کاوشگر اینسایت

کاوشگر اینسایت نخستین عکس سلفی خود در مریخ را به زمین ارسال کرد (گجت تی وی)

ناسا با انتشار اولین عکس سلفی از کاوشگر اینسایت در مریخ، حضور این فضاپیما در سیاره سرخ را اثبات کرده است. اما این تصاویر که معمولا توسط سایر کاوشگرها هم ثبت می‌شوند، تا چه اندازه می‌توانند مهم باشند؟

بعد از یک سفر طولانی، در تاریخ 26 نوامبر 2018 (5 آذر 97) بود که فضاپیمای InSight بر روی سیاره سرخ فرود آمد و یک روز بعد، اولین تصاویر از مریخ را برای ما ارسال کرد. به نظر می‌رسد محققان از محل فرود این مریخ نورد، بسیار راضی بوده و می‌گویند بهتر از چیزی است که تصور می‌کردند. در همین حال، ناسا با انتشار یک تصویر سلفی از کاوشگر اینسایت، توجه همگان را به خود جلب کرده است. این تصویر که در واقع از به هم چسبیدن 11 عکس ایجاد شده، با استفاده از دوربین روی بازوی مکانیکی InSight گرفته شده است.

تصور می‌کنید ناسا با انتشار این عکس‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ با گجت نیوز همراه باشید تا پاسخ این سوال را بررسی کنیم.

اولین سلفی کاوشگر اینسایت در مریخ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام و تشکر از سایت علمی و تخصصی شما واقعا آدم متحیر میشه از این تکنولوژی و به فکر فرو میره که ممکنه یه روز بتونن اتمسفر درست کنن تو مریخ که مثل زمین حیات تشکیل بشه ولی هنوز معمای اصلی توی مریخ وجود گاز متان هستش که روی زمین میکروارگانیسم ها اونو میسازن اما اونجا چطور این گاز به وجود میاد؟؟؟؟!!!

  2. ایول براووووو بسیار عالى بود زنده باد سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا (آمریکا)
    😉