برگردان و ویدیوی معرفی iOS 7 توسط جانی آیو

همانطور که به اطلاع شما عزيزان رسانديم اپل سيستم عامل iOS 7 را در جريان کنفرانس WWDC 2013 معرفي و از قابليت هاي جديد اين سيستم عامل پرده برداشت.آنچه که در ادامه مي خوانيد ، برگردان صحبت های جانی آیو در ویدیوی معرفی iOS 7 بود است می توانید آن را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

«ما همیشه طراحی را به عنوان چیزی بسیار فراتر از نوع به نظر رسیدن یک شی در نظر داشته ایم. طراحی همه چیز است، نحوه کار کردن یک دستگاه در سطوح مختلف [را در بر می گیرد]. و البته طراحی در آخر، بخش بزرگی از تجربه ما را معنا می بخشد.

من فکر می کنم یک زیبایی عمیق و ماندگار در "بی آلایشی" نهفته است، در سادگی، در تمیزی، در کارآمدی. سادگی واقعی، از چیزهایی بسیار فراتر از فقدان تزئین شکل می گیرد. سادگی، یعنی پوشاندن لباس نظم بر تن پیچیدگی ها.

iOS 7 یک نمایش خالص از تحقق این اهداف است. ساختاری کاملا جدید دارد، که منسجم است و در کل سیستم اِعمال شده. ما کوچکترین جزئیات را هم در نظر گرفته ایم، از پالایش تایپوگرافی (فونت ها) گرفته تا چیزهای بزرگتر مثل بازطراحی کل آیکون ها، و توسعه یک سیستم طراحی مختصاتی که به ما امکان رسیدن به رابطه ای بسیار هماهنگ تر بین عناصر منحصر به فرد را داده.

در عین حال از یک طیف رنگ کاملا جدید استفاده کرده ایم. لایه های مجزای کاربردی، به ما کمک کرده اند یک نظم سلسله مراتبی را برقرار کنیم. و استفاده از حالت نیمه شفاف، به شما حس زمینه دار بودن تصاویر را می دهد. این موارد در ترکیب با رویکردهای جدیدی در رابطه با تصاویر متحرک و حرکت اجزا، عمق و سرزندگی را خلق می کنند.

آیفون به حرکت های شما واکنش نشان می دهد و باعث می شود با تغییر زاویه دید، حسی از عمق و سه بعدی بودن را در نمایشگر مشاهده کنید (انگار که دنیای درون نمایشگر هم سه بعدی است؛ دقیقه 2:46).

در بسیاری جنبه ها، ما سعی کردیم یک رابط کاربری خلق کنیم که محجوب و محترم است. یکی از راه های اینکه طراحی خودش را از سر راه دور کند و در این مسیر محتواهای مورد نظر شما را هم ترفیع دهد، این است که حتی کاری ساده مثل تغییر تصویر پس زمینه نیز، اثری محسوس در حس و ظاهر آیفون در سرتاسر سیستم عامل شما داشته باشد.

اگر چه iOS 7 کاملا جدید است، ولی برای من مهم بود که بلادرنگ برای شما آشنا به نظر برسد. ما می خواستیم تجربه ای را که مردم خیلی خوب می شناختند به دست بگیریم و به آن چیزی اضافه کنیم، تا آن را برای شما کاربردی تر کنیم، تا برای شما لذت بیشتری رقم بزنیم.»

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*