ماهواره مخابراتی بومی

ماهواره مخابراتی بومی تا 7 سال دیگر در ایران تولید می‌شود

رئیس سازمان فضایی ایران گفت با طراحی و ساخت ماهواره ناهید امیدوارم تا 7 سال دیگر موفق به تولید ماهواره مخابراتی بومی شویم. مرتضی براری از برنامه‌های آینده‌ی این سازمان در همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرده برداشت.

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران عنوان کرد باید به حوزه فضا با دید زیرساخت‌های ارتباطی استراتژیک نگاه کنیم، چون توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای به نوعی یک انقلاب در صنعت فضایی به شمار می‌رود و می‌توانیم آینده ارتباطاتی کشور را با ارائه خدمات پهن باند توسعه دهیم. به همین دلیل ایران باید در حوزه فضایی و شبکه‌های ناوبری به خودکفایی برسد. در همین راستا سازمان فضایی ایران برای توسعه و آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای همکاری خود را با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع کرده است.

ماهواره مخابراتی بومی

تولید ماهواره مخابراتی بومی تا سال 1404

مرتضی براری در ادامه بیان کرد کشورهایی که توانایی تحلیل داده‌ را داشته باشند، در آینده قدرت و ثروت بیشتری را در اختیار می‌گیرند. از این رو یکی از هدف‌های اصلی سازمان فضایی ایران توسعه شبکه ارتباط ماهواره‌ای و منظومه‌های ماهواره‌ای است و انتظار داریم با ورود بخش‌ خصوص و مشارکت آن‌ها این اهداف به زودی محقق شود. از سویی بر اساس برنامه توسعه فناوری بومی که تا سال 1404 تدوین شده است، ایران به یک ماهواره سنجشی با دقت یک متر در مدار نیاز دارد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار داریم ماهواره مخابراتی بومی تا 7 سال دیگر در ایران تولید شود. هرچند با ساخت ماهواره های ناهید 1 و 2 گام بزرگی برای تحقق این برنامه انجام شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران همچنین گفت مهم‌ترین دغدغه‌های توسعه صنعت فضایی، توسعه بازار، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان، جذب سرمایه‌گذاری و تضمین خرید است که در همین رابطه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان اتاق فکر توسعه بخش IT و ICT در کشور فعال است. محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص عنوان کرد این پژوهشگاه برای توسعه حوزه‌های زیرساختی بخش ICT با دستگاه‌های مختلف دولتی مذاکره کرده و برای پیشرفت حوزه کسب‌وکار و مدل‌های اقتصادی نیز اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده است. از این رو طی همکاری با سازمان فضایی ایران می‌توانیم در زمینه کسب‌وکارهای فضاپایه فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.

ماهواره مخابراتی بومی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  2. زهی خیال باطل اینا مارو کلم بروکلی تصور میکنن ب گمونم

  3. مثلا اینجوری میگن ک ماهم فک کنیم همچینی از بقیه عقب نیستیم

  4. پس با این حساب همون رو ۱۷ سال دیگ حساب میکنیم حداقل اونم

  5. مگه تا حالا نداشتیم

  6. 7 سال!!!!!!!!!!!

    واقعاً مسئولی که مدعی تولید ماهواره ایرانی هستش،تو سرش مغز وجود داره؟!!؟؟!؟؟!

    7 سال دیگه که کشور ارمنستان هم ماهواره میفرسته هوا!!!!!!!!!

    عجب!!!

    باید گریست

    با سپاس