کانال های صیغه یاب

رواج کانال های صیغه یاب در فضای مجازی و پیامدهای مخرب آن

مدتی است که کانال های صیغه یاب با هدف شرعی کردن روابط جنسی دختران و پسران در دنیای مجازی راه‌اندازی شده‌اند و روابط غیراخلاقی را گسترش داده‌اند. در این مقاله، پیامدهای این کانال‌های مخرب را بررسی می‌کنیم.

حتما در شبکه‌های مجازی به خصوص تلگرام با تبلیغات کانال های صیغه یاب آشنا شده‌اید. در این کانال‌ها با پاسخ به چند سوال ساده به یک دنیای جدید وارد می‌شوید که حقایق جدیدی را برای شما آشکار می‌کند؛ حقایقی نظیر دوست داشتن‌های مدت‌دار که در زمان کوتاهی شکل می‌گیرد و پس از زمانی مشخص به پایان می‌رسد. کانال های صیغه یاب با هدف شرعی کردن روابط جنسی دختران و پسران در دنیای مجازی راه‌اندازی شده‌اند، اما در مدت زمان کوتاهی روابط غیراخلاقی را گسترش داده‌اند.

کانال های صیغه یاب

کانال های صیغه یاب یا دوست داشتن‌های مدت‌دار

محترمانه‌ترین جمله‌ای که برای روابط کانال های صیغه یاب می‌توانیم استفده کنیم، عبارت دوست داشتن مدت‌دار است. در این کانال‌ها افراد با مشخصات هم آشنا شده، به هم علاقه‌مند می‌شوند و برای یک مدت مشخص با یکدیگر خواهند بود. کسانی که این کانال‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند، دنیای مجازی را بیش‌ از پیش به واقعیت نزدیک کرده و به کمک سایت‌ها و پیام رسان‌ها افراد مختلفی را با یکدیگر آشنا می‌کنند. این کانال‌ها بر این باورند که روابط جنسی میان افراد در قالب صیغه شرعی خواهد بود، اما رویکرد تمامی این کانال‌ها همین‌گونه است؟ آیا روابطی که از دنیای مجازی به دنیای واقعی وارد می‌شود به موارد شرعی پایبند خواهند بود؟ اگر از ماهیت این کانال‌ها صرف‌نظر کنیم، افراد زیادی به دام سودجویان افتاده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌شود و نظارت دقیقی نیز صورت نمی‌گیرد.

کانال های صیغه یاب

تجربه یکی از کاربران

یکی از کاربران تجربه ورود خود به یکی از کانال های صیغه یاب را اینگونه عنوان می‌کند:

با کلیک روی یک تبلیغ وارد کانال های صیغه یاب شدم و در قسمت توضیحات در مورد خودم نوشتم «مهتاب ناصری هستم، 26 ساله، لیسانسه، شاغل هستم و درآمد نسبتا بالایی دارم. اهل سیگار نیستم، مجردم و به دنبال مردی هستم که از نظر زیبایی جذاب باشد و خودم هم ظاهر زیبایی دارم». در ادامه لیستی از سوال‌هایی نظیر قد و وزن شما چقدر است؟ آیا سیگار می‌کشید؟ آیا از الکل استفاده می‌کنید؟ میزان تحصیلات شما چقدر است؟ مجرد هستید، طلاق گرفتید یا شوهرتان را از دست دادید؟ مطرح شد که من به هر کدام از این سوال‌ها ادامه دادم تا به مراحل بعدی بروم. در مراحل پایانی باید در پروفایل شخصی، عکسی از کارت ملی خودم را می‌فرستادم یا باید مبلغی حدود 60 هزار تومان را برای تبدیل شدن به یک عضو فعال پرداخت می‌کردم تا تعداد زیادی از افراد از من خوششان بیاید. پس از مدت کوتاهی، پیام‌هایی مبنی بر ابراز محبت برای من ارسال شد با این محتوا که پروفایل شما مشاهده شد و شما گزینه مناسبی برای ازدواج موقت شناخته می‌شوید. تعداد این پیام‌ها پس از چند ساعت افزایش یافت و در همین مدت کوتاه بیش‌ از 90 نفر به من درخواست داده و از من خواستند تا شماره تلفن و راه‌های ارتباطی‌ام را برای آن‌ها ارسال کنم.

با کمی بررسی متوجه می‌شویم که اولویت‌های اخلاقی در کانال های صیغه یاب از اهمیت کمی برخوردار است، زیرا در این کانال‌ها فقط سوالاتی مانند زیبایی مهم است یا پول؟ یا میزان موقعیت اجتماعی و تحصیلات شما چه قدر است؟ در واقع این معیار‌ها برای دوست داشتن موقتی ملاک قرار داده می‌شوند. افرادی که در این کانال‌ها عضو می‌شوند فقط به دنبال برچسب ازدواج موقت هستند تا رابطه جنسی خود را بدون رابطه حسی و قلبی در یک پوشش قانونی قرار دهند.

کانال های صیغه یاب

وضعیت نامساعد کانال های صیغه یاب

در شرایط کنونی بسیاری از کانال‌ها و سایت‌ها با سوءاستفاده از مفهوم صیغه، روابط غیراخلاقی را در کشور ترویج می‌کنند که حتی نهاد‌های نظارتی همچون پلیس فتا و وزارت ورزش و جوانان نیز به این قضیه ورود کرده‌اند و به جوانان هشدار می‌دهند. هرچند برای مقابله با چنین شرایطی باید مبارزه‌های جدی‌تری صورت بگیرد. از سویی در چنین کانال‌ها و سایت‌هایی افراد سودجو از کاربران سوءاستفاده کرده و به آن‌ها از لحاظ روانی و مالی آسیب‌ می‌رسانند. یک روانشناس بالینی در خصوص کانال های صیغه یاب عنوان می‌کند بسیاری از افراد نیازهای خود را از طریق چنین کانال‌هایی ارضا می‌کنند و حتی برخی افراد برای مدت بسیار کوتاهی وارد این کانال‌ها شده و بدون اینکه چیزی را به دست آوردند، اعتماد به نفس و پول خود را به راحتی از بین می‌برند.

کانال های صیغه یاب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. صیغه خیلی هم خوبه
    ازدواج دائم در این شرایط یعنی خودکشی

  2. اصلا دوست ندارم در موردش حرف بزنم

  3. سلام
    شما با این مقاله دارید صیغه رو غلط و کثیف معرفی می کنید یا سوادتون نمیرسه چه جوری مشکلات کانال های صیغه یاب رو بگید؟؟!!

  4. کلا مسئولین عزیز استاد تبدیل موقعیت به بحران هستند.
    جلوی کاری که باید انجام بشه رو میگیرن و وقتی نتایج کار اشتباهشون نمایان میشه جوری رفتار میکنند انگار از چیزی خبر ندارند

  5. خیلی زشته بخدا

  6. اگر قوانین اسلامی هستش، پس مقابله با چنین سایت هایی چه توجیهی داره!!!!!

    مقامات دوست ندارند جوان های پسر در جامعه پول دار باشند و بتوانند با دختران هم سن خود ازدواج کنند، چون خودشون قصد هایی دگر دارند!!!!

    باید گریست

    با سپاس

  7. آقا وقتی محل قانونیش نیست همین میشه دیگه مگه میشه جلوی داستان رو بگیری نمیشه خب ازدواجم ک دیگه یجورایی شدنی نیست با این وضعین مالی تازشم ازدواج کردم بخاطر داشتن داستان بسیار بسیار خریت بزرگیه.

  8. الان اینم نکنه تقصیر فضای مجازیه