اینستاگرام

قرار بود اینستاگرام در پاییز 97 فیلتر شود

به گفته یکی از نماینده‌های مجلس شورای اسلامی، ظاهرا قرار بوده اینستاگرام تا پایان آذرماه 1397 فیلتر شود، اما این اقدام در موعد مقرر عملی نشده و مشخص نیست چه زمانی فیلترینگ Instagram اجرا شود.

اخیرا جواد جاویدنیا، سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت Instagram عنوان کرده بود بسیاری از علما خواهان فیلتر شدن این شبکه اجتماعی هستند و حتی مقام معظم رهبری نیز چندین بار در خصوص وضعیت نامساعد این فضا هشدار دادند و گفتند این فضا به جوانان آسیب می‌رساند. از این رو احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار بود اینستاگرام تا پایان آذرماه 1397 فیلتر شود، اما در موعد مقرر این کار عملی نشد و تاکنون مشخص نشده چه زمانی اینستاگرام فیلتر می‌شود.

اینستاگرام

فیلترینگ اینستاگرام چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

احمد سالک در ادامه عنوان کرد با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام رقابت میان پیام رسان های داخلی از بین می‌رود. هدف ما باید مدیریت پیام رسان های داخلی باشد که برای چنین کاری می‌بایست مدیریت پیام رسان های خارجی را رها کنیم. چنین اقدام‌هایی هزینه‌های زیادی همچون از بین رفتن حس رقابت بین پیام رسان‌ها را به دنبال خواهد داشت. از این رو باید حمایت ویژه‌ای از پیام رسان های داخلی صورت بگیرد تا با تقویت زیرساخت‌های آن‌ها این پیام رسان‌ها پیشرفت کرده و بسیاری از کاربران ایرانی از تلگرام و اینستاگرام به پیام رسان های داخلی مهاجرت کنند. همچنین اگر طرح‌های تشویقی انجام نشود، چنین هدف‌‌هایی تحقق نمی‌یابد و می‌بایست نظارت دقیقی روی پیام رسان های بومی صورت بگیرد تا فقط بر اساس قانون فعالیت کنند.

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان فیلترینگ اینستاگرام عنوان کرد قرار بود این شبکه اجتماعی تا پایان آذرماه 97 فیلتر شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و فعلا مشخص نیست چه زمانی اینستاگرام فیلتر می‌شود. اگر زمانی که تلگرام در دی ماه 96 فیلتر شد، این کار با جدیت بیشتری ادامه پیدا می‌کرد، در حال حاضر با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌شدیم. هرچند مصوبه‌هایی در خصوص تشدید فیلترینگ صادر شده است که امیدواریم کاربران ایرانی به سمت پیام رسان های داخلی مهاجرت کنند.

فیلترینگ اینستاگرام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. توروخدازودترپاکش کنید راحت شیم اینستاگرام باید جمع بشه فساد کمتربشه اصلاخوب نیست اصلاچیز جالبی نیست که مردم ازطزیق اون به هم دیگه اهانت کنن

  2. سلام.چه کاریه آخه بیاید دو تا برنامه نویس حرفه ای رو بیارین برنامه ایرانی تولید کنن راحت بیایید از کشورمان حمایت کنیم وطن پرست باشید.ممنون

  3. در مورد تلگرامم خودشون گفتن که رسانه ملیه وقتی 50 میلیون نفر کاربر داره نباید از دستش میدادن

  4. شدم شد نمیره فیلتر شکن