ام وی ام 315

ام وی ام 315 چه مزایا و معایبی دارد؟

ام وی ام 315 (MVM 315) یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران خودرو است که در دو مدل سدان و هاچ بک به بازار ایران عرضه می‌شود. در ادامه، امکانات، مشخصات و همچنین مزایا و معایب این خودروی چینی را بررسی می‌کنیم.

خودرو MVM 315 جزو قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید شرکت خودروسازی مدیران‌ خودرو است. ام وی ام 315 با نام چری فالوین 2 در بازارهای جهانی شناخته می‌شود و نخستین بار در سال 2009 در سبد محصولات شرکت چری قرار گرفت. این خودرو از سال 1391 در بازار ایران عرضه شد و شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفت آن را روانه بازار کرد. ام وی ام 315 در روزهای اول به صورت سدان و هاچ بک تولید می‌شد، اما اخیرا مدیران خودرو فقط نسخه هاچ بک آن را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

بررسی ام وی ام 315

طراحی ظاهری

همانطور که در مقدمه اشاره شد، ام وی ام 315 جزو قدیمی‌ترین محصولات شرکت چری شناخته می‌شود و از سال 2009 در سبد محصولات این شرکت قرار گرفته است؛ به همین دلیل نباید طراحی‌ مدرنی را برای ظاهر این خودرو انتظار داشته باشید. هرچند شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفتی از این خودرو را تولید کرد تا کمی ظاهر آن ارتقا پیدا کند. از این رو نسخه فیس لیفت ام وی ام 315 نسبت به نسخه‌های قبلی در بخش‌های چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر تغییرهای کاملی را تجربه کرده است. در عقب خودرو نیز فقط گرافیک داخلی چراغ‌ها و بخش‌هایی از سپر تغییر کرده است. شرکت مدیران خودرو برای فروش بیشتر، نسخه ام وی ام 315 اسپورت را در سال گذشته تولید و در دو نسخه لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه کرد. این مدل دارای پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف بوده و نمای ظاهری خودرو به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. در مجموعه خودرو ام وی ام 315 ظاهر ساده‌ای دارد که البته با اندکی تغییرات وضعیت آن بهتر از قبل شده است.

ام وی ام 315

طراحی داخلی

در نسخه‌های قبل از فیس لیفت، طرح داشبورد ام وی ام 315 قدیمی بود، اما شرکت چری و مدیران خودرو در نسخه فیس لیفت، داشبورد کاملا جدیدی را برای آن در نظرگرفته‌اند که طرح زیباتری دارد. هرچند مواد اولیه و متریال داخلی این خودرو دارای کیفیت پایینی بوده و جنس داشبورد و رو دری‌ها پلاستیک خشک و بی‌کیفیت است که نسبت به قیمت آن، یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. این خودرو در شرکت چری با تریم داخلی دو رنگ تولید می‌شود، اما شرکت مدیران خودرو فقط تریم داخلی مشکی که کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد را به بازار عرضه می‌کند. از سویی غربیلک فرمان نیز از فرم و طرحی قدیمی بهره می‌برد که در مقایسه با محصولات قدیمی ایران خودرو مثل پژو پارس نیز در وضعیت بدتری قرار دارد. گفتنی است مدل اسپورت این خودرو به یک نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز است که به عنوان جزو مزایای کابین محسوب می‌شود.

ام وی ام 315

مشخصات فنی

خودرو ام وی ام 315 به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است که قدرتی معادل 107 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن‌متر تولید می‌کند. از این رو قدرت این خودرو معادل یک موتور TU5 پژو خواهد بود. قدرت تولید شده از موتور این خودرو به کمک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شاید در ظاهر، قدرت این موتور در سطح خوبی قرار داشته باشد، اما در واقعیت چندان عملکرد خوبی را ارائه نمی‌دهد و این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 15 ثانیه طی می‌کند و کشش آن ضعیف است. همچنین ام وی ام 315 پیش از نسخه فیس لیفت با مشکلاتی چون داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه مواجه بود که این مشکل در نسخه فیس لیفت حل شده است.

ام وی ام 315

معایب و مزایا

معایب:

با توجه به قیمت ام وی ام 315، کیفیت پایین متریال به خصوص در کابین به عنوان یکی از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود. حتی این خودرو در تست‌های سازمان بازرسی کیفیت ایران نیز فقط امتیاز 2 ستاره را کسب کرده است. همچنین قیمت خودروهای چینی نو و دست‌دوم با هم بسیار متفاوت است و مالکان آن‌ها برای فروش این خودرو با مشکل مواجه می‌شوند. از سایر معایب این خودرو می‌توان شتاب‌گیری و کشش ضعیف، غربیلک فرمان قدیمی و سیستم تهویه دستی اشاره کرد.

مزایا:

طول این خودرو هاچ بک فقط 4 متر است، اما فضای داخلی بسیار مناسب و جاداری را برای سرنشینان فراهم می‌کند و از این حیث نسبت به پژو 206 در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. طراحان شرکت چری برای صندوق بار ام وی ام 315 فضا و ابعاد بسیار خوبی را در نظر گرفته‌اند که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود. این خودرو از تعلیق بسیار نرمی برخوردار است که با توجه به شرایط جاده‌های ایران، نقطه قوت بسیار مهمی برای این خودرو خواهد بود. هرچند همین تعلیق نرم به هندلینگ خودرو آسیب می‌رساند و در پیچ‌ها این مورد به خوبی احساس می‌شود، اما چسبندگی مناسب تا حدودی این ضعف را پوشش داده است.

ام وی ام 315

تجهیزات، قیمت و رقبا

مدیران خودرو از سال 1396 ام وی ام 315 را در مدل اسپورت و با دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می‌کند، اما اخیرا فقط نسخه اکسلنت این خودرو در بازار به فروش می‌رسد. از این رو می‌توان از تجهیزات مدل اکسلنت که یک مدل فول آپشن محسوب می‌شود به نمایشگر 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سنسور دنده عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ آلومینیومی، ناوبری، دوربین دید عقب، کیت اسپورت بدنه و بلوتوث اشاره کرد. از سویی قیمت این خودرو با توجه به شرایط فعلی بازار با افزایش چشمگیری همراه بوده و اکنون به جای خرید آن می‌توان خودروهای به‌روز‌تری را خریداری کرد. خودروهایی نظیر رنو ساندرو و برلیانس H320 به عنوان رقیب‌های اصلی ام وی ام 315 شناخته می‌شوند. همچنین مشتریان می‌توانند با قیمت پرداختی برای این خودرو، دنا پلاس را انتخاب کنند.

ام وی ام 315

جدول مشخصات فنی ام وی ام 315

مدل1396
کشور سازندهچین، مونتاژ ایران
مشخصات پیشرانه
موتور4 سیلندر خطی 16 سوپاپ
حجم موتور1497 سی‌سی
قدرت107 اسب بخار در دور موتور 6000
گشتاور140 نیوتن‌متر در دور موتور 4500
گیربکسدستی 5 سرعته
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
ابعاد و وزن
طول4188 میلی‌متر
عرض1686 میلی‌متر
ارتفاع1480 میلی‌متر
فاصله بین دو محور2527 میلی‌متر
وزن خالص1210 کیلوگرم
ابعاد چرخ‌ها185/60 R15
سرعت و شتاب
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
سوخت و آلایندگی
مصرف سوخت ترکیبی6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
حجم باک بنزین50 لیتر
امکانات
امکانات ایمنیترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای مجهز به ABS و EBD، ایربگ سرنشینان جلو، چراغ ترمز سوم، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم هشدار سرقت
امکانات رفاهیتهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، ناوبری فارسی، سیستم مالتی‌مدیا با MP3 و USB و بلوتوث، شش بلندگو، کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب، کیت اسپورت بدنه، سیستم مدیریت پیمایش، سنسور دنده عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ اسپورت آلومینیومی، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب، گرم‌کن شیشه عقب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اینهاهمش تبلیغات منفی عوامل مرتبط با خودرو سازان ودلالان خودرو ها که چه عرض کنم لگن های داخلیه …
    تاخودتون تجربه نشستن وسواری این خودروی خارجی رو نداشته باشید نمیدونی که من چی میگم . واقعا عالیه این خودرو من راضیم

  2. اینهاهمش تبلیغات منفی عوامل مرتبط با خودرو سازان ودلالان خودرو ها که چه عرض کنم لگن های داخلیه …
    تاخودتون تجربه نشستن وسواری این خودروی خارجی رو نداشته باشید نمیدونی که من چی میگم . واقعا عالیه این خودرو من راضیم

  3. سلام ماشین من ام وی ام 315 هاشپک مدل 94 آیا رینگ لاستیک پیدا میشه چون بنده زاپاسم را دوز برده میخوام ببینم اگر رینگش پیدا نشد چه رینگ برای ماشین میخوره ممنون

  4. من حدود یک ساله این ماشینو دارم خیلی خیلی خیلی عالیه هرکس میخوتد بخره. بخره پشیمون نمیشه البته ماشین سرحال پبدا کنه

  5. به نظرم اصلا نقد منصانه ای نبود من مدل95فیس لیفتشو دارم شتابش واقعا عالیه تمام ماشینای ایرانی مخصوصا خانواده پژو و سمند بجز دنا رو قورت میده شتاب صفر تا صدش هم زیر12هست.و طراحی ظاهری و داخلیش صد شرف داره به ماشینای تکراری و خسته کننده و قدیمی ایرانی.در ضمن انقد تکرار کردید نسخه قدیمی ایا تا حالا به تاریخچه پژو تو ایران دقت کردید که همسن پدر و پدربزرگامون هست؟تنها رقیبش فقط برلیانسه وگرنه ساندرو از نظر طراحی یه شوخی کاملا لوس و بیمزه بوده.و تنها مشکل فعلیش بازار بد دست دومش هست من دوساله دارم کاملا راضی هستم

  6. با سلام مدل ۹۲ دارم یکسال کار کرده بود ۱۶هزار کیلومتر که من خریدم. تا امروز فقط و فقط هفتاد هزار تومان خرج جلو بندیش کردم. فقط روغن ۱۰-۴۰ ریختم. خودرو کم خرج کم اصطلاک و بدنه واقعا محکم. نصبت به پولی که میدید عالیه. مصرفش مثل ۲۰۶ هست تنها و تنها ایراد این خودرو افت قیمت و بد فروش هست.

  7. نمیدونم تو اتاقکش نشستید یا نه خیلی کوچیکه

  8. من طراحی ظاهرشو جز معایبش قرار میدم