امواج گوشی های موبایل

امواج گوشی های موبایل در حد استاندارد است

امواج گوشی های موبایل در هنگام ورود به کشور توسط بهترین‌ آزمایشگاه‌ها سنجیده می‌شود تا میزان تشعشع آن‌ها استاندارد باشد و هیچ خطری برای انسان نداشته باشد. مسئولان می‌گویند هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

غلامرضا خاکسار، دبیرکل نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری اظهار کرد برخی از کاربران نسبت به امواج گوشی های موبایل احساس نگرانی می‌کنند که در این باره باید بگوییم تمامی گوشی‌هایی که به کشور وارد می‌شوند به محض ورود توسط دو آزمایشگاه مجهز در دانشگاه علم و صنعت و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک تست شده و میزان تشعشع آن‌ها سنجیده می‌شود. برای هر بخش از اندام‌های بدن رقم متفاوتی لحاظ خواهد شد؛ برای مثال برای اجزای سر و بدن میزان جذب امواج موبایل باید کمتر از 1.6 وات بر کیلوگرم باشد و رقم اجزای دست و پا نیز با آن متفاوت است. این آزمایشگاه‌ها جزو پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین آزمایشگاه‌های جهان به شمار می‌روند.

امواج گوشی های موبایل

اندازه‌گیری امواج گوشی های موبایل

غلامرضا خاکسار در ادامه عنوان کرد هنگامی که مدل‌های مختلف گوشی های موبایل وارد کشور می‌شوند، یکی از آنها به عنوان مدل نمونه انتخاب شده و به آزمایشگاه‌ها جهت دریافت تاییدیه ارسال می‌شود. در این آزمایشگاه علاوه بر اینکه بحث امواج وای فای و سایر تست‌های مرتبط اندازه‌گیری می‌شود، میزان جذب تشعشع (SAR) تلفن های همراه نیز سنجیده خواهد شد؛ چرا که میزان SAR تلفن همراه به عنوان مهم‌ترین اولویت ما شناخته می‌شود و باید مشخص شود که آیا امواج گوشی های موبایل در حد استاندارد قرار دارد یا خیر؟

این مقام مسئول تاکید کرد اگر موبایلی نتواند از این تست‌های انجام شده تاییدیه بگیرد، بدون شک از ورود آن به داخل کشور جلوگیری خواهد شد. از طرفی آزمایشگاه‌هایی که به سنجش امواج تلفن همراه اقدام می‌کنند بسیار مجهز بوده و نتایج آن‌ها بدون شک قابل اعتماد است. به جز کشور ترکیه، در سایر کشورهای منطقه چنین آزمایشگاهی وجود ندارد.

امواج گوشی های موبایل

کدام گوشی های موبایل تایید نشده‌اند

خاکسار در ادامه افزود به دلیل اینکه بسیاری از گوشی های موبایل وارداتی جزو برندهای بزرگ جهان شناخته شده و از تکنولوژی‌های روز جهان ساخته می‌شوند، تمامی تست‌های آزمایشگاه را با نتایج مطلوب پشت سر می‌گذارند و تا الان به جز یک مورد، از سایر برند‌ها گزارشی مبنی بر خطرناک بودن امواج آن اعلام نشده است و میزان تشعشع آن‌ها کمتر از حد استاندارد است. آن موردی که نتوانسته نتایج خوبی بگیرد یک مدل گوشی از برندهای معروف جهان بوده که یک صدم وات بر کیلوگرم بیش از حد استاندارد تشعشع جذب می‌کرد و با گزارش به نمایندگی آن برند، طی یک فراخوانی تمامی گوشی‌های آن از سطح بازار جمع‌آوری شد.

دبیرکل نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری در پایان خاطر نشان کرد امواج گوشی های موبایل که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و جای نگرانی وجود ندارد، اما ممکن است گوشی‌هایی که به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند دارای امواج خطرناکی باشند؛ چرا که این گوشی‌ها در آزمایشگاه‌های مجهز تست نمی‌شوند. البته با اجرای طرح رجیستری آمار قاچاق تقریبا به صفر رسیده است.

امواج گوشی های موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بالاخره بعد این همه مدت پاسخ دادن

  2. یعنی دیگ گوشیامونو شبا بزاریم زیر بالشت مشکلی نیس؟

  3. بالاخره مفیده یا مضر تکلیفو روشن کنید

  4. ولی اونم مدام بودنش اسیب میرسونه دیگه