زیان دهی خودروسازان داخلی

نظر نماینده مجلس درباره پشت پرده زیان دهی خودروسازان داخلی

زیان دهی خودروسازان داخلی نوعی جوسازی است. قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت عده‌ای قصد دارند با نشر خبرهای غیر واقعی، ارزش سهام ایران خودرو و سایپا را پایین بیاورند.

نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد زیان دهی خودروسازان داخلی صحت ندارد؛ چرا که ایران خودرو و سایپا به عنوان دو خودروسازی بزرگ در اقتصاد کشور نقش خوبی را ایفا کرده و به صورت مستقیم برای 100 هزار نفر و به طور غیر مستقیم برای 200 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند و در سیستم بانکی کشور با گردش مالی بسیار زیادی مواجه‌اند.

زیان دهی خودروسازان داخلی

زیان دهی خودروسازان داخلی جوسازی است

نادر قاضی‌پور در ادامه عنوان کرد من به شخصه باور ندارم که خودروسازان داخلی همچون ایران خودرو و سایپا زیان‌ده باشند؛ چرا که در بررسی‌ها و تحقیق‌ و تحفصی که از این دو خودروسازی بزرگ کشور صورت گرفته است، حضور داشته‌‌ و چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ام. از طرفی، دیدگاه مسئولان به ایران خودرو و سایپا به عنوان یک بنگاه سیاسی بوده و از دید اقتصادی به آن‌ها نگاه نکرده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد برای حل مشکلات پیش رو باید مشاوران و یقه سفیدانی که در خودروسازی‌ها فعالیت می‌کنند را حذف کنیم. ایران خودرو و سایپا باید در حوزه‌های بانکداری، زمین‌خواری و باشگاه‌داری تمامی فعالیت‌های خود را متوقف کنند. همچنین اگر قطعات مورد نیاز خودرو‌ها به صورت نقدی و بدون سود بانکی از قطعه‌سازان خریداری شود، شاهد کاهش 30 درصدی قیمت خودروها خواهیم بود.

زیان دهی خودروسازان داخلی

کاهش سهام خودروسازان داخلی

نادر قاضی‌پور در ادامه گفت وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت سابقه خوبی دارد و باید به خودروسازان به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه کند. از طرفی دولت باید سهام ایران خودرو و سایپا را با قیمت و ارزش واقعی در بورس به فروش برساند و افرادی در این خودروسازی‌ها گماشته شوند که از زیان‌دهی آن‌ها جلوگیری کرده به سمت سوددهی هدایت شوند. متاسفانه در حال حاضر سهام این خودروسازان بسیار کم است.

پشت پرده زیان‌ دهی خودروسازان داخلی

نادر قاضی‌پور در ادامه افزود دو قطعه‌ساز کشور برای خرید خودروسازانی همچون سایپا و ایران خودرو، قصد دارند با جوسازی، آن‌ها را با قیمت غیر واقعی خریداری کنند که ما از این اقدام جلوگیری خواهیم کرد. دولت نیز برای این کار باید خودروسازان داخلی را با قیمت و ارزش واقعی و بلوک‌بندی در بورس به فروش برساند. عده‌ای در تلاشند با جوسازی و خبر‌های خلاف واقع، ارزش سهام ایران خودرو و سایپا را کاهش دهند و این دو شرکت خودروسازی را با ارزشی غیر واقعی به فروش برسانند که با هوشیاری نمایندگان مجلس چنین کاری عملی نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینا مگه نظر هم میدن

  2. چه خودرو هایی هم که نم سازن