تصفیه آب دریا

فناوری تصفیه آب دریا برای حل مشکل کم آبی در ایران معرفی شد

فناوری تصفیه آب دریا در ششمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX2018) در شهر تبریز رونمایی شد. با تبدیل آب شور دریا به آب شرب به وسیله این فناوری، می‌توان با مشکل کم آبی ایران مقابله کرد.

ششمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX2018) در شهر تبریز برگزار شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه از فناوری تصفیه آب دریا رونمایی کرد. این فناوری جدید برای اولین بار در جهان، می‌تواند با استفاده از کربن اکتیو و فناوری نانو، آب دریا را به آب شیرین و قابل شرب تبدیل کند. فناوری تصفیه آب دریا برای یک شرکت سوئیسی بوده و با هدف رفع مشکل کم آبی در ایران رونمایی شده است.

تصفیه آب دریا

نحوه تصفیه آب دریا

ژیووسلاو میلادینوویچ (Zhivuslav Miladinovich) مدیرعامل شرکت انرژی تکنیک کشور سوئیس و مدیر پروژه فناوری تصفیه آب دریا عنوان می‌کند این فناوری با استفاده از کربن اکتیو و فناوری نانو و بدون حرارت دادن به آب، می‌تواند آب شور دریا را به آب شرب تبدیل کند. این فناوری به تازگی ساخته شده و برای نخستین بار در کشور ایران و در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی (Rinotex) تبریز رونمایی شد.

دبیر کمیته هماهنگی امور بین‌الملل ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در مورد فناوری تصفیه آب دریا عنوان می‌کند این شرکت سوئیسی چند ماه قبل نیز با میزبانی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی به تبریز آمده‌ بود و در زمینه تصفیه آب‌های صنعتی، بیمارستانی، آب‌های شهری و آب دریا با مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط استان جلسه‌هایی را برگزار کرد.

تصفیه آب دریا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. کم آبی تو ایران فقط با بهینه مصرف کردن حل میشه تو یکی از کارخونه های تبریز 15000 لیتر آب هر روز هدر میره باید مصرف آب رو مدیریت کرد

  2. اگه شدنیه چرا تا حالا نکردن

  3. اینا مثلا میخان خودشونو با کجا مقایسه کنن

  4. هزینه بره میدونید چقدر هزینه میخاد

  5. ناموسا اینم میبنی نصفه ول میکنن