گلکسی ای 8 اس

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی ای 8 اس

سامسونگ با معرفی گلکسی ای 8 اس (Samsung Galaxy A8s) تلاش کرده است محصولی متفاوت را پیش روی مخاطبان قرار دهد. در بررسی اولیه گلکسی A8s، نگاهی اجمالی به امکانات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های این گوشی هوشمند خواهیم داشت.

امروزه بسیاری از گوشی های موبایل با ناچ یا بریدگی بالای صفحه عرضه می‌شوند؛ ولی به نظر می‌رسد سرانجام سامسونگ جایگزینی مناسب برای این زبان طراحی یافته است. روز گذشته، کره‌ای‌ها اولین موبایل دنیا با دوربین سلفی درون صفحه‌ای را طی مراسمی رسمی معرفی کردند. در این طراحی، به جای ایجاد یک برش در بخش بالایی صفحه، بخشی از نمایشگر (گوشه بالا سمت چپ) سوراخ بوده و دوربین داخل آن جای گرفته است. البته، این چیزی نیست که فقط سامسونگ قصد استفاده از آن را داشته باشد؛ هواوی هم قرار است به زودی اولین گوشی خود با نمایشگر Infinity-O را معرفی کند و کمپانی لنوو هم به زودی از جدیدترین محصول خود با این طراحی پرده خواهد برداشت. با این حال، گلکسی ای ۸ اس اولین موبایل با این فناوری محسوب می‌شود.

متاسفانه، Galaxy A8s فاقد جک 3.5 میلی‌متری صداست؛ موضوعی که ذهن بسیاری از افراد را متوجه سامسونگ کرده است. سامسونگ همواره از این پورت محبوب در پرچمداران خود استفاده می‌کند. از آنجایی که مدتی‌ست این شرکت تلاش دارد ایده‌های اولیه خود را در محصولات میان رده آزمایش کند، آیا این اقدام به معنی حذف جک صدا از گلکسی S10 خواهد بود؟ شاید برای پاسخ به این پرسش کمی زود باشد، اما دستگاه پیش رو با امکانات بسیار خوبی همراه شده است و می‌تواند گلکسی ای 8 اس را به محصولی منحصر به فرد تبدیل کند.

گلکسی ای 8 اس

طراحی و صفحه نمایش

بدون شک، نمایشگر بدون حاشیه Infinity-O و دوربین سلفی درون صفحه‌ای را می‌توان اصلی‌ترین نقطه قوت گلکسی ای 8 اس در نظر گرفت. سامسونگ با عبور از طزاحی ناچ، برای اولین بار در دنیا، دوربین سلفی را داخل برشی در نمایشگر تعبیه کرده است تا ما با نمایشگری با حاشیه‌های اندک رو به رو باشیم. هرچند، برخی همین طراحی را نوعی ناچ در ابعاد کوچک‌تر می‌دانند. به هر صورت، پنل جلویی از نوع IPS LCD با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و نسبت 19.5:9 بوده و محتوا را با کیفیتی بسیار بالا نمایش می‌دهد.

گلکسی A8s با طراحی ساندویچی توسعه پیدا کرده و فریم آلومینیومی، پنل‌های جلویی و پشتی شیشه‌ای را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. بر خلاف برخی محصولات امروزی، در بخش جلویی خبری از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نیست و سازندگان، این حسگر بیضی‌شکل را روی قاب پشتی تعبیه کرده‌اند. قاب پشتی میزبان دوربین سه گانه نیز هست. در ادامه، به تفصیل در مورد عملکرد دوربین این گوشی صحبت خواهیم کرد؛ ولی باید بدانید که سنسورهای بیشتر به معنی عملکرد بهتر در عکاسی نخواهد بود.

گلکسی ای 8 اس

مشخصات سخت افزاری

تراشه اسنپدراگون 710 قرار است نقش مغز پردازشگر را در موبایل جدید سامسونگ ایفا کند. این تراشه با فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده و در کنار 6 یا 8 گیگابایت رم می‌تواند اطلاعات را بهترین شکل ممکن، مدیریت کند. مدیران با عرضه دستگاه در فقط یک نسخه 128 گیگابایتی تلاش کرده‌اند این گوشی هوشمند را به محصولی خاص تبدیل کنند. خوشبختانه به واسطه پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی بسیاری بالایی در اختیار کاربران قرار خواهد داشت.

اگرچه مدت زمان زیادی از معرفی اندروید 9.0 پای می‌گذرد، ولی سامسونگ از اندروید 8.1 اوریو به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض استفاده کرده است. البته، با اطمینانی نسبتا بالا می‌توان گفت در آینده، این گوشی به آخرین نسخه اندروید و رابط کاربری جدید کره‌ای‌ها یعنی One UI به‌روز می‌شود.

باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع، یو اس بی نوع C، صفحه نمایش همیشه روشن و پشتیبانی از سامسونگ Pay، از مهم‌ترین مشخصه‌های گلکسی ای 8 اس سامسونگ هستند.

گلکسی ای 8 اس

دوربین گلکسی ای 8 اس

در کنار قدرت پردازشی بالا و نمایشگر باکیفیت، دوربین مناسب را می‌توان یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی های سری گلکسی A سامسونگ در نظر گرفت. گلکسی ای 8 اس نیز از این قاعده مستثنی نیست و به دوربین پشتی سه گانه مجهز شده است. برای ثبت تصاویر، دوربین 10 مگاپیکسلی با لنز زاویه گسترده f/2.4 و دوربین 5 مگاپیکسلی عمق با لنز f/2.2، دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی را همراهی خواهند کرد. به واسطه گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 برای دوربین اصلی، عکاسی در محیط‌های کم‌نور ساده‌تر شده و نور بیشتری وارد دوربین خواهد شد.

در بخش جلویی هم از یک دوربین 24 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 استفاده شده است تا سلفی‌بازان مشکلی در ثبت تصاویر باکیفیت نداشته باشد. سامسونگ با در نظر گرفتن قابلیت‌های نرم افزاری فراوان برای دوربین‌های پشتی و سلفی، لذت عکاسی با گوشی جدید گلکسی ای 8 اس را دوچندان کرده است.

گلکسی ای 8 اس

سامسونگ برای معرفی زمان عرضه و قیمت گوشی جدید خود می‌خواهد تا 20 دسامبر (29 آذر) صبر کند تا گوشی جدید هواوی با این طراحی معرفی شود. این کار به کره‌ای‌ها اجازه می‌دهد تا محصول جدید خود را با قیمتی رقابتی روانه بازار کنند.