رویداد 8 آبان اپل

رویداد 8 آبان اپل ؛ رونمایی از آیپد پرو، مک بوک ایر و یک چیز بیشتر

رویداد 8 آبان اپل راس ساعت 17:30 به وقت ایران برگزار می‌شود. اپل قصد دارد از چه دیوایس‌های جدیدی در این مراسم پرده برداری کند؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

هرچند اپل در رویداد شهریور ماه خود از سخت افزارهای جدیدی پرده برداشت، اما آن پایان کار کمپانی کوپرتینویی نبود: در رویداد 8 آبان اپل که راس ساعت 17:30 به وقت ایران برگزار می‌شود نیز ما انتظار داریم اپل از نسل جدید تبلت های آیپد پرو، یک نسخه‌ی جدید از مک بوک ایر و یک محصول دیگر را نیز در رویداد امروز خود معرفی کند. بیایید در ادامه در مورد انتظارهایمان از این رویداد بیشتر صحبت کنیم.

انتظارها از رویداد 8 آبان اپل

آیپد پرو جدید

ستاره‌ی اصلی رویداد 8 آبان اپل دو آیپد پرو جدید هستند که گفته می‌شود از طراحی جدید و متفاوتی بهره‌مند خواهند بود. بر اساس شایعات، اپل آیپدهای خودش را به سبک آیفون 10 طراحی کرده است. در این دو آیپد جدید از نمایشگرهای لبه به لبه‌ای نظیر آیفون های سال 2018 اپل استفاده شده، کلید هوم/تاچ آیدی حذف شده و سیستم ناوبری متفاوتی همراه با یک اسکنر فیس آیدی جای آن‌‌ها را گرفته است.

علاوه بر این گفته می‌شود اپل می‌خواهد از استفاده درگاه اختصاصی لایتنینگ دست کشیده و به جای آن از درگاه بین‌المللی USB-C استفاده کند تا کاربران بتوانند از شارژر و سایر لوازم جانبی بازار نیز استفاده کنند. این مورد بین دو آیپد پرو جدید و لپ تاپ های اپل نیز صدق می‌کند.

در کنار این طراحی متفاوت، اپل تغییرات بزرگی را نیز در زیر قاب تبلت های جدید خود اعمال خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از تراشه‌ی جدید A12 Bionic اشاره کرد.

مک بوک ایر 2018

اپل مک بوک ایر را از سال 2015 به بعد به‌روزرسانی نکرده تا به طرفداران این لپ تاپ فوق سبک و کاربردی پشت کرده باشد و در عوض توجه بیشتر خودش را به مک بوک 12 و لپ تاپ های جدید مک بوک پرو معطوف کرده است. اما این اتفاق می‌تواند با معرفی مک بوک ایر 2018 در رویداد 8 آبان اپل که تا چند ساعت دیگر برگزار می‌شود، تغییر کند.

رویداد 8 آبان اپل

مک بوک ایر جدید از همان نمایشگر 13 اینچی مک بوک ایر کنونی بهره‌مند خواهد بود، اما وضوح بیشتری را ارائه می‌کند و قاب اطراف آن نیز باریک‌تر خواهند بود. علاوه بر این، در مقایسه با مک بوک ایر کنونی که از پردازنده‌های سال 2015 اینتل استفاده می‌کند، می‌تواند ارائه کننده آخرین نسل پردازنده‌های لپ تاپی اینتل باشد.

بازگشت مک مینی

علاوه بر مک بوک ایر، مک مینی نیز از 16 اکتبر 2014 تا به حال نیز نسخه‌ی جدیدی را به خود ندیده است. اما انتظار می‌رود اپل امسال سرانجام انتظار طرفداران مک مینی را برآورده کند و می‌تواند مشخصات فنی و قابلیت‌های اضافی را برای کاربران حرفه‌ای ارائه کند.

رویداد 8 آبان اپل

دیگر کامپیوترهای مک با تراشه جدید

در حالی که تمرکز رویداد 8 آبان اپل بیشتر بر روی مک بوک ایر و مک مینی است، انتظار می‌رود اپل برخی دیگر از کامپیوترهای مک خود را نیز به‌روزرسانی کند. اینتل تراشه‌های کامپیوتری جدید خودش را ارائه کرده که می‌تواند آی مک و آی مک پرو مهم باشد. همچنین نسخه‌های اوایل سال مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک 12 اینچی نیز تغییر سخت افزاری زیادی نکردند، پس ممکن است آن‌ها را نیز مجهز به تراشه‌های جدید اینتل ببینیم.

یک چیز بیشتر

این رویداد شرکت اپل است، این بدان معناست که همیشه احتمال یک شگفتی وجود دارد. آیا ما سرانجام می‌توانیم پد شارژ بیسیم AirPower را ملاقات کنیم؟ ایرپادز اپل تغییر پیدا می‌کند یا حتی هدفون بیسیم دور گوشی که مدت‌هاست شایعاتی را در مورد آن می‌شنویم، سرانجام در این رویداد می‌توانیم ببینیم؟ مک پرو که اپل مدت‌هاست در حال توسعه آن است چطور؟ یک آیپد مینی جدید و…

زمان زیادی تا برگزاری این رویداد باقی نمانده است. ما به جواب تمام این پرسش‌ها خواهیم رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همون بهتر ک از دستمون رفت وگرنه کل روز تو افسردگی به سر میبرردیم

  2. اینا هنوز درگیر شارژر بی سیمشونن؟وا بدید دیگ بابا