جزئیات گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

کل جزئیات گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ افشا شد

منابع مورد اطمینانی، جزئیات گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس ( Samsung Galaxy S10 & Galaxy S10 Plus) را افشا کرده‌اند. پرچمداران سال 2019 سامسونگ تا چندی دیگر معرفی می‌شوند.

افشای اطلاعات هیچ گوشی هوشمندی به اندازه‌ی گلکسی اس 10 سامسونگ اینقد داغ نبوده است. پس از عرضه گلکسی نوت 9 در ماه آگوست، شایعات مربوط به خانواده اس 10 از سوی رسانه‌های چینی آغاز شد. و حالا سه ماه مانده تا رونمایی از پرچمدار بعدی سامسونگ، ما می‌توانیم هرآنچه لازم است که دو گوشی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس بدانیم را به دست آورده‌ایم.

ما می‌دانیم که سامسونگ گلکسی اس 10 را در نخسه‌های مختلفی عرضه خواهد کرد: مدل معمولی، پلاس و لایت که از نظر اندازه، قابلیت‌ها و طراحی متفاوت هستند. گلکسی اس 10 پلاس با نمایشگر 6.4 اینچی بزرگ‌ترین عضو این خانواده است،‌ در حالیه که اس 10 لایت و مدل اصلی با نمایشگرهای 5.8 و 6.1 اینچی عرضه می‌شوند. سه مدل این خانواده چند دوربینه هستند. دو مدل بزرگ‌تر از سه دوربین پشتی و مدل لایت نیز از دو دوربین پشتی برخوردار است.

به نظر می‌رسد سامسونگ از روی دست اپل می‌خواهد تقلید کند و برای آن هم دلیل خوبی دارد؛ ارائه مدل سوم که ارائه کننده‌ی قیمت مناسب‌تری نسبت به دو مدل دیگر است. اما برخلاف آیفون ایکس آر که از نمایشگر LCD (که بسیار هم باکیفیت است) بهره می‌برد، انتظار می‌رود اس 10 لایت هم به یک نمایشگر OLED تجهیز شود. همانطور که انتظار داریم، نمایشگر این گوشی‌ها با وضوح 2K بسیار باکیفیت خواهند بود و می‌توانند زیر نور آفتاب هم عملکرد خوبی داشته باشند. پس هر سه مدل این خانواده جذاب خواهند بود.

به مجموعه‌ی زیادی از شایعاتی که تاکنون از گوشی‌های پرچمدار آینده‌ی سامسونگ نشر کرده بازمی‌گردیم. تصاویر مفهومی، جدول مشخصات و دیگر شایعاتی که از این گوشی‌ها در فضای مجازی می‌بینیم کم نیست. برخی از آن‌ها محرز بوده‌اند که به تأیید رسیده‌اند، در حالی که برخی دیگر همچنان در حد شایعه باقی مانده‌اند. ما اطلاعات زیادی را از این دو گوشی به دست آورده‌ایم که در ادامه مرور کلی بر آن‌ها خواهیم داشت.

گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس

طراحی و ابعاد

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس از طراحی بسیار مشابه با یکدیگر بهره‌مند خواهند بود که شامل یک نمایشگر دارای حفره و دوربین سه گانه پشتی می‌شود، اما تفاوت این دو مدل جدا از ابعاد و اندازه، حضور یک حفره برای دوربین تک لنزی سلفی در مدل اس 10 و دو حفره در مدل اس 10 پلاس برای دوربین سلفی دوگانه است.

جزئیات گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

گلکسی اس 10 پلاس با نمایشگر 6.4 اینچی خود دارای ابعاد 157.7 در 75 در 7.8 میلی‌متر است. در آن سمت نسخه معمولی اس 10 به یک نمایشگر 6.1 اینچی مجهز خواهد بود و ابعاد 148.9 در 70.9 در 7.8 میلی‌متر را ارائه می‌کند.

نمایشگر

هر دو گوشی از جدیدترین نمایشگر ساخت سامسونگ که Infinity-O نام دارد بهره می‌برند. یک پنل باکیفیت AMOLED که از دوربین (یا دوربین‌ها در اس 10 پلاس) میزبانی می‌کند، اغلب قاب جلویی این گوشی‌ها را به خود اختصاص داده است. با این حال، همچنان حاشیه‌های باریکی در بالا و پایین صفحه وجود دارد؛ اما هرچه که هست دیگر خبری از ناچ نیست، در عوض یک حفره را می‌توان روی نمایشگر دید.

جزئیات گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

هرچند این گوشی‌ها به معنای واقعی «بدون حاشیه» نیستند، اما خبر خوب اینکه سامسونگ راهکاری را برای عبور از ناچ توسعه داده که در واقع ایجاد یک حفره بر روی نمایشگر است تا بتواند نسبت ابعاد صفحه به بدنه را نیز گسترش دهد. این راه حل سامسونگ کمتر از ناچ برای مشاهده‌ی محتوا در تمام صفحه گوشی آزاردهنده است.

دوربین‌ها

به گفته‌ی منابع ما، گلکسی اس 10 از یک دوربین سلفی و سه دوربین اصلی بهره می‌برد، در حالی که گلکسی اس 10 پلاس از دوربین سلفی دوگانه و مشابه مدل اصلی،‌ دوربین سه گانه پشتی بهره‌مند است.

جزئیات گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

تا آنجا که ما می‌دانیم، از نظر فنی دوربین‌های اصلی دو گوشی یکسان است. در سمت دیگر، گلکسی اس 10 لایت نیز گفته می‌شود از یک دوربین سلفی و دوربین دوگانه پشتی برخوردار است. با توجه به قیمت کمتر آن، چنین چیزی تعجب برانگیز نیست. همچنین شایعاتی در مورد مدل پلاس این خانواده به گوش می‌رسد که به حضور دوربین چهارگانه پشتی، مشابه گلکسی ای 9 اشاره دارد، اما ظاهرا هر دو گوشی به دوربین سه گانه مجهز خواهند بود.

درگاه‌ها و ارتباطات

بر خلاف شایعات پیشین، جک 3.5 میلی‌متری هدفون احتمالا در تمام مدل‌های گلکسی اس 10 حفظ خواهد شد. گرچه شاید این قضیه در مورد گوشی گلکسی نوت 10 صدق نکند و از آن فبلت حذف شود.

مطمئنا اس 10 یک دستگاه با بلوتوث 5 خواهد بود و حتی احتمال این وجود دارد که یکی از نسخه‌های این خانواده از فناوری 5G نیز پشتیبانی کند،‌ اما منابع ما این اطلاعات را هنوز تأیید نکرده‌اند.