رندر هواوی پی 30 پرو

جدیدترین رندر هواوی پی 30 پرو ، چهار دوربین پشتی را نشان می‌دهد

جدیدترین رندر هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) علاوه بر تأیید حضور چهار دوربین در پشت قاب گوشی، اطلاعات جالبی در مورد آن‌ها را به ما می‌دهد.

چند روز بیشتر تا پایان سال 2018 میلادی باقی نمانده است. سال جاری، تمایلات و رکوردهای مختلفی را در بازار موبایل دیدیم و انتظار می‌رود 2019 نیز برخی تغییرات جذاب و تمایلات جدیدتر را به این بازار بیاورد. یکی از پیش‌بینی شدنی‌ترین گوشی‌ها، پرچمداران سری P هواوی هستند که احتمالا پی 30 و پی 30 پلاس نام خواهند داشت. حالا، جدیدترین رندر هواوی پی 30 پرو نشان دهنده‌ی طراحی این گوشی و یک قابلیت کلیدی در آن است: چهار دوربین در پشت.

رندر هواوی پی 30 پرو

رندر هواوی پی 30 پرو

هواوی پی 20 پرو نخستین گوشی مجهز به دوربین سه گانه در جهان بود. نسل جدید آن یک سنسور اضافی را دریافت خواهد کرد، اما دیگر نخستین گوشی مجهز به چهار دوربین پشتی در جهان نام نمی‌گیرد، چرا که پیش از آن سامسونگ از گوشی گلکسی ای 9 / 9 اس خود با چهار دوربین اصلی پرده برداشته است. مدل معمولی پی 30 نیز با دوربین سه گانه پشتی عرضه خواهد شد که باز هم یک سنسور بیشتر از مدل اصلی پی 20 خواهد داشت.

به گفته‌ی توسعه دهندگان XDA، تنها سه دوربین از چهار دوربین گوشی پی 30 پرو برای عکاسی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. چهارمین سنسور یک دوربین ToF (مدت پرواز) است که برای اسکن سه بعدی چهره و مدل‌سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از سنسورهای این سیستم دوربین نیز یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری است. مدل اصلی هواوی پی 30 نیز از یک لنز تله فوتو برخوردار است، اما آن می‌تواند زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه کند.

رندر هواوی پی 30 پرو نشان می‌دهد که چهار دوربین این گوشی به صورت عمودی روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند. سه سنسور در یک فضا با یک فلاش ال ای دی و ماژول فوکوس لیزری قرار دارند، در حالی که سنسور اول این خانواده با فاصله از دو دوربین دیگر جای گرفته است. چهارمین سنسور در فضای جداگانه‌ای قرار دارد، اما روی یک خط عمودی با دیگر لنزها ایستاده است. ظاهرا هواوی بار دیگر می‌خواهید برای توسعه این دوربین‌ها، با شرکت معتبر لایکا همکاری کند.

یک ناچ قطره‌ای بسیار ریز در بالای نمایشگر این گوشی قرار خواهد داشت که “Dewdrop Notch Display”‌ نام دارد و توسط شرکت آنر، زیرمجموعه هواوی توسعه پیدا کرده است. جایگزین کردن یک ناچ بزرگ با یک مدل کوچک‌تر، می‌تواند به معنای افزایش نسبت ابعاد صفحه به بدنه باشد. همچنین قاب پشتی این گوشی از شیب رنگی برخوردار است.

انتظار می‌رود هواوی پی 30 و پی 30 پرو در ماه مارس رونمایی شوند. این گوشی‌ها باید از تراشه‌ی کایرین 980 قدرت گرفته و به اندروید پای با رابط کاربری EMUI 9.0 مجهز باشند.