کانال ماهواره ای 8K

نخستین کانال ماهواره ای 8K در ژاپن راه اندازی شد

نخستین کانال ماهواره ای 8K در ژاپن راه اندازی شد. این کانال در نخستین سری پخش خود فیلم 2001: ادیسه فضایی را نیز پخش کرده است.

مطابق زمانبندی، یکم دسامبر، کانال ماهواره ای 8K و 4K در ژاپن آغاز به کار کرد. پس از چندین سال آزمایش، NHK تنها کانالی بود که محتوایی با وضوح 8K و 22.2 کانال صوتی پخش می‌کرد. برای نخستین فیلم موجود در این لیست، «2001: ادیسه فضایی» انتخاب شده است. به گزارش BBC این فیلم، نسخه‌ی بازنگری شده‌ی نگاتیو‌های 70 میلی‌متری نسخه اصلی این فیلم هستند که توسط گروه Warner Bros تهیه شده است.

هزینه‌های تماشای کانال ماهواره ای 8K

در حال حاضر روزهای اولیه راه اندازی این کانال ماهواره ای 8K است. هنوز تقریبا هیچ کسی صاحب یک نمایشگر 8K نیست و اکثر افراد برای دریافت سیگنال‌ها، نیازمند یک دریافت کننده و آنتنی ویژه هستند. سایت Engadget گزارش می‌دهد که شارپ، فروش نخستین تلویزیون‌های Super Hi-Vision-ready با یک تیونر داخلی را با قیمت 6600 دلار آغاز کرده است.همچنین HDMI 2.1 نیز هنوز در دیگر نمایشگرها در دسترس قرار نگرفته است، پس سیگنال از گیرنده به تلویزیون، نیازمند اتصال 4 کابل HDMI است.

گرچه امسال وضوح 8K وارد دنیای دیجیتال شده است، اما در حال حاضر یک کانال وجود دارد که محتوای مخصوص آن را پخش می‌کند و انتظار می‌رود تا نمایشگاه CES 2019، اوضاع بهتر شود. در ژاپن انگیزه‌ای وجود دارد که خیلی سریع پخش این دسته محتوا مهیا شود و آماده‌ی برگزاری المپیک 2020 باشد، اما این فناوری هزینه‌ی زیادی روی دست مشتریان می‌گذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من اصلا کاری ندارم

  2. خاک تو سر کشور فلجی که داریم…چیزی جز تاسف خوردن و سر افکنده شدن برامون نداشته

  3. 😐😐😐😐ب ما چه اصلا

  4. ناموسااااا؟😲😲 8k عاقا ما هنوز تو چهار موندیم