اسنپدراگون 855

اسنپدراگون 855 ؛ نام تراشه جدید کوالکام تایید شد

نام تراشه 7 نانومتری جدید کوالکام مشخص شد. پیشتر فکر می‌کردیم اسنپدراگون 855 (Qualcomm Snapdragon 855) نام تراشه‌ی جدید کوالکام اسنپدراگون 8150 است.

کوالکام در همایش سالانه‌ی خود که در هاوایی ایالات متحده برگزار می‌شود، قرار است از نسل جدید تراشه پرچمدار موبایلی خود پرده برداری کند. به نقل از رولاند کوانت، افشاگر مشهور فعال در توییتر،‌ این پلتفرم موبایلی اسنپدراگون 855 نام خواهد داشت و مبتنی بر فناوری پردازش 7 نانومتری شرکت TSMC به تولید خواهد رسید. اسنپدراگون 8150 که پیشتر نام آن را می‌شنیدیم، نام داخلی پلتفرم جدید کوالکام بود و نام نهایی آن نبود.

رولاند کوانت rquandt@ :

آن کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ است. نام داخلی آن SM8150 است، اما این نام نهایی مختص بازار آن تراشه بالارده جدید کوالکام مجهز به مودم 5G، بهینه سازی Snapdragon Elite Gaming، واحد پردازش گرافیکی داخلی مجهز بوده و توسط پردازش 7 نانومتری تولید می‌شود.

جزئیات اسنپدراگون 855

اسنپدراگون 855 حاوی مودم X50 است که منحصرا برای اتصالات 5G ساخته شده است. پردازنده داخلی آن سه خوشه‌ای است که بالاترین سرعت آن 2.84 گیگاهرتزی است، در حالی که پردازشگر گرافیکی آن آدرنو 640 خواهد بود. Snapdragon 855 کوالکام از یک واحد پردازش گرافیکی مستقل به منظور بهبود عملکرد هوش مصنوعی گوشی بهره می‌برد. کوالکام همچنین روش بهینه سازی Snapdragon Elite Gaming را همراه این تراشه معرفی خواهد کرد که رقیبی برای GPU Turbo‌ هواوی و Hyper Boost‌ اوپو است. انتظار می‌رود پایان هفته همراه یک رونمایی رسمی، جزئیات کامل اسنپدراگون 855 به دست ما برسد.