ویدیوی تایم لپس از کره زمین

تماشا کنید: طولانی ترین ویدیوی تایم لپس از کره زمین

هم‌زمان با بیستمین سالگرد ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، طولانی ترین ویدیوی تایم لپس از کره زمین توسط آژانس فضایی اروپا منتشر شد. این ویدیو توسط الکساندر گرست تهیه شده است.

20 نوامبر 1998 بود که «زاریا» به عنوان نخستین ماژول ایستگاه فضایی بین‌المللی از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد؛ حالا 20 سال از این اتفاق می‌گذرد و الکساندر گرست (Alexander Gerst)، یکی از فضانوردان آلمانی آژانس فضایی اروپا، با استفاده از تصاویری که بر روی ISS گرفته شده، طولانی ترین ویدیوی تایم لپس از کره زمین را تهیه کرده است. کاربران در این ویدیوی 15 دقیقه‌ای می‌توانند سفری هیجان انگیز بر فراز زمین داشته باشند و آن را در ساعاتی از روز و شب تماشا کنند.

الکساندر گرست، این ویدیو را با استفاده از 21 هزار عکسی که در تاریخ 6 اکتبر (14 مهر) از روی ایستگاه فضایی ثبت کرده، تهیه کرده است. ISS ظرف تنها 90 دقیقه می‌تواند یک بار زمین را دور بزند و تایم لپس جدید از زمین نیز کره خاکی ما را دو بار به تصویر می‌کشد. ویدیو از کشور تونس آغاز می‌شود و پیش از ورود به بخش‌‌های تاریک و نمایش کشور چین، مخاطبان می‌توانند ایتالیا و بخش‌هایی از قاره اروپا را مشاهده کنند. حتی در یک بخش می‌توان سوی چراغ‌هایی را دید که در اقیانوس آرام قرار دارند. برای افرادی که در رابطه با مسیر حرکت ISS مطمئن نیستند هم یک نقشه کوچک در گوشه راست قرار داده شده است.

در ادامه، از شما دعوت به تماشای این تایم لپس جذاب می‌کنیم.

طولانی ترین ویدیوی تایم لپس از کره زمین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. چه جالب خیلی باحال بود خوشم اومد

  2. اینا رو میفرستن بالای سر کشورا برای جاسوسی

  3. جالب بود ولی نصفش سیاهی بود

  4. طلوع خورشیدش خیلی شگفت انگیز بود