فناوری وارپ شارژ وان پلاس

مقایسه فناوری وارپ شارژ وان پلاس با تکنولوژی شارژ سایر سازندگان مطرح

تکنولوژی Warp Charge که همراه با نسخه مک لارن OnePlus 6T معرفی شد، توانایی بالایی در شارژ سریع موبایل دارد. در ادامه، فناوری وارپ شارژ وان پلاس را با سایر سیستم‌ها همچون Fast Charge سامسونگ و Super Charge هواوی مقایسه خواهیم کرد.

وان پلاس 6 تی مک لارن در کنار بهره‌گیری از حافظه رم بالا، یک استاندارد جدید برای شارژ سریع را معرفی کرد. این فناوری جدید که با نام “Warp Charge” شناخته می‌شود، جایگزین تکنولوژی 20W Dash Charge در محصولات قبلی شده و می‌توان موبایل شما را در مدت زمانی بسیار کوتاه به صورت کامل شارژ کند. اما فناوری وارپ شارژ وان پلاس تا چه اندازه بهتر از نمونه‌های موجود در سایر اسمارت فون ها است؟

در حال حاضر، استانداردهای بسیاری برای شارژ سریع وجود دارد که هرکدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به صورت خلاصه، تکنولوژی های شارژ سریع، مناسب کاربران بوده و در زمان صرفه‌جویی می‌کنند؛ اما برای بهره بردن از آنها همواره باید از کابل و شارژ اصلی استفاده کرد.

وان پلاس 6 تی مک لارن

وب‌سایت “GSMArena” با بررسی فناوری های شارژ سریع موجود در گوشی های پرچمدار، نتایج را در قالب چند نمودار منتشر کرده است که قطعا اطلاعات آن برای شما جذاب خواهد بود. توجه داشته باشید که در این مقایسه، ما فقط سرعت شارژ دستگاه را در 30 دقیقه اول و زمانی که شارژ باتری صفر است، بررسی می‌کنیم. برای جذاب‌تر شدن مقاله نیز در پایان، میزان شارژدهی گوشی های مختلف بعد از نیم ساعت شارژ شدن را مقایسه کرده‌ایم. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که بدانید بعد از 30 دقیقه، گوشی شما تا چند ساعت می‌تواند در خدمت شما باشد.

بهتر است ابتدا نگاهی به لیست گوشی های حاضر در مقایسه داشته باشیم:

  • وان پلاس 6 تی مک لارن – وارپ شارژ
  • وان پلاس 6 تی – دش شارژ
  • اوپو فایند ایکس – سوپر VOOC
  • موتورولا موتو زد 3 – توربو شارژ
  • گوگل پیکسل 2 ایکس ال – USB-PD
  • ویوو نکس اس – کوئیک شارژ 3.0
  • گلکسی نوت 9 – فست شارژ
  • هواوی میت 20 پرو – سوپر شارژ

اعداد بر مبنای «درصد» هستند و طبیعتا درصد ذکرشده برای هر گوشی به ظرفیت باتری و سرعت ذخیره انرژی بستگی دارد:

فناوری وارپ شارژ وان پلاس

بر خلاف چیزی که احتمالا حدس زده‌اید، فناوری شارژ سریع “Super VOOC” شرکت اوپو، سایر سیستم‌ها را با فاصله‌ای قابل توجه مغلوب کرده و موفق شد باتری گوشی پرچمدار فایند ایکس را تا 95 درصد شارژ کند. در همین حال، باتری گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال با فناوری 15W USB-PD و باتری گلکسی نوت 9 با فناوری Adaptive Fast Charger، به ترتیب فقط 35 و 37 درصد از ظرفیت کل باتری را شارژ کردند. فناوری وارپ شارژ وان پلاس نیز با شارژ 65 درصد ظرفیت باتری، در رتبه سوم قرار گرفته است.

اوپو فایند ایکس

نمودار بعدی بیانگر میزان ظرفیت بازسازی‌شده در باتری گوشی ها است. در این بخش، اوپو فایند ایکس با اختلاف جزئی موفق به غلبه بر هواوی میت 20 پرو (با باتری بزرگ 4200 میلی‌آمپر ساعتی) شده است. در همین حال، گوگل پیکسل 2 ایکس ال و گلکسی نوت 9 باز هم آخر هستند و فناوری وارپ شارژ وان پلاس نیز موفق شده 2405 میلی‌آمپر ساعت از ظرفیت کل باتری را بازگرداند.

فناوری وارپ شارژ وان پلاس

در نمودار آخر که می‌تواند بسیار مهم باشد، کارشناسان “GSMArena” میزان شارژدهی هر گوشی را بعد از جدا کردن دستگاه از منبع برق بررسی کرده و یک امتیاز را بر حسب «ساعت» برای آن در نظر گرفته‌اند:

فناوری وارپ شارژ وان پلاس

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، باتری هواوی میت 20 پرو و اوپو فایند ایکس از نظر مقداری تقریبا در یک سطح شارژ شده بودند، اما چارت ما بیانگر اختلاف عملکرد این دو پرچمدار و شارژدهی بیشتر فایند ایکس است. البته، این موضوع به معنی عملکرد ضعیف میت 20 پرو نیست و هواوی در ارائه دستگاهی با شارژدهی بالا، عملکردی بسیار خوب داشته است.

هواوی میت 20 پرو

وان پلاس 6T با تکنولوژی دش شارژ و ویوو نکس S با تکنولوژی کوئیک شارژ 3.0، عملکردی شانه‌به‌شانه داشته و موفق شدند 2 هزار میلی‌آمپر ساعت از باتری را شارژ کنند. در تست میزان شارژدهی نیز هر دو تقریبا 50 ساعت دوام آوردند.

با توجه به رقابت بسیار شدیدی که میان سازندگان چینی وجود دارد، تکنولوژی شارژ سریع آنها یک سر و گردن بالاتر از فناوری های عمومی‌تری همچون USB-C Power Delivery و Qualcomm Quick Charge قرار می‌گیرند.

با این تفاسیر، چه زمانی یک استاندارد جدیدتر با سرعت 20 تا 25 وات به صورت گسترده برای همه اسمارت فون ها ارائه می‌شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینم خیلی خوب داره رشد میکنه

  2. چ انتظاراتی دارین از این بیچاره