حالت ذخیره باتری اندروید

حالت ذخیره باتری در آخرین آپدیت اندروید گوشی شما را به حالت شب می‌برد

گوگل در آخرین آپدیت اندروید، حالت ذخیره باتری را تغییر داده و با فعال کردن آن، به صورت خودکار حالت شب نیز فعال خواهد شد. گوگل ادعا می‌کند با حالت شب، تا 60 درصد از مصرف انرژی کم می‌شود.

هفته‌ی گذشته، گوگل در مورد مزیت‌های حالت تیره برای ذخیره هرچه بیشتر عمر باتری به توسعه دهندگانش توضیحاتی را ارائه کرد. گوگل ادعا کرد که حتی در برخی موارد این حالت باعث می‌شود تا 60 درصد انرژی کمتری مصرف شود. اما پیش از انجام آن، اینطور به نظر می‌رسد که غول جستجوی جهان خودش دست به کار شده تا مشکل را حل کند. گوگل همراه با پچ امنیتی ماه نوامبر اندروید، تغییر کوچکی را در حالت ذخیره باتری ایجاد کرده است.

زمانی که حالت ذخیره باتری (چه به صورت خودکار و چه دستی) روشن شده باشد، رابط کاربری به صورت خودکار به حالت شب تغییر پیدا خواهد کرد. این تنظیم قابل تغییر نخواهد بود و در حال حاضر تنها راه غیرفعال کردن آن، خاموش کردن حالت ذخیره باتری گوشی است. به هر ترتیب این می‌تواند تنها در نقاط مشخصی از رابط کاربری تاثیر بگذارد.

جدا از تاثیرات گوگل و سایر توسعه دهندگان در جایگذاری حالت تیره در اپلیکیشن‌ها، حالت شب داخلی خود اندروید تنها منوی آبشاری نوتیفیکیشن و چند اپلیکیشن پیشفرض اندرویدی نظیر مخاطبان را به حالت تیره در می‌آورد. زمانی که از اپلیکیشن‌هایی همچون توییتر یا یوتیوب استفاده می‌کنیم، هر کدام تنظیمات مختص به خود را دارند که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

عملکرد حالت ذخیره باتری به زودی گسترش می‌یابد

با امید به بهبود عمر باتری در آینده، گوگل احتمالا مناطق دیگری از رابط کاربری اندروید را با حالت شب سازگار خواهد کرد. هرچند این قابلیت می‌تواند بحث برانگیز باشد، اما گوگل احتمالا کاربران را قادر خواهد ساخت تا آن را حتی در زمان فعال بودن حالت ذخیره باتری نیز خاموش کنند.