آیفون ایکس اس مکس

شکایت از اپل به دلیل وجود ناچ در نمایشگر آیفون XS مکس!

یک زن در امریکا که خریدار گوشی آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) بوده، برای شکایت از اپل اقدام کرده است. در دادخواست تنظیم شده توسط وکلای او، کمپانی اپل به تلاش برای پنهان‌سازی ناچ و ارائه اطلاعات غلط درباره نمایشگر پرچمداران خود متهم شده است.

یکی از مهم‌ترین ارکان طراحی آیفون XS و آیفون XS مکس، بریدگی بالای صفحه نمایش یا به اصطلاح «ناچ» آن‌هاست. این فضای خالی، امکان تعبیه دوربین پیشرفته و سنسورهای مورد نیاز برای کارکرد سیستم FaceID را فراهم کرده است؛ بدون اینکه نیاز به افزودن حاشیه‌ای ضخیم در اطراف نمایشگر دستگاه‌ها باشد. اما چه کسی فکر می‌کرد که وجود ناچ در آیفون به شکایت از اپل منجر شود؟

موضوع تازه‌ترین شکایت از اپل

ماجرا از این قرار است که اپل، اغلب تصاویر تبلیغاتی پرچمداران اخیر خود را با پس‌زمینه مشکی منتشر کرده و همین امر سبب شده است که بریدگی ناچ در این دو گوشی، چندان به چشم نیاید. حالا یکی از مشتریان کمپانی کوپرتینویی در شمال کالیفرنیا، این تصاویر را گمراه‌کننده خوانده و با این توجیه، از کمپانی اپل شکایت کرده است.

شکایت از اپل

در دادخواستی که به تازگی وکلای «کورتنی دیویس» تنظیم کرده‌اند، اپل به پنهان کردن ناچ این پرچمداران در کمپین‌های تبلیغاتی خود متهم شده است؛ موضوعی که هنگام پیش خرید گوشی آیفون ایکس اس مکس توسط خانم دیویس، این تصور را در او به وجود آورده که نمایشگر گوشی، فاقد ناچ خواهد بود.

این دادخواست به موارد دیگری هم اشاره دارد؛ از جمله اینکه به دلیل گرد بودن گوشه‌های دستگاه، پیکسل‌های آن قسمت‌ها نیز نباید در فعالیت‌های تبلیغاتی کمپانی اپل به حساب می‌آمد. به عبارت دیگر سایز و رزولوشن نمایشگر آیفون XS و XS مکس، بیشتر از آنچه که واقعا هست اعلام شده؛ زیرا اپل پیکسل‌هایی را که به علت بریدگی نمایشگر و گوشه‌های گرد شده‌ی آن، وجود خارجی ندارند هم لحاظ کرده است.

شکایت از اپل

وکلای پرونده در پی آن هستند که این دعوای حقوقی را به یک دادخواهی سنخی (شکایت جمعی) تبدیل کنند. البته رسیدگی به چنین پرونده‌هایی بسیار زمان‌بر خواهد بود؛ ضمن اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که کار این پرونده به دادگاه بکشد.

این برای نخستین بار است که تصاویر بازاریابی مرتبط با گوشی های گران‌قیمت آیفون، زمینه‌ساز شکایت از اپل می‌شوند. با این حال هنگامی که در ماه آگوست، اولین تصاویر از مدل‌های 2018 آیفون به بیرون درز پیدا کرد، بسیاری از صاحب‌نظران حوزه تکنولوژی نیز اعلام کرده بودند که با پس‌زمینه مشکی، ناچ دستگاه‌ها در نگاه اول به چشم نمی‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. انشاالله هم شرکتش هم مملکتش با خاک یکسان بشه

  2. اینجوری هم حالشو میگیرن

  3. کلا اپل یه مرضی داره