اتوبوس الکتریکی که تنها در 15 ثانيه شارژ مي شود !

 تکنولوژی جدید شارژ لحظه ای ظرفیت بالا که نتیجه تحقیقات شرکت سویسی ABB Group است، در آینده به واگن ها و اتوبوس های برقی امکان خواهد داد تا بدون نیاز به خطوط نیرو و سیم های برق دائمی بالای سرشان به حرکت در آیند. این شرکت در واقع نتیجه همکاری نزدیک و اتحاد یک مجموعه نیروگاهی و تولید کننده اتومبیل در این کشور است.

مدیر اجرایی ABB می گوید: «با استفاده از شارژ لحظه ای از این پس قادر خواهیم بود نسل جدیدی از اتوبوس های برقی را در نقاط پرجمعیت شهری به حرکت در اوریم که هیچ وابستگی به خطوط نیروی بالای سرشان ندارند. این پروژه راه را برای زیرساخت های حمل و نقل عمومی منعطف تر و به صرفه تری باز می کند و البته آلودگی هوا و صوتی را هم تا حد فراوانی کاهش خواهد داد.»

به جای وابستگی به الکتریسیته خطوط نیرو، در تکنولوژی جدید شارژ ایستگاه های شارژ لحظه ای در مسیر حرکت اتوبوس نصب می شوند. به جای خطوط بالا سری و بازوهای مرسوم واگن های برقی، در شیوه جدید سیستم شارژ سریع این ایستگاه ها از طریق بازوهایی که توسط لیزر کنترل می شود به باتری های روی سقف اتوبوس متصل می شوند. مدت زمان لازم برای شارژ هم تنها ۱۵ ثانیه است و این موضوع به اتوبوس اجازه می دهد که تاخیری در برنامه کاری اش نداشته باشد.

تکنولوژی شارژ تقویت شده جدید قرار است برای اولین بار روی یک اتوبوس الکتریکی با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار گیرد که ۱۳۵ نفر گنجایش دارد و مسافران را میان فرودگاه ژنو تا مرکز نمایشگاهی بین المللی Palexpo جابجا می کند. ABB قرار است این پروژه آزمایشی را با همکاری انجمن بین المللی حمل و نقل عمومی و یکی از شرکت های محلی نیروگاهی اجرا نماید.

یکی از مشکلات فعلی استفاده از اتوبوس های برقی در مسیر های پر تردد در مناطق شهری بزرگ، وابستگی آنها به خطوط نیرو است. که با استفاده از سیستم اتوبوس الکتریکی با شارژ لحظه ای ظرفیت بالا مطمئنا این مشکل را به شکل مناسبی می توان حل کرد.

یا برای مثال در بسیاری از شهرهای تاریخی استفاده از خطوط نیرو به دلیل آسیب به حریم ساختمان ها و زیبایی بصری شهر، همیشه مساله ای مجادله آمیز بوده است. و البته خطرات این خطوط نیرو هم همیشه به جای خود باقی است. علاوه بر استفاده از چنین سیستم شارژی می تواند انقلابی در صنعت اتومبیل های شخصی الکتریکی محسوب گردد.


منبع : forbe

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام

    ایرانم داره مگه ندیــــــــــــــــــــــــــــدین!

    ایران پیما