سرویس استریم بازی xCloud

مایکروسافت، سرویس استریم بازی xCloud را به گوشی‌های سامسونگ می‌آورد

شرکت مایکروسافت، سرویس استریم بازی xCloud را به گوشی‌های سامسونگ می‌آورد. به لطف ایکس کلاد مایکروسافت، شما می‌توانید دسته ایکس باکس را به گوشی خود وصل کرده و بازی‌های کامپیوتر و کنسول ایکس باکس وان خود را بر روی آن اجرا کنید.

سرویس‌های استریم بازی می‌خواهند گیمرها بر روی هر پلتفرمی که در اختیار دارند، بتوانند به بازی‌های محبوبی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند. سال‌هاست که صنعت بازی‌های رایانه‌ای به یک تجارت پرسود تبدیل شده است، پس نباید تعجب کنیم که کمپانی‌های مختلفی بخواهند بخشی از آن را تشکیل دهند. مایکروسافت چند روز پیش در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ از سرویس استریم بازی xCloud خود پرده برداشت و اعلام کرد که به زودی بر روی گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت با ایکس کلاد تمام دیوایس‌هایی که به نمایشگر و اتصال اینترنتی مجهز هستند را هدف گرفته است؛ بنابراین نمی‌توان انکار کرد که گوشی‌های هوشمند نقش مهمی را در این راه ایفا می‌کنند. سرویس استریم بازی xCloud از فناوری ابری مایکروسافت اژور (Microsoft Azure) استفاده می‌کند. ایکس کلاد به لطف این فناوری می‌تواند بازی‌هایی با کیفیت کنسول‌های حرفه‌ای را بر روی هر دستگاهی نظیر گوشی‌های هوشمند به اجرا دربیاورد. در اینجا، بازی‌ها در یک مرکز داده اجرا می‌شوند و گوشی نقش نمایشگر و دسته‌ی بازی را ایفا خواهد کرد.

صحبت از دسته‌های بازی شد، مایکروسافت اجازه خواهد داد تا کاربران گوشی‌های هوشمند دسته‌های ایکس باکس را نیز برای بازی به دیوایس خود متصل کنند تا حتی نیازی به استفاده از نمایشگرهای لمسی هم نباشد. با این حال بازی‌هایی که برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی توسعه پیدا کرده‌اند، نیازمند دریافت به‌روزرسانی‌هایی هستند تا بتوانند از کنترل لمسی نیز پشتیبانی کنند.

ویدیو معرفی پروژه ایکس کلاد مایکروسافت

مایکروسافت زمان دقیق آماده سازی سرویس استریم بازی xCloud برای اجرای بازی‌ها را اعلام نکرده است؛ اما فناوری‌های لازم برای آن در مراکز داده مایکروسافت قرار گرفته است و نمی‌تواند این زمان انتظار، طولانی باشد. نخستین آزمایش این سرویس در سال 2019 میلادی انجام خواهد گرفت.

گوگل در حال توسعه یک رقیب برای سرویس استریم بازی xCloud مایکروسافت است.

در مطلبی مشابه، گوگل نیز در حال آزمایش یک سرویس شبیه به ایکس کلاد است که بازی‌هایی نظیر Assasin’s Creed: Odyssey را می‌تواند بر روی مرورگر دسکتاپی کروم به اجرا دربیاورد. ناگفته نماند این پروژه گوگل در حال حاضر مختص ایالات متحده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ما که سامسونگ نمیخریم

  2. خب ک چی بشه ؟چیش به ما میرسه جز حسرت

  3. ای جونم برا سامسونگ چه میکنه این بازیکن ..هر بار قوی تر از قبل