سامانه لیزری پرسفت

سامانه لیزری پرسفت ، اولین سلاح لیزری ارتش روسیه وارد خدمت شد

ارتش روسیه نخستین سلاح لیزری زمین پایه خود را تحویل گرفت. سامانه لیزری پرسفت از روز اول دسامبر رسما عملیاتی شده است. مسکو هنوز جزئیات مربوط به این سلاح لیزری از جمله قدرت و هدف آن را اعلام نکرده است.

به گزارش روزنامه رسمی وزارت دفاع روسیه، سامانه پرسفت در روز اول دسامبر وارد مرحله آزمایشی رزمی شده است. این سلاح بر روی یک تریلر و درون یک پوسته زرهی قرار گرفته و به سلاح لیزری نیروی دریایی آمریکا که بر روی ناوشکن USS Ponce نصب شده است شباهت زیادی دارد.

سامانه لیزری پرسفت

وجود این سلاح در ماه مارس توسط ولادیمیر پوتین اعلام شد و شهروندان روسیه نام آن را از طریق یک رای گیری آنلاین انتخاب کردند. نام این سلاح از الکساندر پرسفت، جنگجوی روس در قرون وسطا گرفته شده است. او در نبرد کولیکوفو در سال 1380 میلادی شرکت داشت که منجر به پایان سلطه مغول‌ها بر روسیه شد. جزئیات مربوط به این سلاح از جمله چگونگی کشف اهداف، قدرت خروجی و حتی نوع اهدافی که با آن‌ها درگیرخواهد شد هنوز مشخص نیست. هدف سلاح‌های بر اساس قدرت آن‌ها مشخص می‌شود. اگر قدرت آن کم باشد تنها برای سرنگونی پهپادهای کوچک مناسب خواهد بود و اگر قدرت خروجی آن زیاد باشد می‌تواند پهپادهای بزرگ و هواپیماهای کوچک را نیز هدف قرار دهد.

خبرگذاری اسپوتنیک دو ویدئو از سامانه لیزری پرسفت منتشر کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد این سامانه اظهار داشت:

نمی‌توانم به جزئیات بیشتری اشاره کنم. هنوز زمان مناسب نرسیده است. اما متخصصان به این نتیجه خواهند رسید که چنین سلاحی ظرفیت دفاعی روسیه را چندین برابر خواهد کرد.

در حال حاضر رقابت شدیدی در زمینه سلاح‌های لیزری بین کشورهای قدرتمند در جریان است. آمریکا چندین سلاح‌ لیزری را در دست آزمایش دارد و چین نیز اخیرا سلاح لیزری خود به نام LW-30 را در نمایشگاه ژوهای 2018 به نمایش گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. جالبه حتی روس ها هم اسم بزرگان و سرداران کشورشون رو می زارن روی سلاح های تولیدشون… اونهم با رای گیری آنلاین…..حالا ما باید اسم های عربی الکی که ربطی نداره رو به زور و فرمایشی بزاریم روی ساخته هامون…مثل کرار ، حیدر و …کاشکی ما هم می تونسنیم رای بدیم تا اسم های زیبای ایرانی بزاریم.

    • فرهنگ یک کشور صرفا محدود به یه قومیت خاص نمیشه که اگه اینجور بود الان باید فقط چهار پنج استان تو کشورمون باقی می موند . اگه به اینه که اقوام آریایی ها هم خودشون مهاجرن و از جنوب سیبری اومدن و ساکنان اصلی ایران ، ایلامی ها و سیستانی ها و چند تا قوم محدود باستانی هستن . وانگهی حیدر و کرار القاب حضرت علی هستن که سرخ جامگان ایرانی هم به ایشون به عنوان سمبل مردانگی و رزم آوری خدایگان علی می گفتند

  2. بعد ما هنوز کلاشم بلد نیستیم درست کنیم

    • کلاش نیکف ساخته میخاییل کلاشنیکف در چند کشور ساخته میشه روسیه یوگسلاوی چین ویتنام سودان رومانی و ایران اینا فقط در وزن تفاوت دارند و مثلاً در نوع ایرانی که به وحدتی هم مشهور است بعد از سه خشاب لوله انبساط و مسافت موثر از چهارصد متر به پنجاه متر تنزل می کنه چینیش هم چهار کیلو و بهترینش روسی و رومانی است که داخل لوله اش رو آب کروم دادن

  3. چه پیشرفتی میکننا دیگ جنگم داره پیشرفته میشه

  4. حتی اسم سلاحاشونم با رای گیریه