نمایشگر گلکسی اس 10

دوربین زیر نمایشگر گلکسی اس 10 هنگام تماشای ویدیو نمایان نمی‌شود

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که دوربین زیر نمایشگر گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) در هنگام تماشای ویدیو نمایان نخواهد بود. اما این سوراخ روی نمایشگر چگونه پنهان می‌شود؟

شاید چند ماه تا معرفی رسمی گلکسی اس 10 سامسونگ باقی مانده است، اما مدت‌هاست که شایعات مربوط به آن در حال انتشار است. ما در حال حاضر می‌دانیم که سامسونگ قصد دارد برای به ارمغان آوردن یک طراحی بدون حاشیه واقعی، دوربین سلفی را زیر نمایشگر گلکسی اس 10 قرار دهد. این کار باعث می‌شود تا ما یک گوشی با قاب جلویی تمام صفحه را ملاقات کنیم که یک حفره برای میزبانی از دوربین بر روی آن به چشم می‌خورد.

اینطور به نظر می‌رسد که سامسونگ این حفره را به سمت چپ نمایشگر خواهد بود، هرچند خیلی‌ها انتظار دارند این بخش بریده شده در وسط قرار داشته باشد. هر کجا که باشد فرقی نمی‌کند، ما نباید نگران باشیم تا این حفره‌ی بلااستفاده، تاثیری بر روی تجربه کاربری ما از گوشی داشته باشد. در گزارشی که به تازگی توسط ITHome منتشر شده، ذکر شده است که رابط کاربری اعضای خانواده گلکسی اس 10 تنظیم شده و تطبیق داده شده با این طراحی جدید دوربین زیر صفحه است. علاوه بر المان‌های بهینه سازی شده‌ی رابط کاربری نظیر آیکون‌های نوتیفیکیشن، سیگنال در نوار وضعیت، زمان، میزان شارژ و غیره، سامسونگ در حال کار بر روی روشی است تا حفره‌ی مربوط به دوربین زیر نمایشگر گلکسی اس 10 هنگام تماشای ویدیو نمایان نباشد.

بدیهی است که شاید آنچه ما در ذهن داریم، با آنچه بر روی نسخه‌ی تولیدی S10 می‌بینیم فاصله داشته باشد، اما اگر سامسونگ هرطور که شده از طریق نرم افزاری بتواند این سوراخ را پنهان کند، تعداد مخالفان نمایشگر Infinity-O تازه معرفی شده‌ی سامسونگ کاهش پیدا خواهد کرد. سازندگان دیوایس‌های اندرویدی مدتیست که از عرض قسمت بالای نمایشگر گوشی‌هایشان کاسته‌اند و به دنبال پنهان ساختن آن هستند. حال سامسونگ می‌تواند با یک تفکر جدید، رقبا را از راه به در کند.

استفاده از روش DPSS‌ لیزری روی نمایشگر گلکسی اس 10 برای پنهان کردن حفره دوربین؟

ما بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم سامسونگ با این سبک طراحی جدید چه خواهد کرد. در عین حال روش DPSS (دیود پمپ شده حالت جامد) لیزری، می‌تواند برای عملیات واقعی پنهان سازی این بخش بریده شده از نمایشگر، مورد استفاده قرار گیرد. صادقانه بگوییم، ما هیچ نظری در مورد استفاده از این روش برای تلفن‌های همراه نداریم.