کاوشگر اینسایت

کاوشگر اینسایت اولین عکس واضح از مریخ را مخابره کرد

کاوشگر اینسایت ناسا، ماموریت خود در سیاره سرخ را با مخابره اولین عکس واضح از سطح مریخ آغاز کرد. این اولین باری است که ما محل فرود را با کیفیتی بالا می‌بینیم.

شب گذشته، مریخ نورد Insight با موفقیت بر روی مریخ فرود آمد و لحظاتی بعد، تصویری ریگی و غبارآلود را ارسال کرد. این عکس توسط دوربین ICC (سرنام Instrument Context Camera) ثبت شده بود و روی لنز آن، محافظی قرار گرفته بود تا هنگام فرود، آسیب نبیند. اما اینسایت یک دوربین دیگر بر روی بازوی رباتیک خود دارد و به کمک آن توانسته تصویری واضح را از مریخ به زمین مخابره کند.

این عکس ساعاتی بعد از فرود بر روی سیاره مریخ از طریق حساب توییتر رسمی اینسایت -که ما دوست داریم باور کنیم توسط خود کاوشگر مدیریت می‌شود، نه یک تیم رسانه‌ای- در اختیار همگان قرار گرفته است. اگرچه تمام نگاه‌ها متوجه کاوشگر اینسایت است، ولی بهتر است نیم‌نگاهی به تاسواره‌های MarCO نیز داشته باشیم. تاسواره MarCO B که با نام مستعار Wall-E شناخته می‌شود نیز با فاصله‌ای کوتاه از فرود بر سطح مریخ، تصویر اختصاصی خود را مخابره کرده بود؛ اتفاقی که می‌توان آن را اولین بار برای یک تاسواره در چنین فضایی در نظر گرفت.

در ادامه می‌توانید اولین عکس واضح از سیاره مریخ را مشاهده کنید:

کاوشگر اینسایت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اقا یه نقطه سیاه تو اسمونشه

  2. یه چیزی تو آسمونه یا من اشتباه میکنم
    یه نقطه تیره وسط آسمون قسمت بالا

  3. عشق است ناسا درود بر امریکا کشور پیشرفته

  4. شک نکنید که اینها همه فتوشاپ و حقه های سینمایی هالیوود هستند،فقط و فقط با طی الارض میشه رفت مریخ…

  5. براوووو کیفیت تصایر بسیار عالیه!
    درود به سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا!!
    🙂
    😉