بارورسازی ابرها

گلوله‌های بارورسازی ابرها در ایران تولید شد

وزیر نیرو اعلام کرد تاکنون گلوله‌های بارورسازی ابرها از خارج کشور وارد می‌شد، اما اکنون این گلوله‌ها برای اولین بار به دست متخصصان داخلی بومی‌سازی شده و به خودکفایی رسیده‌ایم.

رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران در حاشیه مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو اظهار کرد برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، طرحی مبنی بر افزایش تعرفه مشتریان پرمصرف در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است تا مشتریان بدمصرف صرفه‌جویی کرده و به مشتری خوش‌‌مصرف تبدیل شوند. از این رو قصد داریم این طرح را برای انرژی برق و در فصول گرم سال اجرا کنیم و میزان تعرفه، جزئیات این طرح و ساعات اوج مصرف را در اطلاع‌رسانی‌های بعدی منتشر می‌کنیم. همچنین نرم‌افزار‌های مناسبی را آماده‌ کرده‌ایم تا مشتریان از میزان مصرف خود مطلع شوند. چنین طرحی برای برخورد با مشتریان پرمصرف اجرا می‌شود تا به صرفه‌جویی تشویق شوند.

بارورسازی ابرها

خودکفایی در تولید گلوله‌های بارورسازی ابرها

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در خصوص طرح بارورسازی ابرها عنوان کرد این وزارتخانه برنامه‌هایی را برای استفاده مناسب از آب‌های نامتعارف تدوین کرده که بر اساس آن نیز اقداماتی را انجام می‌دهد. از این رو برای بارورسازی ابرها تحقیق و پژوهش‌های زیادی در کشور انجام شده و امروز توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی گلوله‌‌های بارورسازی ابرها را تولید کنیم. در گذشته این مواد اولیه از خارج از کشور تامین می‌شد و برای دولت ارزبری زیادی داشت. برخی از نمایندگان از جمله نماینده استان اصفهان به مشکلات کم‌آبی در این استان بسیار معترض هستند که در این خصوص باید بگویم تاکنون جلسه‌ای با آن‌ها برگزار نکرده‌ام، اما سعی داریم با تمام نمایندگان استان‌ها جلسه‌هایی را برای بررسی مسائل آب و برق استان‌ها برگزار کنیم.