مثلث برمودا

چه رازی در پس پرده مثلث برمودا وجود دارد؟

یکی از عجیب‌ترین مناطق جهان که قطعا داستان‌های زیادی درباره آن شنیده‌اید، مثلث برمودا است. آیا ادعاهای متعددی که درباره حوادث ایجادشده منتشر شده‌اند، پشتوانه علمی دارند؟

همواره ما شاهد ادعاهایی از سوی افراد مختلف در رابطه با کشف معمای مثلث برمودا هستیم. شاید ابرهای شش ضلعی عجیب همانند بمب‌های هوایی، امواج سرکش یا گرداب عمل کنند. با این که راه‌حل‌های زیادی برای این موضوع پیدا شده است، اما وجود مثلث برمودا حقیقت ندارد و به همین دلیل، معمایی هم برای حل کردن وجود ندارد. برخلاف مطالبی که ممکن است درباره این ناحیه از کره زمین شنیده باشید، هیچ هواپیما یا کشتی وجود ندارد که به شکل‌های عجیب و غریب دچار حادثه شده باشند.

مثلث برمودا منطقه‌ای از اقیانوس در مرزهای فلوریدا، برمودا و پورتوریکو بوده و نام آن برای اولین بار در سال 1950 میلادی توسط یک روزنامه‌نگار با نام ادوارد ون وینکل جونز (Edward Van Winkle Jones) مطرح شد و مورد توجه عموم قرار گرفت؛ شخصی که مقاله‌ای در رابطه با غرق شدن تعداد زیادی از کشتی‌ها و هواپیماها در مثلث برمودا در آسوشیتد پرس (Associated Press) منتشر کرد.

مثلث برمودا

این ایده در دهه 1970 میلادی، هنگامی که چارلز برلیتز (Charles Berlitz) موفق به کسب فروش بالا از کتاب مثلث برمودا شد، افراد زیادی را به تفکر و جستجو جهت کشف علت این پدیده وادار کرد؛ برخی از افراد معتقد بودند منطقه تحت تسلط یوفوها یا امواج سرکوب‌گر قرار دارد، اما مشکل آن جا بود که هیچ فردی برای مشاهده بقایای کشتی یا هواپیماهای غرق‌شده به محل حادثه نرفت.

با گذشت چند سال، یکی دیگر از روزنامه‌نگاران با نام لری کوش (Larry Kusche) متوجه شد که هیچ معمایی برای حل کردن وجود ندارد؛ ناپدیدشدن‌های مرموز که افراد زیادی را مشغول خود کرده بود، ممکن است از گزارش‌های اشتباه یا ساختگی باشد، اما عموم مردم آن را باور کرده‌اند.

بنجامین رادفورد (Benjamin Radford) در مصاحبه با Live Science اظهار داشت:

در برخی موارد، هیچ سابقه‌ای از کشتی یا هواپیماهایی که مدعی بودند غرق شده‌اند، وجود نداشت؛ آن‌ها فقط در تخیل نویسندگان بوده‌اند. در برخی موارد هم کشتی یا هواپیماهای سانحه‌دیده حقیقت داشتند، اما برلیتز و سایر افراد، ناپدید شدن آن‌ها به وسیله طوفان‌های سهمگین را نادیده گرفتند؛ در گذشته همان کشتی‌ها، خارج از مثلث برمودا هم در آب فرو رفته بودند.

مثلث برمودا

قایق‌ها و کشتی‌های حقیقی که در این منطقه غرق شده‌اند، وجود دارند، اما غرق شدن و حادثه دیدن کشتی‌های کروز و هواپیماهای مدرن به دلیل طوفان‌های سهمگین، مسئله عجیبی نیست.

کوش در سال 1975 میلادی کتابی را تحت عنوان حل شدن معمای مثلث برمودا منتشر کرد، اما باوری که میان عموم مردم شکل گرفته است، بسیار قوی بوده و کسی نمی‌داند تا چه زمانی ماندگار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بابا همش =قصه س دارن یه کارایی میکنه ناسا اونجا اینجوری میگن کسی نرخ

  2. میگن جاییه که فرازمینی ها رفتو امد دارن

  3. چرا با اینهمه تجهیزات و رباتای ریزی ک میسازن نمیتونن کشفش کنن

  4. این راز هیچوقت فاحش نخواهد شد