خودروی زرهی طوفان

وزارت دفاع از خودروی زرهی طوفان رونمایی کرد

وزارت دفاع ایران، خودروی زرهی طوفان را معرفی کرد. این خودروی ضد مین و ضد کمین با هدف پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی توسط سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خودروی زرهی طوفان را با هدف پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی تولید کرد. این خودرو با حضور امیر سرتیپ حاتمی و فرمانده مرزبانی رونمایی شد و قرار است به نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شود. امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع ایران در حاشیه رونمایی از این خودروی زرهی جدید عنوان کرد از تمامی متخصصانی که در صنعت دفاعی کشور فعالیت می‌کنند، تقدیر می‌کنم؛ چرا که با تلاش بی‌وقفه خود برای نیروهای مسلح و برای دفاع از مرزهای کشور تجهیزات پیشرفته‌ای را تامین می‌کنند. امروزه از ظرفیت‌های داخلی کشور و از توان متخصصان ایرانی جهت تحقق اهداف خود استقاده می‌کنیم و به قدرت همه جانبه‌ای در دفاع از کشور و قدرت بازدارندگی بسیار خوبی دست یافته‌ایم و به هیچ یک از کشور‌های خارجی وابسته نیستیم.

خودروی زرهی طوفان

ویژگی‌های خودروی زرهی طوفان

وزیر دفاع اظهار کرد خودروی زرهی طوفان ، یک نفربر تاکتیکی است که صرفا برای نیازمندی‌های نیروهای مسلح طراحی شده است و از ویژگی‌هایی نظیر سرعت بالا، حرکت در شیب‌های طولی و عرضی تند و عبور از موانع بهره می‌برد. این خودرو 4×4 در برابر انفجار مین و تله‌های انفجاری با قدرت چندین کیلوگرم TNT بسیار مقاوم بوده و سطح حفاظتی آن برابر با گلوله‌های مختلف هسته فولادی است.

خودروی زرهی طوفان

وزیر دفاع در ادامه افزود قدرت مانور خودروی زرهی طوفان بسیار بالاست و از موانع سخت به خوبی عبور می‌کند. همچنین این خودرو می‌تواند از کانال‌های آب با عمق 1.5 متر به راحتی عبور کند و از روی موانع عمودی 50 سانتی‌متری نیز بگذرد. در این نفربر تاکتیکی حدود 10 سرنشین جای می‌گیرند و حتی در مواقعی که این خودرو پنچر شود، از قابلیت چرخ‌های پنچررو خود استفاده کرده و برای ادامه عملیات یا ترک محل تا شعاع 50 کیلومتری آمادگی دارد. همچنین خودروی زرهی طوفان از قابلیت‌های دیگری نظیر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، نصب سلاح‌های نیمه سنگین، دریچه‌های تیراندازی از کابین عقب و حفاظت بالستیکی برای حفاظت از نفرات کابین بهره می‌برد.

خودروی زرهی طوفان

قیمت نمونه‌های خارجی طوفان

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه عنوان کرد نمونه خارجی خودرو زرهی طوفان در بازارهای جهانی با قیمت حدود 500 هزار دلار به فروش می‌رسد، اما ما با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توان متخصصان ایرانی توانسته‌ایم این خودرو را به صورت بومی و با قیمتی کمتر از سطح جهانی تولید کنیم و به نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل دهیم.

تصاویر خودروی زرهی جدید وزارت دفاع

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

28 دیدگاه

  1. زاپاس اون در تیر رسه و چرخ ها نیز پوشش زرهی ندارند چرا تدابیر خاص برای این دو مورد در نظر گرفته نشده ،در اولین در گیری چرخ ها از کار می افتند

  2. ایران اسلامی سلام. سلام به تو ای سرزمین پهناور. باغث افتخار است که چنین تکنولوژی پیشرفته ای داریم. در جواب به اون اغایی که میگه ایران فقط افتابه میسازه بگم که اگرما ایرانیها به فکر درامد راحت نباشیم از همه کشورها بیشتر پیشرفت میکنیم. ما همه سرباز توییم خامنه ای عزیز.

  3. هنوز نمیتونه ماشین بسازه رفته جنگیشو ساخته خخخخخخ
    فقط دریک‌صورت میشه این قضیه رو دید ! حکومت اعلام میکنه ک‌ ما از مردم ایران متنفریم و فقط فکر دفاع از خودیم! پس مردم مواظب خودتون‌ باشین ک با ماشین جنگی طوفان طرفین

  4. این زره پوش شبیه زره پوش امریکایی ها تو افغانستان است که واقعا جایی تحسین است از لحاظ ظاهریش که بهتر از زره پوش های ترکیه ارمنستان و هاموی های افغانستان و بعضی کشور های دیگه است
    بازم هرچی است ساخت ایرانه و تبریک به همه ایرانی ها

  5. ایران فقط تو ساخت آفتابه دستشویى مهارت داره و بس!!

  6. اینو میتونن بسازن ولی پراید نه واقعا خنده داره ……

  7. بدنه خرکی داره و اخحساس میکنم باید تایر هاش از این ضخیم تر و پهن تر میبود

  8. خدا کنه اینقدری که میگن قوی باشه

  9. شکل ماشین اسباب بازی میمونه
    انقدر تو طراحی ضعیفن که حداقل یه گلگیر محافظ روی لاستیک ها نزدن که اگه گلوله بهش شلیک شد لاستسکش نترک!!!

  10. بیشتر قطعاتشو از چین خریدند اسمشو گذاشتند بوووووومی 😂😂

  11. احسنت ، بسیار زیبا و غرور انگیز و در سطح جهانی
    این یه نمونه از “ما می توانیم” است
    مدیریت آشغال ساز ایران خوردو و سایپا یاد بگیرن