خودروی مخصوص جاده‌ی به تمام عیار است.

مک لارن اسپیدتیل

به عقیده وی در این سوپرکار تلفیق هنر و علم، ترکیبی از یک بیشینه سرعت باورنکردنی در کنار طراحی خاص صندلی راننده را سبب شده است، به طوری که راننده در مرکز می‌نشیند. این مدیر مدعی است مک لارن Speedtail در زمینه سفارشی و شخصی‌سازی پیشتاز است.

مک لارن اسپیدتیل

پیشنهاد می‌کنیم حتی در صورت داشتن 2.25 میلیون دلار پول اضافی به منظور خرید چنین سوپرکاری، قید این کار را زده و فقط از تماشای ویدیوها و تصاویرش در اینترنت لذت ببرید، چرا که قرار است فقط 106 خودروی مک لارن اسپیدتیل ساخته شود و همه آ‌ن‌ها نیز پیشتر رزرو شده‌اند. هر خودرو بر اساس سلیقه و خواست مالک آن، سفارشی‌سازی خواهد شد. مک لارن انتظار دارد مشتریان تا سال 2020 خودروهای خود را دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ما بیدی نیستیم با این باد ها بلرزیم

  2. نوشته اگه پول دارید باز نخرید چون همش رزرو شده.
    ما پراید ۴۰ میلیونی رو پیش خرید میکنیم حاجی اینکه جای خود داره.
    حیف که تحریم و الا عین ۱۰۶ تاشو ۱۰۶تا آقا زاده میخریدن

  3. همه چیش حالیه فقط چرخ های جلوش با پشتیا زیاد هم خونی نداره