جیپ گلادیاتور

جیپ گلادیاتور معرفی شد؛ قدرتمندترین پیکاپ جهان

جیپ گلادیاتور (Jeep Gladiator) به عنوان قدرتمندترین پیکاپ میان‌سایز جهان در نمایشگاه خودرو لس‌ آنجلس 2018 معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیت‌های ایمنی خودرو جدید شرکت جیپ آشنا می‌شویم.

در ماه‌های گذشته تصاویر جاسوسی یا رندر‌های مختلفی از محصول جدید شرکت جیپ در رسانه‌ها منتشر شد و از این رو بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات جیپ منتظر ماندند تا با شاهکار جدید این شرکت آشنا شوند. تولید تنها خودرو پیکاپ شرکت جیپ با نام کمانچی در سال 1992 متوقف شد و بدون شک نبود یک خودرو پیکاپ در سبد محصولات جیپ، ضعف بزرگی محسوب می‌شد و بسیاری از مشتریان نیز تقاضای تولید یک خودرو پیکاپ را داشتند تا اینکه شرکت جیپ پس از 26 سال، پیکاپ قدرتمند جیپ گلادیاتور را در نمایشگاه خودروی لس‌ آنجلس 2018 رونمایی کرد. این خودرو با همان ساختار قبلی یعنی بدنه روی شاسی طراحی شده و قادر است 725 کیلوگرم بار را حمل کرده و 3470 کیلوگرم را نیز بکسل کند. همچنین فیات-کرایسلر ادعا می‌کند این خودرو در زمینه یدک‌کشی بهترین خودرو در کلاس خود محسوب می‌شود که با توجه به وجود خودروهایی نظیر تویوتا تاکوما، جی ام سی کانیون و فورد رنجر در این کلاس، چنین ادعایی بسیار بزرگ و جسورانه است. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیت‌های ایمنی قدرتمندترین پیکاپ میان‌سایز جهان آشنا می‌شویم.

جیپ گلادیاتور

مشخصات ظاهری جیپ گلادیاتور

ظاهر بیرونی خودرو

پیکاپ جیپ گلادیاتور از لحاظ ظاهری به خودرو رانگلر شبیه است و مشتریان می‌توانند این خودرو را با سقف‌های فلزی و پارچه‌ای تاشو سفارش دهند که با این ویژگی، این خودرو نخستین پیکاپ در کلاس کابریولت (روباز و بدون سقف) جهان خواهد بود. شرکت جیپ اجزاهای مختلفی نظیر درها، لولاها، کاپوت، گلگیرها، قاب شیشه جلو و درب قسمت بار را از جنس آلومینیوم مقاوم ساخته تا وزن این خودرو را کاهش دهد. متقاضیان می‌توانند این خودرو را در نسخه‌های گران‌تر با امکاناتی نظیر چراغ‌های جلو، مه‌شکن‌ها و دی‌لایت‌های LED خریداری کنند.

جیپ گلادیاتور

ظاهر داخلی خودرو

شرکت جیپ برای بخش داخلی محصول جدید خود امکاناتی نظیر نمایشگر 3.5 اینچی (در صفحه آمپر)، صفحه نمایش 8 اینچی (در کنسول میانی) و به‌روزترین نسخه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect فیات-کرایسلر را در نظر گرفته است. متقاضیانی که به صفحه نمایش‌های بزرگتری علاقه دارند می‌توانند نمایشگر 8 اینچی برای صفحه آمپر و صفحه نمایش 8.4 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را سفارش دهند. همچنین صندلی‌های این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که با خواباندن آن‌ها می‌توان به فضای بار بیشتری دسترسی داشت.

جیپ گلادیاتور

ابعاد خودرو

طول خودرو جیپ گلادیاتور 5.18 متر است که نسبت به رانگلر چهار در 78.7 سانتی‌متر کشیده‌تر شده و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 3.48 متر است که نسبت به رانگلر چهار در حدود 49.2 سانتی‌متر افزایش یافته است. خودرو جیپ گلادیاتور به دلیل کشیده‌تر شدن، از فضای بار بیشتری نیز برخوردار خواهد بود و فضای بار این خودرو به طول 1.25 متر می‌رسد. طراحان در قسمت بار خودرو سیستم نورپردازی و خروجی برق 115 ولتی قرار داده‌اند و در زیر فضای بار نیز قسمتی برای جاسازی چرخ زاپاس 35 اینچی فراهم شده است. میزان ارتفاع و طول این خودرو نسبت به سایر پیکاپ‌های فول‌سایز کاهش یافته که شرکت جیپ دلیل آن را سهولت در بارگیری عنوان کرده است. جیپ گلادیاتور از اکسل‌ها، ترمزها و چرخ‌های بزرگ‌تری نسبت به خودرو رانگلر بهره می‌برد و به کمک اتصالات کشیده‌تر تعلیق عقب، عملکرد یدک‌کشی این خودرو با قدرت و کنترل بیشتری انجام می‌شود.

جیپ گلادیاتور

مشخصات فنی

جیپ گلادیاتور به موتور 3.6 لیتری V6 پنتااستار مجهز است که قادر به تولید قدرت 285 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن‌متر خواهد بود. قدرت تولید شده از موتور این خودرو به وسیله گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته خریداران می‌توانند این خودرو را در مدل گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز سفارش دهند. شرکت جیپ قصد دارید این خودرو را در سال 2020 با موتور 3 لیتری V6 دیزلی به بازار عرضه کند که قادر به تولید قدرت 260 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر است. در واقع نسخه جدید جیپ گلادیاتور از نسخه ارتقا‌یافته موتور 6 سیلندر EcoDiesel بهره می‌برد که در خودروهای جیپ گرند چروکی و نسل قبلی دوج رم 1500 از آن استفاده شده است و این موتور به گیربکس 7 سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود. البته هر دو موتور این خودرو از سیستم توقف-حرکت بهره می‌برند.

جیپ گلادیاتور

تریم‌های مختلف جیپ گلادیاتور

شرکت جیپ محصول جدید خود را در 4 نسخه اسپورت، اسپورت S، اوورلند و روبیکان به بازار جهانی عرضه می‌کند که نسخه روبیکان از قدرت آفرودی بیشتری برخوردار است. تمامی این مدل‌ها برای انتقال نیرو از دو سیستم 4×4 پیشرفته استفاده می‌کنند. این خودرو از سیستم مدیریت گشتاور دائمی برای چسبندگی بیشتر بهره می‌برد. همچنین مدل‌های اسپورت و اوورلند از سیستم چهارچرخ محرک Command-Trac استفاده می‌کنند که این سیستم به امکاناتی نظیر گیربکس کمکی 2 سرعته با ضریب سنگین 2.72:1، اکسل‌های سنگین دانا و ضریب اکسل عقب 3.73 مجهز است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند برای سیستم چهارچرخ محرک Command-Trac امکاناتی نظیر دیفرانسیل لغزش محدود عقب را سفارش دهند تا در جاده‌های لغزنده برفی، یخی و شن و ماسه از چسبندگی خوبی برخوردار باشد.

جیپ گلادیاتور

مدل روبیکان خودرو جیپ گلادیاتور به سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته‌تر Rock-Trac با ضریب 4:1 مجهز بوده که از ضریب کرال گیربکس دستی 84.2:1 و در گیربکس اتوماتیک 77.2:1 استفاده می‌کند. شرکت جیپ نسخه روبیکان را برای شرایط آفرودی در نظر گرفته و این خودرو را با یک سیستم چهارچرخ محرک اختصاصی، کمک‌فنرهای فاکس و تایرهای 33 اینچی به بازار عرضه می‌کند. همچنین سیستم تعلیق نسخه روبیکان با تغییراتی همراه بوده و فاصله آن از زمین به 28 سانتی‌متر افزایش یافته که این مقدار نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است. همچنین این نسخه از تجهیزاتی نظیر زیر پایی کامل روی رکاب‌ها، قلاب‌های بکسل جلو و عقب، صفحات محافظ زیرین و سپر عقب فولادی برخوردار است و مشتریان می‌توانند سپر فولادی جلو را نیز در هنگام خرید سفارش دهند. مدل روبیکان به دلیل برخورداری از زاویه ورود 43.6 درجه و زوایه خروج 26 درجه به راحتی می‌تواند از شرایط سخت مانند عمق 76 سانتی‌متری رودخانه عبور کند.

جیپ گلادیاتور

امکانات و تجهیزات رفاهی

جیپ گلادیاتور بر اساس نوع مدل‌های خود با 80 امکانات رفاهی و ایمنی به بازار عرضه می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دوربین پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، سیستم تشخیص مسیر عقب، سیستم کنترل ثبات الکترونیکی (ESC) و دوربین جلو اشاره کرد. البته رانندگان به دکمه‌ای به نام آفرود پلاس دسترسی دارند که در جاده‌های شنی یا برای عبور از صخره‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. طبق اعلام شرکت جیپ، این خودرو به همراه خودرو رانگلر از سال آینده در کارخانه کرایسلر در اوهایو تولید خواهد شد و در سه ماهه دوم سال 2019 به بازار عرضه می‌شود.

عکس‌های جیپ گلادیاتور

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چرا همیشه تو قسمت موتور کم فروشی میکنن؟؟؟
    خوب یه موتور همی ۵۰۰ اسب بخاری برای این هیولا حداقل کاریه که می‌توانستن بکنن ولی به کاش هنوز آشغال ده نودی پنتا استار رو میچپونن توش.

  2. آخه آفرود کدوم خری با این میره؟

  3. آخ آخ این کیف میده فقط بری کویر باهاش آفرود