درآمد سالانه هواوی

درآمد سالانه هواوی برای اولین بار از 100 میلیارد دلار گذشت

درآمد سالانه هواوی برای نخستین بار از مرز 100 میلیارد دلار گذر کرد. به فروش رساندن حدود 200 میلیون دستگاه گوشی هوشمند توسط این شرکت در سال 2018 کمک شایانی به این میزان سود کرده است.

غول چینی حوزه فناوری٬ شرکت هواوی رسما اعلام کرده است که برای نخستین بار موفق شده در سال ٬2018 از درآمد 100 میلیارد دلاری گذر کند. این شرکت برای دستیابی به چنین درآمد جذابی٬ در سال جاری میلادی موفق به فروش حدود 200 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است. این دستاوردها در حالی به ارمغان آمده که فعالیت‌های این شرکت توسط دولت آمریکا و برخی از متحدانش با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی همراه بوده است.

به گزارش رویترز٬ گو پینگ (Guo Ping)٬ مدیر چرخشی این شرکت در سال نو میلادی به کارمندان خودش اعلام کرده که درآمد سالانه هواوی به 109 میلیارد دلار در سال 2018 رسیده است در طول دو سال٬ این شرکت حداکثر نرخ رشد را به نام خود ثبت کرده است. امسال همجنین نخستین سالی بوده که درآمد سالانه هواوی از 100 میلیارد دلار تجاوز می‌کند.

تحریم‌های آمریکا هم جلوی رکوردشکنی درآمد سالانه هواوی را نگرفت

درست از سال ٬2012 هواوی تکنولوژی تحت تحریم سازمان امنیت ملی آمریکا قرار گرفت. این سازمان مدعی شده که گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌های هواوی می‌توانند اطلاعات محرمانه‌ای را به دولت چین ارائه کنند. با فناوری 5G که در سال آینده میلادی عرضه می‌شود نیز تردیدهایی به وجود آمده که شاید این شرکت بخواهد برای همین امر٬ فناوری ارتباطی 5G خود را در دسترس کشورهای مختلف قرار دهد؛ به خصوص این که تبلیغات این شرکت برای اتصال 5 جی٬ نشان می‌دهد که هواوی می‌خواهد این فناوری را به بیش از 25 کشور دنیا عرضه کند.

در حال حاضر هواوی به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی جهانی تبدیل شده و پس از سامسونگ در جایگاه دوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور آمریکا هفته‌ی گذشته قانونی را به ثبت رساند که بر اساس آن٬ استفاده‌ی شرکت‌های آمریکایی از تجهیزات مخابراتی هواوی را ممنوع خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد ایالات متحده نتوانسته جلوی جهانی شدن این شرکت را بگیرد.