تحریم هواوی

خریداران آیفون در چین تاوان تحریم هواوی توسط آمریکا را می‌دهند!

تحریم هواوی و دستگیری یکی از مدیران ارشد آن در کانادا سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. شرکت‌های چینی قصد دارند تا در اقدامی متقابل، اکثر محصولات آمریکایی، علی‌الخصوص آیفون را تحریم کنند.

با این که جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا به طور مستقیم بر بازار گوشی‌های هوشمند تاثیرگذار نیست، اما تنش‌ها بالا بوده و به هر دو طرف خساراتی وارد خواهد کرد. در حال حاضر ایالات متحده آمریکا به صورت جدی برای تحریم هواوی و سایر برندهای چینی در تلاش است.

شریکان تجاری غول تکنولوژی چین، در چنین زمان حساسی که بحث تحریم هواوی جدی است، در کنار آن خواهند ماند. سازنده ال سی دی مبتنی بر شنژن (Menpad) که تامین‌کننده خوبی برای هواوی است، سیاست جدیدی را برای جریمه کارمندان خود در صورت خرید محصولات برند آمریکایی اپل در نظر گرفته است.

اینطور که پیداست، Menpad از کارمندان خود خواسته است که محصولات اپل را خریداری نکنند و در غیر این صورت، مبلغ معادل محصول خریداری شده را جریمه خواهند شد. هنوز مشخص نیست که چگونه این جریمه دریافت می‌شود، اما ممکن است از حقوق کارمندان کسر شود.

تحریم هواوی

این پایان ماجرا نیست، شرکت Menpad جایزه‌ای برای خرید گوشی‌های هوشمند هواوی و زد تی ای (ZTE) در نظر گرفته است. کارمندانی که اسمارت فون‌های هواوی و زد تی ای را خریداری کنند، یارانه‌ای 15 درصدی دریافت خواهند کرد. آن‌ها قصد دارند خرید تمام محصولات آمریکایی همانند تجهیزات ادراری، کامپیوتر و خودرو را در یک نمایش عظیم غرور ملی و همچنین در حمایت از شرکت‌های چینی متوقف کنند، همچنین کارمندانی که موفق به فروش محصولات خود به ایالات متحده آمریکا شوند، دو برابر کمیسیون فروش دریافت خواهند کرد.

شرکت Menpad در بیانیه خود اظهار داشته است:

در صورتی که کارمندان یک آیفون خریداری کنند، شرکت جریمه 100 درصدی را مطابق با قیمت دستگاه اعمال خواهد کرد. این قوانین تا 3 سال معتبر هستند.

این اقدامات پس از ارسال نامه عمومی هواوی به شریکان تجاری خود در سراسر جهان انجام شده است. شرکت هواوی در این نامه از ایالات متحده آمریکا به دلیل تحریم هواوی انتقاد کرد و همچنین خواستار حمایت دائمی تامین‌کنندگان و شریکان تجاری خود شد.