منتظر اسمارت فون هاي 6 اينچ با رزولوشن 1600 در 2560 پيکسل باشيد

ظاهرا صفحه نمایش ها در صنعت موبایل قرار نیست در رزولوشن ۱۰۸۰p متوقف شوند. سال آینده احتمالا این عدد باز هم بالاتر خواهد رفت و تلفن های همراه به قلمرو صفحه نمایش های ۱۶۰۰ در  ۲۵۶۰ پیکسل خواهند رسید. براساس اطلاعات بدست آمده، صفحه نمایش با این رزولوشن ۶ اینچی است و احتمالا در سال آینده میلادی شاهد استفاده آن برروی فبلت ها خواهیم بود.

 

این بدان معناست که در سال آینده، رزولوشن و چگالی پیکسلی موجود برروی اسمارت فون ها بیش از آیپد اپل خواهد بود، با چگالی پیکسلی بیش از ۵۰۰ppi. با این چگالی، تصاویر باز هم شفاف تر و متن ها با وضوح بیشتری به نمایش گذاشته می شوند.

البته این اولین بار نیست که ما در مورد صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل می شنویم. در سال ۲۰۱۱ شرکت توشیبا اعلام کرد که آنها موفق به ساخت یک LCD شده اند که دارای بالاترین چگالی پیکسلی در دنیاست. بعد از آن و در اواخر سال گذشته میلادی شرکت های ژاپن دیسپلی و شارپ نیز از صفحه نمایش ۱۶۰۰p رونمایی کردند.

ظاهرا در کنار بالا رفتن تعداد هسته ها در پردازنده مورد استفاده در اسمارت فون ها، می بایست به بالارفتن مقدار رزولوشن و چگالی پیکسلی صفحه نمایش مورد استفاده در این نوع دستگاهها نیز عادت کنیم.

با این حال، دنیای تکنولوژی جایی است برای حرکت به سمت کمال مطلوب و خبر خوب این است که با جلو رفتن این قطار، نمایشگرهایی با رزولوشن بالا کم کم به دستگاه های ارزان تر هم سری خواهند زد


منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*