بانک کنلن چین

بانک کنلن چین صنعت خودرو ایران را تحریم کرد

اخیرا خبرهایی مبنی بر برقراری رابطه بانکی بین بانک‌های ایران و بانک کنلن چین منتشر شد، اما اکنون این بانک، صنعت خودرو ایران را تحریم کرده است که این موضوع می‌تواند بازار خودروی کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد.

مدتی است که رابطه بانکی بین بانک‌های ایران و بانک کنلن چین (Kunlun) از سر گرفته شد و بسیاری از فعالان اقتصادی به این اتفاق امیدوار بودند، اما بر اساس شرایط جدید، بانک کنلن چین تراکنش‌های مربوط به صنعت خودروسازی، محصولات پتروشیمی، انرژی، کشتی‌رانی، کشتی‌سازی و بنادر ایران، گرافیت، فلزات خام یا نیمه ساخته نظیر فولاد، آلومینیوم، زغال‌سنگ و نرم افزارهای مربوط به تکمیل فرایندهای صنعتی ایران را در لیست تحریم خود قرار داده است.

بانک کنلن چین

شرایط جدید بانک کنلن چین

بانک‌ها و صرافی‌های ایرانی از این پس فقط بر اساس شرایط زیر می‌توانند با بانک کنلن چنین رابطه بانکی داشته باشند. شرایط این همکاری را در ادامه مشاهده می‌کنید:

1.‌ تمامی تراکنش‌ها به عنوان حواله ارزی و اعتبار اسنادی به کالاها و خدمات بشردوستانه و غیرتحریمی محدود بوده و فقط به روابط تجاری بین ایران و چین مرتبط خواهد بود.

2. تراکنش‌های صنایع ایران مانند صنعت خودروسازی، محصولات پتروشیمی، بخش انرژی، کشتی‌رانی، کشتی‌سازی و بنادر ایران، گرافیت، فلزات خام یا نیمه ساخته همچون فولاد، آلومینیوم، زغال‌سنگ و نرم افزارهای مربوط به تکمیل فرایندهای صنعتی برای بانک کنلن قابل قبول نخواهد بود.

3. رابطه بانکی بانک کنلن چین با بانک‌ها و صرافی‌های ایران به صورت موقت بوده و فقط تا 10 اردیبهشت‌ماه سال 1398 اعتبار دارد.

باید دید این اتفاق چه تاثیری بر صنعت خودروی کشورمان می‌گذارد. برخی افراد پیش‌بینی می‌کنند با قطع همکاری بانک Kunlun چین، مشکل‌های جدی برای مونتاژکاران خودروهای چینی در ایران به وجود بیاید و شاید حتی شرکت‌های چینی هم بازار ایران را ترک کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. فک کنم فقط این بود ما رو تحریم نکروه بود که الان کرد

  2. والا جنس چینی شرف داره ب ایرانی

  3. اینکارو نمیکرد باید شک میکردیم فعلا ک دیگ همه علیه ما شدن البته تقصیری هم ندارن مقصر خودمونیم

  4. همینمون مونده بود

  5. من ماشینم چینیه ولی امیدوارم آشغال سازی ایران از بین بره و ارتباطشون با چین قطع بشه.
    اینها حتی سر مونتاژ ماشین چینی هم دزدی میکنن.

  6. به سلامتی .. دیگهبابت اینا ناراحت نمیشیم .