باستان شناسان

گمانه‌زنی باستان شناسان در خصوص علت مرگ مبارز عصر آهن

باستان شناسان موفق به کشف بقایای جسد یک انسان شدند که به طرز عجیبی کشته شده و در نهایت به خاک سپرده شده است. برخی از باستان شناسان معتقدند این فرد شاید یک خون آشام بوده که سه بار به قتل رسیده تا از مرگ وی اطمینان حاصل شود.

باستان شناسان بریتانیایی بقایای اسکلت یک انسان را کشف کرده‌اند که بر اساس آیینی عجیب و دور از ذهن، کشته شده و در ادامه دفن شده است. کشتن وحشیانه این انسان چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ آیا او یک خون آشام بوده است؟

بقایای یاد شده متعلق به یک جنگجوی اهل یورکشایر در بریتانیا است که قدمت آن به عصر آهن می‌رسد. مبارز یاد شده بین ۱۷ تا ۲۵ سال سن داشته و با نیزه کشته و در نهایت به خاک سپرده شده است. اما ویژگی‌های قتل این جوان به هیچ عنوان متعارف نیست و لذا باستان شناسان دست به گمانه‌زنی در این خصوص زده‌اند.

کشفِ یاد‌ شده یکی از عجیب‌ترین کشفیات بریتانیای متعلق به دوران پیشاتاریخی است. باستان شناسان اذعان دارند که جنگجوی یاد شده سه قرن پیش از تولد عیسی مسیح بر روی زمین زندگی می‌کرده است. بقایای این مبارز نشان می‌دهد وی چندین بار مورد ضربات مرگبار قرار گرفته و در نهایت کشته و مدفون شده است.

باستان شناسان تاکید دارند که شاید نتوان با قطعیت اذعان کرد که این مبارز عصر آهن سه بار کشته شده، اما به یقین می‌توان مدعی بود که دست کم دو بار به قتل رسیده است!

باستان شناسان و ارائه سه توضیح مختلف

این مبارز پس از مرگ متحمل فرو رفتن ۹ نیزه تیز به داخل پشت خود بوده است. همچنین یک سلاح مهلک چوبی نیز در پیشانی وی فرو رفته است. اما اینکه به چه دلیل وی به این شیوه عجیب و مرموز به قتل رسیده، هنوز مشخص نیست.

سه توضیح برای چنین قتلی از سوی باستان شناسان ارائه شده است. ابتدا اینکه امکان دارد این مبارز بر اثر عوامل طبیعی مرده باشد. شاید پس از آنکه بر اثر عوامل طبیعی کشته شده، هم قطاران و یا اطرافیانش برای احترام گذاشتن به وی قصد داشته‌اند تا او را به مانند یک مبارز واقعی نشان داده و دفن کنند و بر این اساس، پس از مرگ نیزه‌ها را در بدنش فرو کرده‌اند.

احتمال دیگر اینکه ممکن است مردم پس از مرگ این جنگجو باز هم از وی در هراس بوده‌اند. و به نظر می‌رسد نیزه‌های فرو رفته در پشت این جنگجو پس از مرگ برای اطمینان خاطر بیشتر و خنثی کردن تمامی احتمالات مربوط به زنده بودن وی باشد. نیزه‌ها از بدن وی خارج نشده و با همان حالت به خاک سپرده شده تا زخم نیزه ها دارای تاثیری ابدی باشند.

اما سومین توضیح در خصوص مبارز عصر آهن تا حدودی خشن‌تر است. بر اساس دیدگاه سوم، این فرد، زنده در گور قرار گرفته و سپس به شکل آیینی به قتل رسیده است.

اما در کنار جنگجوی جوان، بقایای جسد دیگری کشف شد که به نظر می‌رسد متعلق به فردی ۶۰ تا ۷۰ ساله بوده است. فرد یاد شده به شکل غریبی در ارابه‌اش به خاک سپرده شده است. به همراه ارابه، دو اسبی که زمانی ارابه وی را می‌کشیدند نیز مدفون شده‌اند.

باستان شناسان معتقدند این دو اسب، زنده در گور قرار گرفتند و سپس بر روی آنها خاک ریخته شد تا در همان حالت حمل ارابه بمیرند و حالت خود را تا ابد حفظ نمایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. شاه های دیونه اون موقع خر شدن کشتنش

  2. من لای چرتو پرتا رو باور نمیکنم

  3. خون اشام کجا بود