ساعت هوشمند سامسونگ

پتنت اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مخصوص ساعت هوشمند سامسونگ به ثبت رسید

سامسونگ پتنت جدیدی مربوط به ساعت‌های هوشمند به ثبت رساند. این پتنت نشان می‌دهد در آینده‌ای نزدیک، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در یک یا چند ساعت هوشمند سامسونگ نیز به کار خواهد رفت.

سامسونگ به احتمال زیاد، در سال آینده میلادی یک گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود مدل 5G گوشی سامسونگ گلکسی اس 10، نخستین مدل مجهز شده به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش این شرکت کره‌ای باشد. حالا که سامسونگ تا امروز چندین پتنت مربوط به اسکنرهای اثر انگشت زیر نمایشگر مخصوص گوشی هوشمند به ثبت رسانده است، تصمیم دارد این فناوری را به ساعت‌های هوشمند خود نیز گسترش بدهد.

این شرکت کره‌ای در نیمه دوم سال جاری میلادی، پتنتی مرتبط با فناوری اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مخصوص ساعت هوشمند در دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده به ثبت رساند. می‌توان انتظار داشت اولین ساعت هوشمند سامسونگ که به این فناوری مجهز شده است، در سال 2019 معرفی خواهد شد.

ساعت هوشمند سامسونگ با سیستم احراز هویت متفاوت

ساعت هوشمند سامسونگ

در پتنت جدید این شرکت، یک گجت از سری گلکسی را شاهد هستیم که اسکنر اثر انگشت آن در سطح زیرین نمایشگر قرار گرفته است. این سنسور، فرمان لمسی کاربر را در صورت وارد شدن میزان مشخصی فشار دریافت می‌کند. در اسناد مربوط به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مخصوص ساعت هوشمند سامسونگ گفته شده برای احراز هویت، می‌بایست انگشت خود را بر روی نیمه پایینی صفحه نمایش قرار بدهید. به عبارتی دیگر، کل فضای نمایشگر ساعت با وجود داشتن ابعاد کوچک قادر به تشخیص اثر انگشت نیست. بر اساس بخشی دیگری از اسناد پتنت، این فناوری ممکن است علاوه بر یک یا چند ساعت هوشمند سامسونگ در گوشی های هوشمند شرکت نیز به کار برود.

شرکت سازنده به طور واضح بیان کرده دستگاه دارای این تکنولوژی به یک پنل نمایشگر، یک سنسور تاچ و یک سنسور قلم الکترونیکی مجهز خواهد شد. آخرین سنسور به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از یک قلم الکترونیکی مخصوص، از ژست‌های حرکتی مختلفی بهره برده و حتی بدون نیاز به چسباندن قلم به صفحه نمایش، با آن تعامل برقرار کند. صفحه نمایش این گجت ممکن است دارای یک پنل ال سی دی، ال ای دی و یا او ال ای دی باشد.

اما اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر ساعت هوشمند سامسونگ ممکن است به یک پنل خازنی، مقاومتی، حساس به لمس، مادون قرمز و یا پنل تاچ اولتراسونیک مجهز شود. همانند همیشه، به ثبت رسیدن یک پتنت الزامی برای پیاده‌سازی تکنولوژی آورده شده درون آن ایجاد نمی‌کند، اما گسترش استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر به ساعت‌های هوشمند، ایده بسیار جالبی است که نخستین مرتبه توسط سامسونگ مطرح شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. از ساعت هوشمند متنفره

  2. ولی خیلی بدم نیستا

  3. سامسونگو چ به ساعت اخه

  4. ساعتم مگه اسر انگشت مخاد

  5. این دیگه شورشو در اورده