کسب و کارهای دیجیتالی

کسب و کارهای دیجیتالی کشور توسط همراه اول توسعه می‌یابد

همراه اول با امضای تفاهم‌نامه‌ای متعهد شد تا از کسب و کارهای دیجیتالی کشور نظیر استارت آپ‌های نوپا حمایت کرده و برنامه‌هایی را برای توسعه آن‌ها اجرایی کند. در ادامه با فعالیت‌های همراه اول برای توسعه کسب و کارهای دیجیتالی ایران آشنا می‌شویم.

در تاریخ 11 آذرماه 1397، تفاهم نامه چند جانبه‌ای با محتوای همکاری، هماهنگی، هم‌افزایی و ارتقای ظرفیت‌ها و ویژگی‌های کسب و کارهای دیجیتالی به خصوص شرکت‌های نوپا امضا شد. در جلسه‌ی امضای این تفاهم‌نامه، ابوالحسن فیروزآبادی (رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی)، حمید فرهنگ (مدیرعامل همراه اول)، عیسی منصوری (معاون کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، محمدهادی ایازی (معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات و مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند. از این رو همراه اول با امضای تفاهم‌نامه مذکور، متعهد شد تا از کسب و کارهای دیجیتالی کشور حمایت کرده و برنامه‌هایی را برای توسعه آن‌ها اجرا کند.

کسب و کارهای دیجیتالی

وظایف همراه اول برای توسعه کسب و کارهای دیجیتالی

همانطور که اشاره شد، همراه اول بر اساس تفاهم‌نامه هفت جانبه متعهد شد تا از کسب و کارهای نوپا در حوزه دیجیتال حمایت کند و به منظور شتابدهی رسانه‌ای آن‌ها، طرح‌های مناسبی را به اجرا برساند. علاوه بر این، همراه اول متعهد شد تا فعالیت‌هایی نظیر همکاری در معرفی استارت آپ‌ها با استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند در اختیار، انجام تبلیغات ویژه کسب و کارهای نوپای دیجیتال در صداوسیما با تخفیف مصوب، اختصاص سهمیه تبلیغی صداوسیما به استارت آپ‌ها با استفاده از ظرفیت توسکا، پیگیری همکاری و برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی-ترویجی کارآفرینی مثل استارت آپ ویکندها و همچنین ایجاد سامانه آموزش الکترونیک برای برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت کسب و کار و منتورینگ را انجام دهد.

همین‌طور رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه این مراسم از نقش اپراتور همراه اول در راستای تقویت ظرفیت‌های داخلی و ملی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتالی نوپا قدردانی کرد. این مراسم در ساختمان شرکت توسعه کسب و کار ایرانیان (توسکا) برگزار شد و در آن، زیست بوم توسعه کسب و کار دیجیتال نوپا شرح داده شد. فیروزآبادی همچنین به نقش مهم همراه اول به عنوان شتاب‌دهنده رسانه‌ای کسب و کارهای کوچک بر بستر دیجیتال اشاره کرد.

کسب و کارهای دیجیتالی