استارمن اسپیس ایکس

استارمن اسپیس ایکس از مریخ گذشت + زمان بازگشت به زمین

استارمن اسپیس ایکس و اتومبیل تسلا رودستر به لطف موشک های فالکن هوی از مدار مریخ گذر کردند؛ اما این دو چه زمانی به کره زمین بازمی‌گردند؟ آیا این شدنی است یا فقط یک پیش‌بینی از سوی شرکت Space X است؟

استارمن و اتومبیل تسلا رودستر حالا فاصله‌ی بسیار زیادی با خانه دارند. اسپیس ایکس تایید کرده است که موشک های آزمایشی فالکن هوی مدار مریخ را گذرانده‌اند و در فاصله‌ی بسیار زیادی نسبت به خورشید قرار دارند. استارمن باید تا هشتم نوامبر (17 آبان ماه) 155 میلیون مایل از زمین فاصله گرفته باشد. این یکی از طولانی‌ترین فواصل ثبت شده توسط فضاپیماهای تولیدی به دست بشر است!

در حالی که هیچ قرار ملاقاتی بین تسلا رودسترس، استارمن و مریخ تنظیم نشده بود، اما این بدان معنا نیست که تسلا این دو شئ را بی‌هدف به فضا پرتاب کرده باشد. گفته می‌شود هدف تسلا علاوه بر عملی شدن سفر به مریخ، دستیابی برخی از جزئیات نامشخص بوده است. شما این لحظه را باید به خاطر داشته باشد؛ مدت طولانی باقی‌مانده تا استارمن به زمین نزدیک شود.

شاید استارمن اسپیس ایکس دیگر به زمین بازنگردد!

بر اساس مدل‌های ساخته شده توسط بن پیرسُن (Pen Pearson)، این دو وسیله نمی‌توانند تا دو سال دیگر، در تاریخ چهارم نوامبر 2020 به کره‌ی زمین نزدیک شوند و حتی به فاصله‌ی 32 میلیون مایلی خانه برسند. آن‌ها تا ششم اکتبر همان سال، با فاصله‌ای در حدود 4.6 میلیون مایل به مریخ نزدیک‌تر خواهند بود. شاید این بازگشت تا سال 2091 میلادی هم رخ ندهد! با یک تصادف کوچک ناخواسته یا عمدی، استارمن اسپیس ایکس می‌تواند برای هزاران یا میلیون‌ها سال تنها بماند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اون همه هزینه کردن بعد برنگرده شاید؟؟

  2. چرا عکشو اینو گذاشتین