استعلام تعداد سیم کارت

روش‌های استعلام تعداد سیم کارت ثبت شده به نام مشتریان در اپراتورها

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای را برای استعلام تعداد سیم کارت ثبت شده به نام مشتریان در اپراتورهای مختلف طراحی کرده است که در ادامه، این سامانه را معرفی و لزوم پیگیری تعداد سیم کارت‌های ثبت شده را بررسی می‌کنیم.

بسیاری از مردم به دلیل اینکه خرید سیم کارت کار آسانی محسوب می‌شود، تعداد زیادی سیم کارت می‌خرند، اما بعد از مدتی حتی نمی‌دانند چه تعداد سیم کارت به نام آن‌ها ثبت شده و این سیم کارت‌ها در حال حاضر کجا هستند. نکته حائز اهمیت این است که اگر در نگهداری از سیم کارت‌ها دقت نکنید، ممکن است افراد سودجو به آن‌ها دسترسی یافته و پس از فعال‌سازی آن، فعالیت‌های مجرمانه‌ای انجام دهند که برای شما مشکلاتی را به وجود می‌آورد. در حال حاضر سیم کارت‌های بدون مالک (بدون هویت) و سیم کارت‌های جعلی منجر به فعالیت‌های کلاهبرداری، قاچاق ترافیک و حتی جرم‌هایی نظیر قتل می‌شوند. بر همین اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ایجاد سامانه‌ای جهت استعلام سیم کارت، برای حل این مشکل اقدام کرده است.

استعلام تعداد سیم کارت

سامانه استعلام تعداد سیم کارت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای را برای استعلام تعداد سیم کارت مشتریان اپراتورها راه‌اندازی کرده تا کاربران بتوانند از تعداد سیم کارت فعال و غیرفعال خود مطلع شوند. از این رو مردم با مراجعه به آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir و با وارد کردن کد ملی خود از تعداد سیم‌ ارت فعال و غیرفعال خود مطلع خواهند شد. البته راه آسان‌تری نیز وجود دارد و مالکان سیم کارت‌ها با ارسال کد ملی خود به یکی از شماره‌های 3000150 و 3000504901 پیامی حاوی تعداد سیم کارت‌هایی که به نام آن‌ها است را دریافت می‌کنند.

استعلام تعداد سیم کارت

هشدار به دارندگان سیم کارت‌های متعدد

با استفاده از سامانه‌های معرفی شده، کاربران می‌توانند از تعداد سیم کارت‌های خود استعلام بگیرند و برای غیرفعال کردن سیم کارت‌هایی که در دسترسشان نیست، اقدام کنند. کاربران باید توجه داشته باشند که در قبال سیم کارت‌های خود مسئول هستند؛ زیرا در صورتی که از هر سیم کارتی مزاحمت یا جرمی صورت بگیرد، مراجع قضایی در گام نخست با مالک آن‌ برخورد می‌کنند و او را مقصر اصلی می‌دانند و برای اثبات اینکه شما مقصر نیستید، باید مراحل قانونی زیادی را طی کنید. بنابراین کاربران باید از این فرصت استفاده کرده و سیم کارت‌های مفقود شده خود را غیرفعال کنند. مشترکان اگر پس از استعلام با خطوط ثبت‌ شده‌ای مواجه شدند که با مشخصات آن‌ها مغایرت دارد، می‌بایست به دفاتر خدمات مشترکان اپراتور خود مراجعه کرده و برای غیرفعال‌سازی و قطع آن اقدام کنند.

استعلام تعداد سیم کارت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. چندتاسیمکارت بنامم است

  2. اگر انچام شود خیلی عالی تر است

  3. مرسی ازشما

  4. اسماعیل علیجانی پور

    خوب بود

  5. سلام
    دوستان اگر در وقوع جرم وجنایتی ویا سرقت وآدم ربایی سر نخ سیم کارت ویا حتی تماس ثبت شده با سیم کارتی که به بذهکاری مربوط باشه .
    صاحب سیم کارت‌مکشوفه مقصر اصلی جرم شناخته میشود ومحکوم به جبران خسارتهای وارده یا جبران به واکنش جرم میگردد.حتی اگر دست خودش نباشه حالا با یک سری آدمهایه سبک عقل روبرو میشیم که میگن حالا چی .
    خدایش یا بچه اند یا تا حالا گیر نکردن جایی.
    تا بیایی ثابت کنی روباه نیستی دمتو زدن

  6. تعداد سیم کارتهای به نام من

  7. خوب که چی
    چی کار کنیم

  8. خدایی بهترین تعرفه ها رو داره همراه اول

  9. من یکی دیگ انقد سیم کارت گرفتم فک کنم همراه اول بلاکم کنه

  10. این به بقیه چ ربطی داره

    • یعنی چی چه ربطی داره؟ شاید یکی چند خط به نامش باشه و از خطش سواستفاده کنن به نظرت گجت نیوز بدکاری کرده داره راهنمایی می کنه چکار کنن؟
      قبل از گذاشتن کامنت کمی فکر کن،مثل اینکه حالت بدجور خرابه