گوشی های انعطاف پذیر

میزان عرضه گوشی های انعطاف پذیر تا سال 2025 به 50 میلیون دستگاه می‌رسد

تحلیل‌گران IHS Markit می‌گویند میزان عرضه گوشی های انعطاف پذیر تا سال 2025 به 50 میلیون دستگاه خواهد رسید. اما آیا این موضوع به معنی سرعت پایین تحول در صنعت تلفن های هوشمند است؟

گوشی های انعطاف پذیر به آرامی در حال تبدیل شدن به پدیده‌ای هستند که می‌تواند صنعت تلفن های همراه را متحول کند. اولین موبایل واقعا منعطف، اخیرا با نام Royole Flexpai در چین عرضه شده است. به علاوه، چندی پیش سامسونگ از اولین گوشی منعطف خود به صورت رسمی پرده برداشت. پیش از این نیز اعلام شده بود که 2019، سال ظهور گوشی های انعطاف پذیر است. به همین جهت، حالا نوبت به شرکت‌هایی همچون اوپو، ال جی و هواوی رسیده تا اسمارت فون های جدید خود را رونمایی کنند. در همین حال، مرکز “IHS Markit” در گزارشی تازه می‌گوید تا سال 2025، میزان عرضه گوشی های انعطاف پذیر به 50 میلیون دستگاه خواهد رسید که این موضوع از آینده روشن این محصولات خبر دارد.

البته، ما تا تسلط این گوشی ها بر بازار فاصله زیادی داریم زیرا “IHS Markit” می‌گوید میزان عرضه این گوشی ها در سال 2025، تنها 6 درصد از مجموع کل محصولات آمولد (825 میلیون دستگاه) را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر این، سهم گوشی های مجهز به نمایشگر آمولد انعطاف‌پذیر هم تنها 11 درصد از مجموع پنل‌های منعطف آمولد (476 میلیون پنل) خواهد بود. به گفته “Jerry Kang”، یکی از تحلیل‌گران ارشد “IHS Markit Display Research”، سازندگان تلفن های همراه تلاش زیادی در تغییر طراحی تلفن های هوشمند و نوآوری در آنها دارند که اشباع بازار، سبب بروز برخی مشکلات شده است.

گوشی های انعطاف پذیر

این تحلیل‌گر همچنین می‌گوید سازندگان در مورد میزان مقاومت موبایل های منعطف، خصوصا به این دلیل که پنل دائما در حال خم شدن است، نگران بوده و نسبت به توسعه و عرضه آنها محتاطانه عمل می‌کنند؛ بنابراین، روی آوردن به استفاده از نمایشگرهای آمولد انعطاف پذیر، روندی تدریجی خواهد داشت. در همین حال، انتظار می‌رود سازندگان نیز به تدریج ظرفیت تولید کارخانه‌های خود را افزایش دهند. به خاطر تقاضای پایین برای پنل‌های آمولد منعطف قدیمی، تامین‌کنندگان در زودترین زمان ممکن در انتظار معرفی گوشی های هوشمند هستند. اگر بخواهیم نگاهی خوش‌بینانه‌تر داشته باشیم، می‌توان گفت برخی سازندگان حتی به فکر سرمایه‌گذاری برای احداث کارخانه‌های جدید به منظور تولید پنل‌های آمولد انعطاف پذیر خواهند بود. IHS Markit پیش‌بینی می‌کند تا سه ماهه چهارم سال 2019، تقاضا برای پنل‌های آمولد منعطف، به بیشتر از نصف مجموع پنل‌های آمولد مورد نیاز خواهد رسید.