موتور پرنده هاورسورف

موتور پرنده هاورسورف در اختیار پلیس دوبی قرار گرفت

موتور پرنده هاورسورف (Hoversurf) با هدف گشت‌زنی موثر و دسترسی سریع‌تر در اختیار پلیس دوبی قرار گرفت. این موتورها با نام هاوربایک نیز شناخته می‌شوند. در ادامه با ویژگی‌های این موتور فوق‌العاده آشنا می‌شویم.

رویای موتورهای پرنده به واقعیت پیوست. اخیرا در شبکه های اجتماعی شاهد خبرها و تصاویری از استفاده پلیس دوبی از موتورهای پرنده بوده‌ایم که برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری بسیار هیجان‌انگیر بود. در حقیقت پلیس دوبی برای دسترسی سریع‌تر به نقاط صعب‌العبور یا دورافتاده به استفاده از موتورهای پرنده یا هاوربایک‌ها روی آورده است. این موتور فوق‌العاده به شکل عمودی از زمین بلند شده و به همین شکل نیز فرود می‌آید و قادر است در تمامی جهت‌ها با سرعت زیادی پرواز کند. در ادامه با مشخصات فنی این دستگاه آشنا خواهیم شد.

موتور پرنده هاورسورف

مشخصات فنی موتور پرنده هاورسورف

این موتور پرنده با نام تجاری هاورسورف اس 3 (Hoversurf S3 2019) نیز شناخته می‌شود. جنس بدنه موتور پرنده هاورسورف از فیبر کربن بوده و به پیشرانه‌های برقی مجهز است. این موتورهای پرنده به کمک پیشرانه خود می‌توانند با سرعت حداکثری 100 کیلومتر بر ساعت در آسمان پرواز کنند و حداکثر ارتفاع آن‌ها نیز 5 متر است که نیروی آن به کمک 4 پره‌ چرخنده تامین می‌شود. وزن این دستگاه نیز حدود 114 کیلوگرم است. یکی از ضعف‌های مهم این موتور پرنده، مدت کم پرواز است، چرا که این پرنده‌ها پس از هر بار شارژ شدن تنها 10 تا 25 دقیقه قادر به پرواز بوده و فقط در حالت پرواز آرام می‌توان این زمان را به 40 دقیقه افزایش داد.

موتور پرنده هاورسورف اس 3 با قیمت 150 هزار دلار به فروش می‌رسند. این دستگاه‌های جالب با هدف دسترسی سریع‌تر به نقاط دورافتاده یا مسیر‌های دشوار ساخته شده‌‌اند. پلیس دوبی نیز برای گشت‌زنی‌های موثر خود یک دستگاه از این موتورهای پرنده را خریده و اعلام کرده تا سال 2020 تعداد آن‌ها را افزایش خواهد داد و به همین منظور نیز آموزش نیروهای خود را آغاز کرده است. شرکت هاورسورف نیز گفته برای ساخت 40 دستگاه از این پرنده‌ها برای پلیس دوبی آمادگی دارد.

موتور پرنده هاورسورف

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام.میشه اینووارد کرد ودر صورت آوردن اون قیمتش چقدری هست؟

  2. وای خدای من چه موتوری این