خرید گوشی های هواوی

آمریکا از متحدانش خواست از خرید گوشی های هواوی دست بکشند!

آمریکا بعد از ممنوع کردن خرید گوشی های هواوی توسط کارمندان دولت، اکنون در پی آن است که این ممنوعیت را به سراسر دنیا گسترش بدهد. ایالت متحده آمریکا به تازگی درخواست کرده همه از خرید گوشی های هواوی دست بردارند.

آمریکا بعد از ممنوعیت تامین لوازم مخابراتی توسط هواوی در این کشور و سپس ممنوع کردن استفاده از گوشی های هواوی و زد تی ای توسط کارمندان دولت، اکنون قدم دیگری برای منزوی کردن این شرکت برداشته است. آمریکا در تلاش است با قانع کردن متحدانش، آن‌ها را نیز از خرید گوشی های هواوی و همچنین لوازم مخابراتی آن منصرف کند.

خرید گوشی های هواوی

خرید گوشی ها و لوازم مخابراتی هواوی ممنوع!

آمریکا در حال حاضر در تلاش برای توقف خرید گوشی های هواوی توسط دیگر کشورها، با آلمان، ایتالیا، ژاپن و چند کشور دیگر ارتباط برقرار کرده است. این نخستین مرتبه‌ای نیست که فقط طی سال جاری، هواوی تحت فشار قرار گرفته است.

چند ماه پیش دولت استرالیا نیز دستور ممنوعیت واردات لوازم مخابراتی هواوی را صادر کرد. پیش از این اتفاق قرار بود هواوی، مسئول پیاده‌سازی شبکه موبایل 5G در استرالیا باشد.

رییس اف بی آی معتقد است موسس هواوی، پیشتر در ارتش آزادی‌ بخش خلق فعالیت می‌کرده است، به همین دلیل بعید نیست در پی جاسوسی از کاربران آمریکایی باشد.