دودی کردن شیشه خودرو

دودی کردن شیشه خودرو در چه شرایطی مجاز است؟

دودی کردن شیشه خودرو یکی از رایج‌ترین تغییراتی است که رانندگان بر روی ماشین خود اعمال می‌کنند. معاون عملیات ترافیک راهور ناجا، مقررات جدید دودی کردن شیشه خودرو با نرخ جریمه جدید آن را اعلام کرده است.

سرهنگ علی اصغر مهری، معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص قوانین دودی کردن شیشه خودرو اظهار کرد بر اساس مقررات جدید، شیشه دودی خودرو باید به گونه‌ای انجام شود که ماموران پلیس راهور از فاصله 3 متری قادر به مشاهده داخل خودرو اعم از راننده و سرنشینان آن باشند و اگر داخل خودرو قابل مشاهده نباشد، بر اساس قوانین جدید، شیشه دودی استفاده شده غیر مجاز بوده و برابر قانون جریمه می‌شود.

دودی کردن شیشه خودرو

مبلغ جریمه دودی کردن شیشه خودرو

سرهنگ مهری در ادامه افزود بر اساس کد تخلفاتی 2114 جدول تخلفات رانندگی، اگر مالک وسیله نقلیه به گونه‌ای به دودی کردن شیشه خودرو اقدام کند که داخل خودرو توسط ماموران پلیس راهور قابل مشاهده نباشد، تخلف بوده و در جاده‌ها و مراکز استان‌ها با مبلغ 50 هزار تومان و در سایر شهرها با مبلغ 30 هزار تومان جریمه خواهد شد. شیشه خودروهایی که توسط خودروسازان داخلی تولید می‌شود، هیچکدام از کارخانه به صورت شیشه دودی به بازار عرضه نمی‌شود و در میان خودروهای خارجی نیز برخی به شیشه‌های فتوکرومیک مجهز هستند که شبیه عینک‌های فتوکروم بوده و غیر مجاز نیستند.

دودی کردن شیشه خودرو

دلیل تدوین قوانین جدید

سرهنگ مهری در خصوص دلایل تدوین قوانین جدید بیان کرد به خاطر نبود استاندارد و شرایط دقیق برای تعیین مقدار غلظت شیشه دودی خودروها،‌ پلیس راهور ناجا در بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های خود اعلام کرده هر زمانی که ماموران پلیس راهور از فاصله 3 متری قادر به مشاهده راننده و سرنشینان آن نبودند، بر اساس مقرارت جدید، شیشه دودی غیر مجاز شناخته شده و باید اعمال قانون صورت بگیرد.

دودی کردن شیشه خودرو

برخورد با نصابان غیر مجاز

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد با شرایط جدید علاوه بر اینکه راننده جریمه می‌شود، با نصابانی که به صورت غیر مجاز، عمل دودی کردن شیشه خودرو را انجام می‌دهند نیز برخورد قانونی می‌شود. در مراکز تعویض پلاک هم مقرر شده تنها در صورت رفع شیشه دودی غیر مجاز، شماره‌گذاری وسیله نقلیه انجام شود.

دودی کردن شیشه خودرو

استفاده‌کنندگان با شرایط خاص

سرهنگ مهری در ادامه اضافه کرد افرادی که بر اساس مجوزهای پزشکی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، ابتدا باید میزان غلظت آن در کمیسیون‌های فنی و پزشکی پلیس راهور تجویز شود. به همین دلیل مکاتبات لازم با مراجع ذی‌ربط انجام شده تا شرایط استاندارد و میزان غلظت شیشه‌های خودروها و نیز افرادی که در موارد خاصی نیاز به استفاده از شیشه دودی دارند، تعیین شود تا شرایط دودی کردن شیشه خودرو به صورت یکسان انجام شود.

دودی کردن شیشه خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. چطور واس خودشون و آقازادها درصد بیش از بالاست شیشهاشون گیر نیست گیرش مردم بدبختن والله

  2. والا واس من از ۶ متری ام معلوم ۵۰تومن جریمه کردن مامور کور ب من چه اخه

  3. من دودی میکنم کلا داخل خودرو مشخص نشه ببینم کی میخواد منو بگیره(انگشت وسط)

  4. مسخرشو درآوردن دیگه یعنی چی به همه چی گیر میدن بیشرفا

  5. توی ایران فقط بلدن واسه همه چیز جریمه تعین کنن

  6. راس میگن برن بقیه چیزا رو درست کنن

  7. حالا دیگ همه چی درسته فقط مشکل شیشه دودی ماشینامونه

  8. تازه فک کن ممنوعه و جریمه داره این همه ملت قاچاق میکنن .فک کن دیگ آزاد شه چ شود

  9. به نظر من ک ماشین هم حریم شخصی آدمه هرجور ک دوس داره باید همونجوری باشه.شاید یکی نخواد داخل ماشین معلوم باشه😑

  10. من نمیدونم مگپه خودرو وسیله شخصی نیست