تویوتا کمری 2018

مقایسه تویوتا کمری 2018 با هیوندای سوناتا از نظر امکانات، مشخصات و قیمت

خودروهای تویوتا کمری 2018 (Toyota Camry 2018) و هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات شرکت خود محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم این دو خودرو را از لحاظ امکانات، مشخصات و قیمت مقایسه کنیم.

این روزها بسیاری از مردم به دنبال خرید کراس اوورها هستند، اما همچنان سدان‌های میان سایز نظیر هیوندای سوناتا و تویوتا‌ کمری 2018 علاقه‌مندان خاص خود را دارند. خودرو سوناتا به موتور 4 سیلندر توربو مجهز است و کمری از موتور 6 سیلندر قدرتمند‌تر بهره می‌برد. از سویی یکی از این دو خودرو ظاهری پراغراق دارد و دیگری از ظاهر محافظه‌کارانه‌تری برخوردار است. به طور کلی این دو خودرو در کلاس خود بسیار شبیه هم هستند و انتخاب بین آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. از این رو قصد داریم در این مقاله هیوندای سوناتا و تویوتا کمری 2018 را از نظر امکانات و مشخصات مقایسه کنیم.

بررسی خودرو تویوتا کمری 2018

طراحی ظاهری

تویوتا کمری 2018 نسبت به مدل‌های پیشین از طراحی متمایزی بهره می‌برد که در نگاه اول به آن متوجه این تغییر خواهید شد. به طور کلی سبک طراحی شرکت تویوتا به خصوص برای تولید نسل جدید کمری به طور کامل دگرگون شده و طرح‌های جدیدی را عرضه می‌کند. در گذشته خودرو لکسوس این شرکت نیز با جلوپنجره بزرگ و خطوط بدنه گیرا تولید می‌شد و حالا جلوپنجره تویوتا کمری 2018 نیز بسیار بزرگ بوده و کمی شبیه به ژیلت‌های 5 تیغه است.

تویوتا کمری 2018

طراحی داخلی

وقتی در کابین تویوتا کمری قرار می‌گیریم، با تعداد محفظه‌های زیادی مواجه می‌شویم که برای قرار دادن اشیای مختلف تعبیه شده و نکته مثبتی به نظر می‌رسد. در زیر شارژر بی سیم گوشی هوشمند نیز یک بخش مخفی طراحی شده که می‌توانید اشیای با ارزش خود را در آن قرار دهید. از سویی کابین این خودرو به یک کابین فوق‌العاده شباهت ندارد و شرکت تویوتا از یک سری متریال غیرلوکس برای آن استفاده کرده است. همچنین در این خودرو  ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی وجود ندارد و طراحی صندلی‌های جلو جذاب نیست و استراحتگاه دست صندلی عقب نیز کمی شل به نظر می‌رسد. به طور کلی این مشکلات کمی جزئی به نظر می‌رسند، اما در طولانی‌مدت برای سرنشینان عصبی‌کننده خواهند بود.

تویوتا کمری 2018

تجهیزات و قیمت

تریم V6 XLE به عنوان نسخه فول آپشن تویوتا کمری 2018 شناخته می‌شود. از تجهیزات منحصربه‌فرد این نسخه می‌توان به سیستم هدآپ دیسپلی اشاره کرد که اطلاعات ناوبری و سرعت خودرو را به راننده نشان می‌دهد. همچنین تویوتا کمری 2018 به دوربین پارک 360 درجه‌ای، پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج خودرو از خط، صندلی‌های گرم شونده، سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای و سیستم صوتی JBL با کیفیت صدای خوب مجهز است. شرکت تویوتا برای نسل جدید کمری سیستم ناوبری جدیدی را در نظر گرفته است که پاسخ‌های سریعی را به راننده می‌دهد. قیمت این خودرو حدودا 38 هزار دلار است که برای چنین خودرویی بسیار مناسب خواهد بود.

تویوتا کمری 2018

مشخصات فنی

تویوتا کمری 2018 به موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری مجهز است که قدرتی معادل 301 اسب بخار و گشتاور 362 نیوتن‌متر تولید می‌کند و به همین دلیل از موتور 4 سیلندر هیوندای سوناتا قوی‌تر است. این خودرو از موتور بسیار نرمی بهره می‌برد و حداکثر قدرت و گشتاور آن نیز در دور موتور بالا در دسترس است. از این رو برای قدرت و توان بیشتر می‌بایست دور موتور را بسیار بالا ببرید که معمولا در نسخه‌های پیشین چنین چیزی مشاهده نمی‌شد. گیربکس 8 سرعته نیز این ضعف را پوشش نداده و بعضی از اوقات به صورت ناخواسته دنده عوض می‌کند که این مورد را نیز در نسخه‌های قبلی تجربه نکرده‌ایم. علاوه بر این، تویوتا کمری 2018 هندلینگ بسیار خوبی را ارائه می‌دهد که در کنار سکوت آرامش‌بخش کابین به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌روند و در سفر‌های طولانی لذت‌بخش خواهد بود.

تویوتا کمری 2018

بررسی خودرو هیوندای سوناتا

طراحی ظاهری

شرکت هیوندای برای سوناتا، طراحی محافظه‌کارانه‌تری را در نظر گرفته و به طور کلی ظاهر آن برای کاربران جذاب و چشمگیر به نظر نمی‌‌رسد. این خودرو از جلوپنجره جدید و جذاب بهره می‌برد، اما فاصله بین قطعات کمی نامتعارف است.

هیوندای سوناتا

طراحی داخلی

طراحان برای هیوندای سوناتا، کابین مرسوم‌تری در نظر گرفته‌اند که طرحی افقی دارد. البته طراحی کابین این خودرو نیز مانند کمری شیک و جذاب نیست، اما سبک سرزنده‌تری نسبت به کمری دارد. از سویی هم هیوندای سوناتا و هم تویوتا کمری 2018 از یک صفحه لمسی 8 اینچی بهره می‌برند، اما سوناتا به سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز شده که کمری فاقد این دو سیستم است.

هیوندای سوناتا

تجهیزات و قیمت

از امکانات هیوندای سوناتا می‌توان به صندلی‌های تهویه‌دار، غربیلک فرمان گرم‌شونده، آفتاب‌گیر شیشه‌های عقب و فضای هوشمند داشبورد اشاره کرد. از طرفی صندلی‌های عقب سوناتا از فضای پای کمتری نسبت به تویوتا کمری برخوردار است، اما به طور کلی سرنشینان در این خودرو آسایش خوبی را تجربه خواهند کرد. میزان فضای بار صندوق سوناتا نیز نسبت به کمری بیشتر و جادارتر است. استراحتگاه دست عقب این خودرو راحتی بیشتری داشته و طراحان برای باز کردن صندوق نیز یک دکمه مخفی روی نشان لوگوی پشتی هیوندای تعبیه کرده‌اند. هیوندای سوناتا نسبت به کمری ارزان‌تر است و با قیمت 32 هزار دلار به فروش می‌رسد.

هیوندای سوناتا

مشخصات فنی

هیوندای سوناتا به موتور 4 سیلندر توربو مجهز است که قدرتی معادل 245 اسب بخار و گشتاور 352 نیوتن‌متر تولید می‌کند. هرچند موتور این خودرو از تویوتا کمری 2018 ضعیف‌تر است، اما حداکثر توان این خودرو برخلاف تویوتا کمری در دور پایین‌تر در دسترس است و در هنگام شروع رانندگی پاسخگوتر و قوی‌تر عمل می‌کند. گیربگس سوناتا نسبت به کمری عملکرد بهتری دارد و وجود پدال شیفترها نیز نقطه قوت این خودرو شناخته می‌شود. البته موتور این خودرو سروصدای زیادی را تولید می‌کند و صدای بلند اگزوز نیز کمی دور از انتظار است و همه این صداها برای سرنشینان داخل کابین آزاردهنده خواهد بود، اما به طور کلی احساس رانندگی و عملکرد پیشرانه سوناتا طبیعی و مفید است. سیستم‌های دستیار رانندگی کمری و سوناتا یکسان است، اما عملکرد سیستم کروز کنترل تطبیقی این خودرو نسبت به کمری از واکنش‌های طبیعی‌تری بهره می‌برد. البته تجهیزاتی نظیر دوربین 360 درجه یا هدآپ دیسپلی خودرو کمری در سوناتا وجود ندارد.

هیوندای سوناتا

جمع‌بندی

تویوتا کمری 2018 و هیوندای سوناتا جزو پرفروش‌ترین محصولات شرکت خود محسوب می‌شوند. به طور کلی کمری جدید از تجهیزاتی بهره می‌برد که برخی از آن‌ها ضروری نیستند و فقط قیمت این خودرو را افزایش داده‌اند. از سویی مصرف سوخت ترکیبی این دو خودرو به ازای هر 100 کیلومتر 9 لیتر است، اما هیوندای سوناتا با اینکه به موتور توربو مجهز است، به سوخت بنزین سوپر نیازی ندارد. شرکت تویوتا برای نسل جدید کمری وقت و هزینه زیادی را صرف کرده است، اما در این مقایسه متوجه شدیم که هیوندای سوناتا نیز دست کمی از کمری نداشته و حتی با قیمت کمتری به فروش می‌رسد.

تویوتا کمری 2018

نقاط ضعف و قوت تویوتا کمری 2018 و هیوندای سوناتا

نام خودرونقاط قوتنقاط ضعف
تویوتا کمری V6 XLE 2018طراحی جذاب بدنه، کابین شیک، تکنولوژی‌های جذابگیربکس عجیب‌وغریب، فضای بار کم، نبود اندروید اتو
هیوندای سوناتا اسپورت 2018قیمت، قوای محرکه قوی، تجهیزات متقاعدکنندهصدای زیاد کابین، استایل محافظه‌کارانه

رقابت کلی 

هیوندای سوناتا 2.0T لیمیتد 2018خودرو برندهتویوتا کمری V6 XLE 2018
قدرت 245 اسب بخارکمریقدرت 301 اسب بخار
گشتاور 352 نیوتون‌مترکمریگشتاور 362 نیوتون‌متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیکبرابرگیربکس 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر در هر صد کیلومتربرابرمصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت 32 هزار و 450 دلارسوناتاقیمت 37 هزار و 680 دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اولا تویوتا کجا و هیوندای
    دوم کمری کجا و سوناتا
    اگه کسی بفهمه ماشین چیه قتعا تویوتارو ول نمی کنه بره هیوندای سوار بشه. ولا غیر. دیگه چه برسه به کمریییییییی

  2. مگه هواپیماست انتظار داری 100 تا دکمه جلوت باشه همه ماشینا طراحی داخلشون در این حده تازه طراحی داخلی تویوتا بسیار قشنگ تر از طراحی داخل سوناتا هستش:|

  3. نظرات و سلیقه ها متفاوت هست ولی من که هردورو سوار شدم قطعا میگم کمری

  4. من هردو رو سوار شدم سوناتا 2008 6سیلتد و تیوتا کمری 20114سیلندر که الانم دارمش
    کمری 4سیلندر فوقالعاده عالیه حالا 6سیلندرش که دیگه آخرشه
    واقعا لذت رانندگی با کمرز قابل وصف نیست فقط باید باهاش رانندگی کنی تا لذتش رو ببری و احساس کنی
    کسی کمری.شو نمیفروشه مگر بخواد بهترشو بخره یا نیاز مالی شدید. داشته باشه
    قطعا کمری

  5. جفتشون از سرمونم زیاده

  6. فقط هیوندا سوناتا