گوشی هوشمند منعطف سامسونگ

تولید انبوه گوشی هوشمند منعطف سامسونگ به تعداد یک میلیون دستگاه در فاز نخست

خط تولید گوشی هوشمند منعطف سامسونگ با ظرفیت یک میلیون دستگاه آغاز به کار خواهد کرد. این گفته‌ی مقامات رسمی کمپانی کره‌ای است؛ هرچند که افزایش ظرفیت تولید در صورت واکنش مناسب بازار، دور از دسترس نخواهد بود.

اگرچه گوشی هوشمند منعطف سامسونگ در رویداد SDC 2018 تمام و کمال معرفی نشد؛ اما صفحه نمایش آن در معرض دید حضار قرار گرفت. در واقع سران کمپانی کره‌ای، این گوشی را در قاب تیره‌ای قرار دادند تا بدون لو رفتن طراحی دستگاه، امکان به نمایش گذاشتن پنل تاشوی آن فراهم شود. همچنین این کمپانی اعلام کرد که در چند ماه آینده، قادر خواهد بود تولید انبوه نمایشگر انعطاف‌پذیر Infinity Flex را آغاز کند؛ این بدان معناست که در سال جاری میلادی، نباید منتظر عرضه گوشی منعطف سامسونگ باشیم.

گوشی هوشمند منعطف سامسونگ به صورت جهانی عرضه خواهد شد

اما دیگر اطلاعاتی که از سوی «دی جی کو» رئیس شاخه موبایل سامسونگ رسانه‌ای شده، تولید اولیه این محصول به تعداد یک میلیون واحد است. او پیش‌تر از برنامه کمپانی متبوعش برای عرضه جهانی این گوشی انعطاف پذیر نیز خبر داده بود.

فاز نخست تولید به میزان یک میلیون دستگاه، فرصت ارزیابی نبض بازار را به سامسونگ خواهد داد و چنانچه سیگنال‌های مثبتی دریافت شود؛ امکان افزایش ظرفیت تولید نیز وجود خواهد داشت. البته در مقطع فعلی بسیار سخت بتوان واکنش مشتریان به چنین محصولی را پیش‌بینی کرد.

گوشی هوشمند منعطف سامسونگ

آنچه با اطمینان می‌توان گفت این است که گوشی انعطاف پذیر سامسونگ، فاکتور یونیک بودن را به همراه دارد و سال آینده از معدود دستگاه‌هایی در بازار خواهد بود که می‌توانید آن را از وسط تا کنید. صد البته قیمت نیز فاکتور مهمی است و شاید در صورت بیش از حد گران بودن، اکثر مشتریان بلقوه از خیر این دستگاه بگذرند و تنها طرفداران دو آتشه برای خرید آن داوطلب شوند.

فعلا سامسونگ هیچ‌گونه اطلاعاتی را از وزن، ظرفیت باتری و سایر مشخصات فنی این گوشی هوشمند بروز نداده و تنها چیز قطعی، آمادگی کمپانی کره‌ای برای رونمایی از چنین محصولی است.

کو به ملاقات دو ماه قبل خود با «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل هم اشاره کرد و از همکاری دو کمپانی برای ایجاد یک رابط کاربری، مختص دستگاه‌های انعطاف پذیر خبر داد. از طرفی خبرها از آن حکایت دارند که سامسونگ در حال همکاری با برخی توسعه‌دهندگان برای خلق اپلیکیشن‌های سفارشی است تا در روز معرفی دستگاه، همه چیز آماده باشد.

دیگر سخن ناگفته، تاریخ دقیق رونمایی و عرضه‌ی این گوشی هوشمند در سال 2019 است که سران سامسونگ هنوز اشاره‌ای به آن نکرده‌اند.