واردات خودرو

واردات خودرو از افغانستان ؛ پیشنهاد نماینده مجلس برای حل بحران!

منصوری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم خودروهای نو وارد کنیم و بهتر است برای حل این مشکل، واردات خودرو از افغانستان را در دستور کار قرار دهیم.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد در شرایط فعلی و با افزایش قیمت دلار، تولید قطعات خودرو در ایران می‌تواند صرفه اقتصادی زیادی داشته باشد، اما به دلیل استفاده نشدن از تمامی ظرفیت‌های قطعه‌سازان داخلی، این صنعت با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و نیمی از نیروهای کار خود را تعدیل کرده است. از سویی خودروسازان می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت قطعه‌سازان ایفا کنند، اما برخلاف تصور، آن‌ها نیز جزوی از مشکلات قطعه سازان هستند و بدهکاری 12‌ ماهه خود را به آن‌ها پرداخت نکرده‌اند. از طرفی خودروسازان کارخانه‌هایی را در خارج از کشور راه‌اندازی کردند که اصلا صرفه اقتصادی نداشته و من به آن‌ها پیشنهاد می‌کنم زمین‌هایی که در داخل و خارج از کشور دارند را بفروشند و پول آن را به قطعه‌سازان تزیق کنند تا کسب‌وکار آن‌ها نیز رونق پیدا کند.

واردات خودرو

بهتر است واردات خودرو از افغانستان انجام شود

محمدرضا منصوری در ادامه عنوان کرد در شرایطی که فشار تحریم زیادی وجود دارد و قیمت دلار نیز به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است، نمی‌توانیم خودروهای نو یا صفرکیلومتر را وارد کشور کنیم و بهترین کار واردات‌ خودرو از افغانستان است. در واقع خودروهای کم‌کارکرد را از کشورهایی نظیر افغانستان به کشور وارد کنیم تا صرفه اقتصادی داشته باشد. همچنین دولت نیز می‌تواند با تامین مواد اولیه مانند فولاد به صنعت خودروسازی کمک کند. از سویی قیمت خودرو تاکنون به صورت رسمی تعیین نشده است، اما احتمال افزایش قیمت نیز وجود دارد و اگر این اقدام صورت بگیرد، هم اثر روانی نامطلوبی در جامعه به وجود می‌آورد و هم حقوق مردم به دلیل افزایش پیدا نکردن درآمد آن‌ها پایمال می‌شود. البته خودروسازان نیز می‌بایست به تعهدات خود مبنی بر تحویل به موقع خودرو پایبند باشند و در این خصوص باید نظارت دقیقی صورت بگیرد.

واردات خودرو