سرعت دانلود اینترنت موبایل

سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟

بر اساس گزارش شرکت اوپن سیگنال، سرعت دانلود اینترنت موبایل و سرعت دانلود اینترنت وای فای در ایران حدود 8.3 مگابیت بر ثانیه اختلاف دارد. در ادامه، آمار سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف را بررسی می‌کنیم.

شرکت اوپن سیگنال (OpenSignal) سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای هات اسپات در گوشی های هوشمند را بین 80 کشور جهان مقایسه کرده‌ است. بر اساس گزارش منتتشر شده، سرعت دانلود موبایل 41 درصد از کشور‌های بررسی شده (33 کشور)، بیشتر از سرعت اینترنت وای فای است. البته در این لیست کشورهایی از آفریقا، اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه وجود دارند که سرعت دانلود موبایل و وای فای این کشورها نسبت به یکدیگر تفاوت زیادی دارد. ایران در رتبه هشتم این لیست قرار دارد و بین سرعت دانلود موبایل و وای فای 8.3 مگابیت بر ثانیه اختلاف وجود دارد. طبق این گزارش، سرعت‌ دانلود با موبایل در ایران 13.4 مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود با اینترنت وای فای 5.1 مگابیت بر ثانیه است.

سرعت دانلود اینترنت موبایل

آمار سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای در جهان

بر اساس گزراش شرکت اوپن سیگنال، بیشترین اختلاف میان سرعت‌ دانلود اینترنت موبایل و وای فای متعلق به کشور استرالیا است که این اختلاف به عدد 13 مگابیت بر ثانیه می‌رسد و کشور لبنان نیز با اختلاف سرعت 12.3 مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین جایگاه‌‌های سوم تا هفتم اختلاف سرعت دانلود به ترتیب از آن کشور‌های قطر (11.8 مگابیت بر ثانیه)، عمان (11 مگابیت بر ثانیه)، یونان (10.6 مگابیت بر ثانیه)، جمهوری چک (10.2 مگابیت بر ثانیه) و میانمار (9.6 مگابیت بر ثانیه) شده است.

سرعت دانلود اینترنت موبایل

با توجه به گزارش شرکت اوپن سیگنال متوجه می‌شویم که بین سرعت‌ دانلود موبایل و وای فای در برخی از کشورها اختلاف چندانی وجود ندارد. هرچند کشور‌هایی نظیر هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی و آمریکا به دلیل برخورداری از پهنای باند اینترنت مناسب، سرعت دانلود وای فای آن‌ها بیشتر است. البته کمترین اختلاف سرعت دانلود اینترنت‌ موبایل و وای فای به کشور‌های بلغارستان، بنگلادش، بلژیک و نروژ تعلق می‌گیرد که سرعت دانلود وای فای و سرعت‌ دانلود موبایل کشور بلغارستان به طور یکسان 31.7 مگابیت بر ثانیه است. همچنین در بنگلادش نیز سرعت دانلود وای فای 5.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت‌ دانلود موبایل 5.1 مگابیت بر ثانیه است. بر اساس نتایج آماری شرکت اوپن سیگنال، بسیاری از کاربران و تولیدکنندگان دستگاه‌های الکتریکی بر این باورند که اینترنت موبایل بهتر از وای فای است و حتی اینترنت 5G نیز سرعت اینترنت چند گیگابیتی را در آینده‌ای نزدیک برای کاربران فراهم خواهد کرد.

سرعت دانلود اینترنت موبایل سرعت دانلود اینترنت موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سرعت اینترنتمون خوبه خدایش منتها پراکندگی خوبین داره مثلا تو جاده ها با خیلی از مناطق دور افتاده شهری حتی خبری از 3G هم نیست چه برسه به 4G تو سایت ایرانسل اگر تشریف ببرید مناطق تحت پوشش رو بر اساس هر نوع سرویس نشون دادن که خب خیلی جاها هست تو نقشه که خالی هست و خبری از سرعت خوب یا عالی نیست البته هزینه رو هم باید در نظر بگیریم اینکه سرعت خوبه ولی هزینه بالاست خودش ی مشکل اساسیه

  2. اینترنت ایران عالیه سرعتش هرچند موافقش نیستم و باید کاهش پیدا کنه

  3. زیر خط فقره میدونم

  4. مشک آنست که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید

  5. خیلی خیلی بده دو مگ بر ثانیه
    بقیه گزارشات توی ایران مزخرفه

  6. haaa haaa haa haaa 😀 😀 😀 😀 joke khandedari bood