مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T) جدیدترین گوشی این شرکت چینی است. در این مطلب به وسیله مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 به تفاوت‌ها و شباهت‌های دو گوشی سال 2018 وان پلاس پی خواهیم برد.

وان پلاس 6 تی چند روز پیش به صورت رسمی رونمایی شد. همانند دو مدل قبلی دارای پسوند T، این مدل نیز در مقایسه با اولین گوشی عرضه شده توسط شرکت در سال جدید، تغییری اساسی محسوب نشده و تنها برخی قابلیت‌های آن بهبود پیدا کرده است. در این مطلب به وسیله مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 متوجه خواهیم شد آیا کاربران مدل قبلی، نیازمند ارتقا به گوشی جدید هستند یا خیر. ابتدا نقاط قوت و ضعف هر گوشی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6

نقاط قوت و ضعف وان پلاس 6 تی:

مقایسه وان پلاس 6 تی

  • + داشتن بریدگی بالای نمایشگر کوچک‌تر و زیباتر
  • + مجهز شدن به باتری بزرگتر 3700 میلی‌آمپر ساعتی
  • + مجهز شدن به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • + داشتن 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی
  • – حذف شدن درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری
  • – قابلیت اطمینان و سرعت پایین اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

نقاط قوت و ضعف وان پلاس 6:

وان پلاس 6

  • + داشتن تراشه و حافظه رم یکسان نسبت به مدل جدید
  • + عملکرد سخت افزاری بسیار بالا
  • + اسکنر اثر انگشت دارای سرعت زیاد
  • + دارای درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری
  • – عریض بودن بریدگی بالای نمایشگر

شرکت وان پلاس طی چند سال اخیر، روال عرضه دو گوشی از نوع پرچمدار در هر سال را در پیش گرفته است. این استراتژی خوبی به نظر رسیده و روز به روز محبوبیت این شرکت چینی نزد کاربران بیشتر می‌شود. اکنون که امکان خرید وان پلاس 6 تی برای کاربران ایالات متحده آمریکا به عنوان سومین بازار بزرگ موبایل دنیا فراهم شده است، انتظار می‌رود رشد وان پلاس سرعت بیشتری بگیرد. اگرچه مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 نشان داد تغییرات کمی نسبت به مدل پیشین اعمال شده است، اما همین تعداد کم تحولات مهم و اساسی به شمار می‌روند.

مقایسه وان پلاس 6 تی و وان پلاس 6

از نظر ظاهری، تفاوت اصلی دو گوشی نوع بریدگی بالای نمایشگرشان محسوب می‌شود. این بریدگی در وان پلاس 6 عریض بوده و همانند دیگر گوشی های ناچ استایل، زیبایی را از دستگاه گرفته است، اما وان پلاس با کاهش اندازه بریدگی بالای نمایشگر و طراحی آن به شکل قطره آب، زیبایی را به پرچمدارش برگردانده است. دومین تغییر ظاهری، حین مقایسه پنل پشتی وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 رویت می‌شود. در مدل جدید، استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر سبب شده برخلاف مدل قبل، زیر دوربین دوگانه خبری از این سنسور نباشد.

همانطور که در تصاویر مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 پیداست، نمایشگر دومین پرچمدار سال 2018 شرکت کمی بلند قامت‌تر است، چرا که ابعاد آن از 6.28 اینچ در وان پلاس 6 اکنون به 6.4 اینچ رسیده است. علاوه بر افزایش قد، پهنای گوشی نیز 0.6 میلی‌متر کاهش پیدا کرده و سبب خودش‌دست شدن وان پلاس 6 تی در مقایسه با وان پلاس 6 شده است.

با وجود این مزیت‌ها، مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 نشان داد گوشی جدید وزن بیشتری نسبت به مدل قبل داشته و وزن آن از 177 گرم به 185 گرم رسیده است. اصلی‌ترین دلیل این افزایش، استفاده از یک پک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی به جای 3300 میلی‌آمپر ساعتی است.

وجود اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر، اگرچه حس استفاده از یک تکنولوژی خاص و بسیار جدید را به کاربران القا می‌کند، اما سرعت عملکرد آن هرگز به اندازه ماژول اسکنر اثر انگشت عادی وان پلاس 6 نیست. با مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 بر اساس سرعت اسکنرهای اثر انگشت‌ طبق گفته‌های سازنده، به ترتیب با اعداد 0.34 ثانیه و 0.20 ثانیه رو به رو می‌شویم که فاصله قابل توجهی با هم دارند. در عمل، سرعت آن‌ها تفاوت بسیار بیشتری با یکدیگر دارد.

اما به عقیده سازنده، با حذف ماژول از پنل پشتی و قرارگیری آن زیر نمایشگر، اکنون اجبار به برداشتن گوشی از روی سطح به منظور باز کردن قفل آن از بین رفته است که یک مزیت محسوب می‌شود. با وجود این مزیت‌ها، مقایسه وان پلاس 6 تی با وان پلاس 6 از نظر اسکنر اثر انگشت، ضعف مدل جدید در احراز هویت سریع را نشان داد، به طوری که در برخی مواقع مجبور به چند مرتبه قرار دادن انگشت بر روی نمایشگر هستید. هر چه باشد این فناوری در اولین گام‌های بعد از تولد قرار داشته و هنوز به بلوغ نرسیده است.

با خرید وان پلاس 6 تی دیگر نخواهید توانست هدفون‌های دارای جک صوتی 3.5 میلی‌متری را به آن‌ (به صورت مستقیم) متصل کنید. البته شرکت به کاربران احترام گذاشته و به خاطر حذف این درگاه، درون جعبه گوشی یک آداپتور یو اس بی C به جک صوتی قرار داده است.

سایر مشخصات فنی تغییری نداشته‌اند. همچنان اسنپدراگون 845 مغز متفکر دستگاه بوده و بر اساس نسخه خریداری شده، گوشی دارای 6 یا 8 گیگابایت رم خواهد بود. ماژول دوربین دوگانه هر دو گوشی نیز یکسان است، هر چند برخی قابلیت‌های نرم افزاری، دایره توانایی‌های دوربین وان پلاس 6 تی را افزایش داده است. به عنوان نمونه این گوشی می‌تواند تصاویر بهتری در تاریکی شب ثبت کند.

قیمت پایه دو گوشی تنها 20 دلار با هم اختلاف دارد، به طوری که برای خرید نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی وان پلاس 6 تی 550 دلار و برای خرید نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی وان پلاس 6 مبلغ 530 دلار باید پرداخت کنید. با در نظر گرفتن افزایش حافظ داخلی نسخه پایه، می‌توان گفت ارزش هر دو گوشی تقریبا یکسان است.