تراشه هلیو پی 90

مدیاتک از هوش مصنوعی پیشگامانه در تراشه هلیو پی 90 خبر داد

مدیاتک با انتشار یک تیزر جدید در توییتر، مدعی هوش مصنوعی پیشگامانه در تراشه هلیو پی 90 (MediaTek Helio P90) شد؛ چیپست جدید مدیاتک قرار است همه‌چیز را تغییر دهد!

گوشی هوشمند Realme U1 که چند روز پیش شاهد معرفی رسمی آن بودیم، اولین موبایل با تراشه هلیو پی 70 محسوب می‌شود؛ ولی ظاهرا مدیاتک مشغول توسعه تراشه هلیو پی 90 به عنوان جایگزین این چیپست بوده و با ارسال پستی جدید در شبکه اجتماعی توییتر، از «هوش مصنوعی پیشگامانه» این تراشه در کنار قدرت و کارایی بالا خبر داده است.

یکی از موارد قابل توجه، استفاده از هشتگ “thischipchangeseverything” به معنی «این چیپ همه‌چیز را تغییر می‌دهد» است. در حقیقت، مدیران اعتماد بسیار زیادی به توانایی‌های چیپست جدید خود دارند. اینکه سیستم روی چیپ جدید مدیاتک تا چه اندازه قوی خواهد بود، موضوعی است که در آینده مشخص می‌شود؛ اما پشتیبانی گسترده از هوش مصنوعی کاملا منطقی است زیرا ما با یک چیپ میان رده رو به رو هستیم. با در نظر گرفتن اینکه تراشه معرفی‌نشده هلیو پی 80 چگونه در بنچمارکی اختصاصی پشت سر اسنپدراگون 8150 قرار گرفت، هلیو پی 90 احتمالا توانایی بالایی خواهد داشت.

اوپو آر 19 احتمالا اولین اسمارت فون مجهز به هلیو پی 80 خواهد بود، اما تا به امروز هیچ اخبار مشابهی در مورد تراشه هلیو پی 90 منتشر نشده است و ما حتی در مورد زمان معرفی این چیپست نیز اطلاعی نداریم.